אל תדלגו על ארוחת הבוקר

ארוחת הבוקר צריכה להיות פשוטה ומזינה, כזו שבני המשפחה יוכלו להנות ממנה בקלות ובמהירות. כמה הצעות ועצות

חדשות כיפה מועצת החלב 12/08/12 16:10 כד באב התשעב

אל תדלגו על ארוחת הבוקר
Michael_Lehet-cc-by-nd, צילום: Michael_Lehet-cc-by-nd

במועצת החלב למדו את המחקרים העדכניים ביותר שנעשו בעת האחרונה בעולם ומצאו, כי ארוחת הבוקר חשובה לכל בני המשפחה- אך לילדים ולמתבגרים, שגופם נמצא בתהליכי גדילה, היא חשובה באופן במיוחד. הרבה אנרגיה מושקעת מצד ההורים בחשיבה על איזה בתי ספר לרשום את הילדים, אך יצירת התנאים הראויים ללמידה חשובים לא פחות.

ארוחת הבוקר יכולה להיות פשוטה ומזינה, כזאת שבני המשפחה הממהרים לפעילותם היומית יכולים להכין במהירות ובקלות. בדרך כלל רצוי להציע ארוחת בוקר המורכבת ממנת חלבון, ופחמימות (עמילן). ארוחה כזו תמנע ירידה חדה ברמת הסוכר למשך מספר שעות. ירידה חדה ברמת הסוכר פירושה הפחתת רמת האנרגיה והופעת סימני רעב כמו כאבי בטן וכאבי ראש.

יש להדגיש כי מומלץ לצרוך לפחות 3 מנות חלב ליום או שווה ערך להם כחלק מתזונה מאוזנת ובריאה.

ארוחת בוקר מביאה לביצועים התנהגותיים טובים

ילדים שאכלו ארוחת בוקר מרגישים טוב בבית הספר והם יצירתיים ולכן- רגועים יותר. יש להם אנרגיה להשתתף בפעילויות הפיזיות השונות ובמשחקים. ילדים אלה מוכנים לשתף פעולה עם ילדים אחרים ומסוגלים ליהנות מאינטראקציות חברתיות.

טיפים לממהרים

ממהרים בבוקר לעבודה? השתדלו להכין את הבגדים, הילקוט (ואת שיעורי הבית) בערב הקודם. תכננו עם הילדים את ארוחות הבוקר, את סוגי הלחם לכריכים ואת המילוי לכריכים, מראש.
זכרו: כל מזון שילדכם יבחר לאכול בבוקר עדיף מלא כלום! דוגמה אישית של הורים המקפידים אף הם לאכול ארוחת בוקר (יחד עם הילדים) והסבר על חשיבות אכילת ארוחת הבוקר ישפרו את סיכויי הילדים לתפקד טוב יותר בבית הספר ולשפר את תזונתם הכוללת.

תפריטים אפשריים לארוחת הבוקר:

כוס חלב + דגני בוקר
גביע יוגורט + פרי
פרי + גביע קטן של גבינה לבנה (במגוון טעמים)
פרוסת לחם + גבינה צהובה (אפשר להוסיף רוטב פיצה, קטשופ, פרוסות עגבנייה ...)
משקה מהיר של יוגורט + פרי במערבל
"פרפה בוקר" בכוס שקופה: שכבת יוגורט פרות, שכבת פרי טרי פרוס, שכבת דגני בוקר פריכים

רכישת הרגל ארוחת הבוקר דורשת זמן וסבלנות אך זהו אחד מן ההרגלים הבריאים שאימוצם בשלב מוקדם בחיים, עשוי למנוע בעיות בריאות הקשורות לתזונה לקויה . זכרו כי תכנון תזונה נכונה הוא חלק מן ההכנות לביה"ס. תזונה נכונה חיונית להתפתחות גופנית ורגשית ולהשגת הרגלי אכילה בריאים ובריאות טובה בהווה ובעתיד.

ארוחות 10

ילדים רבים אינם מספיקים לאכול ארוחת בוקר מסודרת ומזינה ולכן חשוב מאוד להקפיד כי לפחות בזמן הפסקת העשר בגן ובבית ספר הם יאכלו מזון מזין ומשביע, שלא רק תורם לתפקוד תקין יותר של הגוף, אלא גם שומר על ערנות, על ריכוז ועל מצב רוח רגוע וחיובי.

לשם הקניית הרגלי אכילה נכונים, חשוב מאוד להקפיד על סוג הלחם, הכמות וטריות המזון שאוכל הילד ולצרף לסנדוויץ' גם פרי, ירק או מעדן חלב.