כוכב שביט וסופ"ש ספורטיבי במצפה רמון, וכל זה ללא תשלום

תצפיות כוכבים, מרוץ לילה, סנפלינג במצוק, טיולי אופניים, גמלים וסוסים, ספארי ג'יפ אל חיי הלילה של המדבר או טיול רטוב לעין עקב. מצפה רמון על המפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/17 14:12 כד בסיון התשעז

כוכב שביט וסופ"ש ספורטיבי במצפה רמון, וכל זה ללא תשלום
רכיבה על גמלים, צילום: אפי פרי

במצפה רמון יודעים שבתחומם נמצאות הנקודות הטובות ביותר בארץ שבהן אפשר להרים ראש, להביט על הכוכבים ולהיות במקום אחר לגמרי. אבל את הכוכבים רואים רק כשהחושך מוחלט, והאור העירוני כבה. אנשי רובע דרכי הבשמים ו'תיירות הר הנגב' התגייסו כדי לאפשר את 'הנגשת השמיים' והם מחשיכים את כל האורות ברובע דרכי הבשמים פעם בחודש, לכמה שעות של ירח, כוכבים וגרמי שמיים. ההחשכה הקרובה תתקיים ביום חמישי, 22 ביוני 2017, החל מ 21:00 בערב. בסביבות 22:00 ניתן יהיה לצפות בכוכב שביט כשהוא חולף על פני כדור הארץ. במקום יעמדו טלסקופים של מתנדבים לצפייה ללא תשלום. מומלץ להביא את הטלסקופ הביתי.

תצפית כוכבים

תצפית כוכביםצילום: אריאל ביטון

מצפה רמון יוצאת לרוץ – בלילה! מירוץ הלילה המסורתי שיתקיים ביום חמישי ה-6 ביולי מושך אליו מאות רצים ובני משפחות שנהנים מהבריזה המדברית של הלילה, ועכשיו גם מאפשרויות האירוח והמזון ברובע דרכי הבשמים שיישאר פתוח עד השעות הקטנות של הלילה, למסיבות, הופעות, סדנאות ועוד. תיירני הר הנגב מציעים שפע פעילויות לכל המשפחה: להשתלשל מטה עם חבלים במצוק מכתש רמון, להתגלגל על אופניים מול שקיעה צבעונית או זריחה מרוממת, לצאת לספארי ג'יפ עם רדת החשיכה או להתעורר מוקדם ולצאת לטיול ורחצה במעיין, להכין אדניות עץ עם פרחים וצמחי תבלין או לעצור הכל ולהירגע עם כוס יין בוטיק מקומי. כמובן, גם מי שאינו רץ מוזמן להגיע ולהצטרף לחגיגה. האירוע נערך בסיוע משרד התיירות.

ספארי לילה

ספארי לילהצילום: ד"ר חיים ברגר

הנה מקבץ פעילויות והנחות לסוף השבוע הספורטיבי של מצפה רמון:

סדנה להכנת אדניות עץ עם צמחי תבלין או פרחים בגלריית 'אתר בניה' ב-20 ₪ למשתתף. מגיל 10 או בליווי הורים. יום שישי 7/7 בשעה 11:00.

סנפלינג והשכרת אופניים ב-50 ₪ בלבד לירידה במצוק או להשכרת אופניים עד 4 שעות.

הופעות במועדון הג'אז ובפאב 'הברך' - בערב המירוץ, ג'אם סשן במועדון הג'אז מצפה רמון, כניסה חינם!

ספארי ג'יפ אל חיי הלילה של המדבר עם נגב ג'יפ – טיול ג'יפים לילי להכרות עם חיות המדבר שיוצאות רק בלילה, בהדרכת ד"ר חיים ברגר. 185 ₪ למבוגר, 165 ₪ לילד. משך הסיור – שעתיים וחצי, כולל הפסקת תה וסיפורי חיות סביב המדורה. יום חמישי 6/7 בשעה 20:00. היציאה משער מדרשת בן גוריון.

תצפית קינון נשרים, טיול ורחצה במעיין עין עקב עם נגב ג'יפ – טיול אל המעיין והמפל הגבוה של עין עקב לטבילה מדברית מרעננת. בדרך עורכים תצפיות אל נקודות קינון של נשרים והסברים על בקעת צין בה מרוכזים מרבית המעיינות בנגב. 185 ₪ למבוגר, 165 ₪ לילד. משך הסיור – שעתיים וחצי. יום שישי 7/7 בשעה 10:00.

פיקניק לאמה בחוות האלפקות ב-200 ₪ בלבד במקום 300 ₪. טיול רכוב ומודרך על סוסים אל נקודות תצפית ועניין ב-175 ₪ במקום 200 ₪.

טיול רכוב ומודרך על גמלים עם 'בן מדבר' לתצפית על מכתש רמון וקרני הרמון, ב-90 ₪ בלבד. הטיולים יוצאים בשעה 09:15 ובשעה 16:00.

עין עקב

עין עקבצילום: ד"ר חיים ברגר

מקומות האירוח גם הם התגייסו לאירוח המשפחות והמטיילים עם הנחות לסוף השבוע: בחוות כרמי הר הנגב מציעים לינה באוהלי האירוח הממוזגים ב-80 ₪ לאדם בלבד. בחאן ארדון ברובע דרכי הבשמים מציעים לינה ב-100 ₪ לאדם בלבד. באורחן רובע הבשמים החדש מציעים 10% הנחה על כל סוגי הלינה (מאהל או חדרי אירוח) ו-15% הנחה על ארוחות הבוקר בקפה הרובע כולל פינוקים. בלופט החדש של הדסער מציעים 10% הנחה למזמינים 2 לילות. ב'בית במדבר' יתנו בקבוק יין מיקב בוטיק מקומי למזמינים שני לילות.