למה העסק שלך חייב קידום אתרים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 30/09/18 14:25 כא בתשרי התשעט

למה העסק שלך חייב קידום אתרים
קידום באינטרנט, צילום: pixabay

עסקים רבים מבינים היום שעל מנת לנצל באופן מקסימלי את הנכסים הדיגיטליים שלהם, הם חייבים להשתמש בשיטות של קידום אתרים. אין ספק ששיטות כאלה משפרות את הסיכויים של עמודי אינטרנט להימצא בחיפוש ולהיחשף לעוד ועוד זוגות עיניים, אבל מהו הערך הממשי שיש בהן? למה קידום אתרים הוא הרבה מעבר לדירוג בתוצאות החיפוש של גוגל?

1. חיפוש אורגני הוא בד"כ המקור העיקרי לתנועת גולשים ברשת

לחיפוש האורגני – כלומר חיפוש בצורה טבעית, שאינו כרוך בהקלקה על פרסומות למשל, אלא פשוט הקלדה של שאילתה המורכבת מביטויי מפתח בשורת החיפוש והקלקה על אחת מתוצאות החיפוש הרגילות (שאינן ממומנות) – יש חלק גדול מאוד הן בביצועים של האתר והן במשפך המכירה שעובר הקונה עד שהוא מבצע המרה (רוכש מוצר, נרשם לעדכונים וכדומה).

מנוע החיפוש של גוגל לבדו אחראי על כשלושה רבעים מן החיפושים האורגניים שמתבצעים בכל רגע נתון ברשת האינטרנט, ובכך הוא מותיר הרחק מאחוריו את בינג, יאהו, ביידו ויתר מנועי החיפוש המתחרים. לפיכך, הקווים המנחים של גוגל בכל הקשור לנושאי קידום אתרים הם אלה שכדאי לעקוב אחריהם. עם זאת, כמובן, אין לזלזל גם בנתח של מנועי החיפוש האחרים או בקווים המנחים שלהם, אבל ממילא היצמדות לאלה של גוגל מביאה בדרך כלל לביצועים טובים מבחינת חיפוש אורגני גם באחרים.

2. קידום אתרים יוצר אמון ואמינות

מטרתו של כל מקדם אתרים מנוסה היא לבנות בסיס איתן עבור אתר שנראה טוב מבחינה ויזואלית, עם חווית משתמש חיובית, קל לניווט והתמצאות, שקל למצוא בחיפוש הודות לאמינות האתר עצמו ונכסים דיגיטליים אחרים של המותג. חלק גדול מפעילותו של מקדם האתרים היא לייצר סמכותיות של האתר בעיני גוגל בשיטות שונות, כגון בניית פרופיל קישורים, אופטימיזציה של אלמנטים ותוכן באתר, איתותים של למידת מכונה וכדומה.

יצירת הסמכותיות יכולה לעשות עבור אתר הרבה יותר מאשר היא יכולה לעשות עבור נכסים דיגיטליים אחרים. הבעיה היא שבניית אמון ואמינות לא ניתנת לביצוע בן לילה, אלא כמו בחיים היא נבנית לאורך זמן. לשם כך נדרשים סבלנות, מאמץ ומחויבות, כמובן לצד הצעת מוצר או שירות איכותיים ובעלי ערך של ממש.

3. קידום אתרים פירושו חווית משתמש טובה יותר

כולם רוצים להופיע במקומות הכי טובים בתוצאות החיפוש כדי לזכות בנראות מקסימלית, אבל לא רבים מבינים שחלק חשוב מאוד מן הדרך להגיע אל המנוחה והנחלה עובר דרך בניית אתרים איכותיים עם חווית משתמש.

האלגוריתם של גוגל יודע היום להעריך את חווית המשתמש כפי שיחווה אותה גולש אנושי, ולהבדיל בין חוויה סבירה או גרועה לבין חוויה חיובית. דוגמה טובה לכך היא העובדה שיש חיפושים בגוגל שמניבים תוצאות חיפוש שבהן כבר מופיעות התשובות ולגולש אין כלל צורך להקליק על תוצאה כדי למצוא בתוכה את מבוקשו.

העובדה שהאלגוריתם של גוגל יכול לפענח ערך של חווית משתמש פירושה שגוגל נוטה לתת עדיפות לאתרים עם חווית משתמש חיובית על פני אתרים אחרים. במילים אחרות, קידום אתרים שמביא עמוד כלשהו למיקום גבוה בתוצאות החיפוש מאותת לגולשים שהקלקה עליו תספק את רצונם.

 


 

4. קידום אתרים לוקאלי עשוי להוביל לעליה במעורבות גולשים, בתנועה ובהמרה

ככל שתנועת הגולשים ממכשירים ניידים גוברת, חיפוש לוקאלי הופך לחלק משמעותי יותר בהצלחתם של עסקים קטנים ובינוניים. משמעותו היא אופטימיזציה של נכסים דיגיטליים בהתחשב באיזור גיאוגרפי נתון, כך שאנשים בקרבת מקום יוכלו למצוא את העמוד ביתר קלות וכך גובר הסיכוי שהם יבצעו בו רכישה.

קידום אתרים לוקאלי מתמקד ביישובים בארץ ("אינסטלטור ברמת גן"), באיזורים ("משלוחי פרחים בצפון") ואפילו ברדיוס מצומצם מאוד של רחובות ("איפה יש פיצריה באיזור שלי?"). פעולות קידום אתרים לוקאלי כוללות בין היתר אופטימיזציה של תוכן האתר והתאמתו לאיזור הגיאוגרפי המוגדר, כולל למשל אזכורים וקישורים בעלי אופי מקומי, כמו גם רישום האתר באינדקסים מקומיים רלוונטיים וכדומה

5. קידום אתרים משפיע על מעגל הקנייה

מנקודת מבטו של הקונה, האינטרנט הוא המצאה מצוינת שבזכותה אפשר לבצע מחקר מעמיק, סקר שוק והשוואות מחירים מבלי לזוז מהכורסה בבית. מנקודת מבטו של העסק, שיטות קידום אתרים יכולות להביא ישירות לקהל מסרים כמו מבצעים אטקרטיביים, מוצרים ושירותים חדשים, עדכונים שונים וכן הלאה. אם עושים את זה נכון, אפשר להשפיע באופן ניכר על מעגל הקנייה של הלקוח.

מותגים ועסקים חייבים להיות בולטים לעין במקומות שבהם הלקוחות מחפשים אותם. רק כך יכול להיווצר קשר בעל ערך בין צורך מצד הלקוח לבין פתרון מצד העסק.

6. שיטות קידום אתרים מתעדכנות כל הזמן

חשוב להפעיל שיטות שונות של קידום אתרים על אתר אינטרנט ועל כל הנכסים הדיגיטליים של מותג מסוים, אבל חשוב לא פחות לבצע מעקב תמידי אחר הביצועים. זאת משום שהעולם של קידום אתרים מתפתח ומשתנה כל הזמן וחשוב להישאר עם אצבע על הדופק.

לפיכך חשוב לעקוב אחר שינויים משמעותיים באלגוריתמים של מנועי החיפוש בכלל ושל גוגל בפרט. גוגל עושה אלפי שינויים כאלה בכל שנה, רובם קטנים וזניחים אבל חלקם משמעותיים ויכולים להניף אתכם אל על או להטביע אתכם מתחת למתחרים. ודאו שאתם תהיו אלה שמרוויחים מן העדכונים הללו ולא המתחרים שלכם.

7. הבנת שיטות קידום אתרים משמעותן הבנה של סביבת האינטרנט

לא רק התחום של קידום אתרים מתפתח, אלא הסביבה האינטרנטית כולה. לעיתים קשה לשמור על הקצב מול כל החידושים והשינויים שמתרחשים ברשת, אבל ברגע שמתחילים לעקוב אחר ההתפתחויות בעולם של מנועי החיפוש וקידום האתרים כבר הרבה יותר קל לדעת מה חדש, מה השתנה, אילו טרנדים באים והולכים – ובין כל אלה יכול להסתתר מידע שימושי ויקר ערך עבור מותג שישכיל לזהות אותו בזמן.

8. קידום אתרים הוא זול באופן יחסי

כל הדברים הטובים עולים כסף, אבל מביניהם – קידום אתרים הוא אחד מאלה שמחיריהם נמוך באופן יחסי; בפרט אם לוקחים בחשבון את יחסי העלות לעומת התועלת שעשויה לנבוע מיישום נכון של שיטות קידום אתרים בטווח הקצר ובטווח הארוך. למעשה, קידום אתרים שבוצע כראוי יוביל לביצועים טובים למשך שנים רבות, כך שהדרך הטובה ביותר להסתכל על זה היא לא כהוצאה, אלא השקעה אמיתית עבור העסק.

 

9. קידום אתרים - אסטרטגיה לטווח ארוך

קידום אתרים מהיר, האם זה קיים? לקידום אתרים יכולה להיות השפעה מובהקת על עסק במהלך השנה הראשונה, אולם ההשפעה הזו יכולה להיות קיימת גם מספר שנים קדימה (גם אם לא מורגשת באותה עוצמה כמו בהתחלה).

כן, חשוב להיות רגישים לשינויים בסביבה העסקית, להתפתחויות בשיטות קידום אתרים ולטרנדים שונים באינטרנט בכלל; אבל גם אתר שלא יעשה את כל אלה ויסתפק בקידום אתרים בסיסי בלבד יוכל לספק לגולשים שלו חווית משתמש חיובית ואתר אמין ויציב לאורך זמן רב.

ככל שתשקיעו יותר זמן, מאמץ ותקציב בקידום האתר בהווה, כך תיהנו מהשפעה מתמשכת לזמן רב יותר.

10. אפשר למדוד ביצועים

אמנם קידום אתרים לא מאפשר חישוב פשוט של עלות-תועלת כמו קידום ממומן, אולם בעזרת ניטור נכון ושימוש בכלי קידום אתרים ניתן למדוד כמעט כל פרמטר בכל אפיק של הקמפיין. אחר כך יהיה צורך לעשות אחד ועוד אחד כדי להבין איך כל הנתונים המספריים מתחברים יחד לתמונה גדולה אחת, אבל עדיין כדאי להבין איך פעולות מסוימות אמורות להשפיע על הביצועים ולבחון האם אתם בדרך הנכונה לתוצאות הרצויות. כך תוכלו לדעת ולהבין איפה אתם עומדים היום ביחס לעבר, ביחס לעתיד וביחס למתחרים שלכם.

11. בזכות קידום אתרים אפשר לגלות הזדמנויות חדשות

קידום אתרים טוב הוא כזה שבו מקדם האתרים מתמסר לעסק, מבין אותו לעומקו ומכל צדדיו; כתוצאה מכך לעיתים מגלה מקדם האתרים הזדמנויות עסקיות, או בעסק עצמו או בסביבתו, כגון פלח שוק שטרם פנו אליו או צורך עז בקרב קהל היעד הפוטנציאלי בשירות שעדיין לא מוצע בעסק. אז, ככך שיותר הזדמנויות כאלה מנוצלות באופן יעיל, כך צמיחתו של העסק מהירה וברת קיימא יותר.

12. העמוד הראשון: אתה לא שם? אתה לא קיים

אם אתם לא נמצאים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, פירוש הדבר הוא שאתם לא מנצלים את מקסימום הפוטנציאל שלכם מבחינת חיפוש אורגני. מי שלא מופיע בעמוד הראשון פשוט לא זוכה בהקלקה של גולשים – ולכן אם אתם עדיין לא שם, עליכם לבצע פעולות קידום אתרים כדי להגיע לשם.

סיכום

יישום של שיטות קידום אתרים על אתר אינטרנט ועל יתר הנכסים הדיגיטליים של מותג יכולה להועיל רבות לעסק ולמאמצי השיווק שלו. גם אם קידום אתרים נשמע לכם כמו דבר מיותר או כמו משהו חדשני שתועלתו אינה ברורה לכם די הצורך, חשוב להבין שיש בכך כדי לתמוך בעסק, להתגבר על מתחרים ולסייע בצמיחתו.