יש דבר כזה דיכאון חורף? מה עושים איתו?

קורה לכם שעם צניחת הטמפרטורות אין לכם חשק וכח לעשות כלום? מצב הרוח יורד ואיתו החשק לפחמימות ומתוקים עולה? אולי גם אתם סובלים מדיכאון חורף...

חדשות כיפה רעות ראובני 03/01/19 15:26 כו בטבת התשעט

יש דבר כזה דיכאון חורף? מה עושים איתו?
מתכוננים לחורף, צילום: shutterstock

כמאה אלף ישראלים סובלים מתופעה של "הפרעה רגשית עונתית" בשנה. תופעה זו מאופיינת בתסמינים של עייפות וחוסר אנרגיה, שינה מרובה שמשאירה אותך עייף, קשיי ריכוז, תיאבון מוגבר לפחמימות ותחושה של עצבות ובדידות. שואלים את עצמכם מה ניתן לעשות להפחתת הדיכאון? בשביל זה ריכזנו עבורכם 5 עצות לשיפור ההרגשה

בצעו פעילות פיזית-
המעבר לשעון חורף גורם לכך שהשמש  שוקעת מוקדם יותר ויש לנו פחות שעות אור ובשונה מהקיץ אנחנו מוותרים לרוב על פעילות גופנית. אספו את הכוחות שלכם ובצעו פעילות גופנית גם כזו שאינה דורשת יציאה מהבית כמו תרגילי יוגה, כפיפות בטן, ריקוד או שיעורי אירובי. הפעילות תגביר את רמת הסרטונין במוח ותשפר את מצב הרוח שלכם.

שמרו על תזונה מאוזנת-
הדיכאון מגביר לנו את החשק לצריכת מתוקים ופחמימות להעלאת הסוכר אך יש לזכור שצריכה מוגזמת תהרוס לנו את שגרת האוכל היום יומית שלנו ולסוכר יש נטייה לעלות מהר וכך גם לרדת מהר כך שנרצה לצרוך שוב מתוק. הכינו מאכלים עשירים בחלבונים כמו דייסת קוואקר עם חלב, קינמון ופירות טריים.
יש לזכור שאחרי החורף מגיע הקיץ ואיתו נצטרך להתמודד עם הדיאטה.

הכינו קנקן תה ירוק מפנק-
התה הירוק עשיר בפוליפנולים- נוגדי חמצון המסייעים בהורדת החרדה ורמת הסטרס שהגוף נמצא בהם במיוחד בימים הקרים. ניתן להוסיף לתה דבש, קינמון, ג'ינג'ר ואגוז מוסקט להרגעה ושיפור מצב הרוח.

תשתו תה

תשתו תהצילום: shutterstock

אל תישנו במשך היום!
בימים הסגריריים שבהם כל מה שבא לנו לעשות זה להיכנס בצוהריים מתחת לפוך ולישון שנת דב עלינו להתאפק ולחכות ללילה. שינה זו יכולה להרוס את ההירדמות בלילה ולהגברת הדיכאון.

צאו לשופינג!
יותר כיף להעביר את החורף עם סריגים ופריטים יפים ואופנתיים. לרוב בחורף ישנן הנחות בהרבה חנויות ולכן זה הזמן לחדש את המלתחה. וביננו אין כמו קנייה של בגד או מגף לשיפור מצב הרוח.