מאכזב: המשלוח מאמזון חינם - אך תשלמו בכל זאת!

חברת הסחר האמריקנית- אמזון, הבטיחה ללקוחותיה משלוח חינם בכל הזמנה. מה שהוביל לגל גדול של הזמנות מלקוחות ישראלים אשר נמנעו מלעשות זאת עד כה, בשל הסכום הגבוה. אך כשהמשלוח הגיע לארץ, חיכתה לקונים הפתעה לא נעימה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/18 23:17 כז בתמוז התשעח

מאכזב: המשלוח מאמזון חינם - אך תשלמו בכל זאת!
צילום: shutterstock

המבצע המפתיע אשר פורסם רק לפני ימים ספורים, מתחיל להיראות פחות נוצץ ככל שעובר הזמן. לקוחות ישראלים אשר ניצלו את ההנחה המשמעותית בעלויות והזמינו מוצרים מענקית הסחר הדיגיטלית, מצאו עצמם נרגשים מאוד עם הגעת החבילה לארץ, אך מהר מאוד התאכזבו לגלות כי על מנת לשחרר אותה מהמכס, הם נדרשים להוציא אישור של מכון התקנים הישראלי, כך שאת החיסכון במשלוח ייאלצו להשלים בעלויות להוצאת תו תקן ישראלי למוצרים שרכשו.

למרבה האירוניה, רוכשים אשר קנו מוצרים אשר נושאים תו תקן אמריקאי, המחמיר ממקבילו הישראלי, נאלצים להוציא את האישור גם כן. גיא מאור - חבר בקבוצת הפייסבוק Alibuy, התרעם וכתב: "עוד מסחטת כספים- מכון התקנים הישראלי. בדיחה עצובה. אמרתי לחברת השילוח שאני לא מוציא שום תקן ולא משלם שקל. מצדי שיחזירו לאמזון".

תגובת מכון התקנים: "לא מכון התקנים הוא הקובע מה נבדק, המכון הוא הזרוע הביצועית בלבד. במקרה זה הרגולטור הוא משרד הכלכלה. הטענות מדוע בודקים ביבוא אישי צריכות להגיע לרגולטור ולא למכון התקנים".​