מחקר חדש מאשש : חלב ומוצריו עוזרים לשמירה על המשקל ולבריאות מטבולית

הידעתם? כי מחקרים קלינים ומחקרים אפידמיולוגיים מראים באופן עקבי שצריכת חלב ומוצריו קשורים למסת שומן נמוכה ולמשקל גוף נמוך

חדשות כיפה מועצת החלב 17/01/13 12:13 ו בשבט התשעג

מחקר חדש מאשש : חלב ומוצריו עוזרים לשמירה על המשקל ולבריאות מטבולית
shutterstock, צילום: shutterstock


מסת שומן עודפת לעתים קרובות מעלה את הסטרס החימצוני והדלקתי בגוף. תוצאות מחקר חדש שנעשה בבעלי חיים והתפרסם לאחרונה בכתב העת תזונה ומטבוליזם הראו כי תזונה המכילה מוצרי חלב הפחיתה משקל גוף, עלייה במסת שומן וסמני דלקת ברקמת שומן . כמו כן הביאה לשיפור ניכר ברמת הטריגליצרידים ובסבילות לגלוקוז. מחקר זה שופך אור נוסף על הדרך בה חלב ומוצריו עוזרים לשמירה על המשקל ולבריאות מטבולית.

מטרת המחקר היתה לקבוע את ההשפעה של מוצרי חלב וסידן על עלייה במשקל ומדדי דלקת בעכברים שמנים. העכברים קיבלו תזונה עשירה בשומן (45 מקלוריות מקורן בשומן), למשך 12 שבועות וחולקו באקראי לאחת מהשלוש קבוצות:

• קבוצת ביקורת : חלבון סויה ו 0.5 אחוז סידן

• קבוצת סידן : חלבון סויה ו1.5% סידן

• קבוצת חלב: חלבון חלב ו1.5% סידן

כמו במחקרים קודמים, הנתונים מהמחקר הראו כי תזונה המכילה מוצרי חלב הביאה להפחתת והקטנת מסת שומן בעכברים שהוזנו בדיאטה עתירה שומן.

הירידה במשקל גוף ומסת השומן בקבוצת מוצרי החלב לוותה ירידה במדדי דלקת ברקמת השומן, ירידה ברמת הטריגליצרידים בכבד וסבילות משופרת לגלוקוז. בקבוצת הסידן נצפתה אמנם ירידה ברמת הטריגליצרידים בכבד, אבל בניגוד למחקרים קודמים, נצפתה עליה במשקל גוף ובמסת שומן.

יצויין כי מחקרים קלינים ומחקרים אפידמיולוגיים מראים באופן עקבי שצריכת חלב ומוצריו וצריכת סידן מוצרי חלב קשורים למסת שומן נמוכה ולמשקל גוף נמוך

באדיבות מועצת החלב