כל החידושים שיסייעו בהגנה על העור בקיץ

אין חולק על כך שגם בקיץ, שגרת טיפוח העור בכלל, ועור הפנים בפרט, חשובה לא רק למראה אלא גם לבריאות

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 27/05/19 17:44 כב באייר התשעט

כל החידושים שיסייעו בהגנה על העור בקיץ
צילום: shutterstock

למרות שבימים לוהטים של חמסין כל קרם מזין הופך לנוזלי ומעיק, אין חולק על כך שגם בקיץ שגרת טיפוח העור בכלל, ועור הפנים בפרט, חשובה לא רק למראה אלא גם לבריאות. ואם בנוסף היא מעכבת הזדקנות מוקדמת, תופעה מוכרת בארצות חמות כמו שלנו, הרי שיש בה תועלת משולשת.

חיפשתי תכשירים חדשים שיכולים לקדם את היעד הזה, ואחד הטובים שבהם הוא קרם העיניים הנקרא ILLUMINATINGEYE. ייחודו בכך שפיתחו אותו שני מדענים ישראלים, ד"ר יואל קוניס, העוסק עשרות שנים בכימיה קוסמטית, וד"ר צחי שלקוביץ, דרמטולוג שהתמחה ברפואה אסתטית-קוסמטית.

צילום: טיפוח אילומינייטינג איי 2

 

השניים הצליחו למזג בתכשיר אחד חומרים פעילים שהשמות המדעיים שלהם לא יגידו לרובנו דבר, אבל הם מסוגלים לצמצם נפיחויות מתחת לעין, עיגולים שחורים (על ידי פירוק ההצטברות של המוגלובין ומוצריו מתחת לעיניים שגורמים לצבע הכהה), קמטוטים באזור הרקות ובזווית העין החיצונית והאטה של צניחת העפעף העליון. החומרים עצמם ידועים וקיימים, החידוש הוא בכך שהצליחו ליצור ביניהם סינרגיה.  את הפלא הזה, שהוא כצפוי לא זול (530 שקלים ל-30 מ"ל), ניתן להשיג רק אצל קוסמטיקאיות משום שהן אמורות לאבחן את הצורך בטיפול ולהעריך גם את הצלחתו.

פריצת דרך אחרת שהוצגה בפני לא מזמן על ידי חברה ישראלית גם כן, בעלת השם היומרני "סוד הנעורים", נקראת WrinkX. הסוד בגדול הוא הפקת חומרים משפרי עור מפירות וירקות טריים מתוצרת הארץ. גם כאן, הירקות והפירות הם לא דבר חדש ומשך מאות אם לא אלפי שנים, נשים נהגו להפחית נפיחות עיניים עם פרוסות מלפפון, לערוך ניקוי עמוק של הפנים עם מיץ לימון, להזין את העור עם שמן זית (פעולה המוזכרת גם בתנ"ך), ולרענן את השיער עם חלבוני ביצה.

אבל בתכשיר החדש הזה הצליחו למצות את החומרים הפעילים ולשמר אותם בתכשיר אחד, שבגילאים 30-60, מבטיחים המשווקים, הוא מסוגל בתוך כמה שבועות להפחית קמטוטים עדינים שהם סימני ההזדקנות הראשונים. הבטחה נוספת היא שהודות לחומרים הטבעיים התכשיר לא מעורר אלרגיה ותופעות עור מציקות אחרות. פרטים נוספים באתר החברה.

צילום: לה פטי מרסייה

צילום: סרווה

הקשר בין מדע ורפואה לבין קוסמטיקה, הוא אחד המאפיינים הבולטים של טיפוח העור החדשני. דוגמה נוספת לדרמו-קוסמטיקה הזו היא המותג החדש  CeraVe – שגם הוא פרי שיתוף פעולה בין דרמטולוגים. מדובר בתכשיר שלא מכיל פארבן ובישום, וכן מכיל 3 סרמידים חשובים לרעננות העור.

חברת לוריאל ישראל משיקה את התכשירים המציעים את השילוב שקיבל המלצה של רופאי עור, כקרם לחות לגוף ולפנים, קרם מזין לידיים, כולל לעור יבש מאוד, ג'ל מקציף לניקוי עור רגיל ושמן, ועוד. 
ליאונרדו קוסמטיקה הוא מותג ישראלי מקומי, שהשיק השנה מכשיר בשם  MEDICAL HYPER PULSE הנחשב למהפכני בתחום הסרת השיער. גם זה טיפול שהופך לרלוונטי יותר בעונה החמה.

בתוך 18 דקות, הודות לאפקט קירור משוכלל המונע פגיעה ברקמות העור ומאפשר לצמצם את זמן הטיפול בזקיקי השיער, משגר המכשיר חמישה הבזקי אור לאורך זקיק השערה הגורמים לה לא לצמוח יותר. החברה משווקת בנוסף תכשירים קוסמטיים פרי פיתוח מקומי לניקוי, לחות ומיצוק העור המכילים פפטידים, ויטמינים וחומצה הילארונית, קרם עיניים, סבון פנים כקרם לילה.

אומת הסטרטאפ שלנו, גם בתחום הקוסמטיקה, באה לידי ביטוי בעוד מכשיר פטנטי, NEWA, המשדר פולסים אל עור הפנים דרך ג'ל מיוחד שמורחים עליו. מחליקים את המכשיר על העור בתנועות סיבוביות ארבע דקות לכל אזור, ובתוך ארבעה שבועות מבטיחה החברה שפיתחה אותו, אנדימד ((ENDYMED יש הפחתה בכמות הקמטים. המשווקים ממליצים להתחיל לטפל בעור עם המכשיר גם לטיפול מניעתי, עוד לפני הופעת הקמטים. את ה-NEWA משווקת קבוצת סיגמא דרך אתר ניואה ישראל.

צילום: ניואה מקבוצת סיגמה

 

עם כל הכבוד לתכשירים, כדי לקבל את מלוא האפקט שלהם, או ללמוד להשתמש בהם, כדאי להגיע מדי פעם לקוסמטיקאית רפואית. אחת שהרשימה אותי באחרונה היא ברברה מכפר סבא, המתמחה בבעיות אקנה ופיגמנטציה וטיפולי אנטי-אייג'ינג. שלא כמו הסנדלרים ההולכים יחפים, ברברה עצמה טיפלה בעצמה כשהחלה לסבול מאקנה ורקחה לעצמה משחות מצמחים, עצים ופירות שאספה. 

כנערה, הקימה לעצמה מעבדת יופי ביתית וכאשר עלתה לארץ במסגרת "נעלה" (נוער עולה לפני ההורים), שילבה את לימודיה בפנימייה יחד עם עבודה קשה בתחום הקוסמטיקה וקיבלה לקוחות פרטיים. היא יודעת לאפר, לספר, לעצב גבות, השתלמה בקורסים של מבנה העור ותהליכים פיזיולוגיים וכימיים שונים, וכיום, במרכז הנקרא BARBARABEAUTY היא משלבת אינטואיציות עם ידע מקצועי. על תשוקת הלמידה שלה מעידים יותר מ- 40 תעודות של קורסים שסיימה, ביניהן בביוטכנולוגיה. לדבריה היא מנסה כל תכשיר בראש ובראשונה על עצמה. 

צילום: ברבר ביוטי


  
תמריץ של לחות לפנים, בקרם המתאים לכל סוגי העור, הוא GLOW FORMULA SKIN HYDRATOR שמה שהופך אותו בין היתר מותאם מאוד גם לאקלים הישראלי, היא תמצית הרימונים בנוסחה שלו. חברת  Kiehl's מניו-יורק שמפיצה את התכשיר, מדווחת שתוספת הרימונים מעניקה זוהר לעור, והיא גם גורם אנטי מחמצן חזק. 170 שקלים ל-50 מ"ל בסניפי רשת קייל'ס. 

ולבסוף, תכשירי טיפוח חדשים לגוף, של המותג הצרפתי הפרובנסלי  Le Petit Marseillais שחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון מייבאת לארץ. מדובר בשלושה תחליבי לחות לעור רגיל עד יבש בריחות פרחים ופירות במרקם קרמי עם שמן גרעיני משמש בכ25 שקלים ל-400 מ"ל, ובסבונים ותחליבי רחצה המכילים תמצית תרמילי וניל, לבנדר, אפרסק, נקטרינה\ פטל ואדמונית או תות, בכ-20 שקלים ל-650 מ"ל מחיר מומלץ לצרכן.