לנקות את הפנים

אך איך נדע איזה חומרים מסירים איזה איפור? ולמה חשוב להוריד את האיפור? מתי ולמה צריך לעשות ניקוי פנים? המדריך המלא

חדשות כיפה עידית גור 28/07/11 17:45 כו בתמוז התשעא

לנקות את הפנים
יחצ, צילום: יחצ

למה צריך לנקות את הפנים?
לניקוי הפנים ישנם מספר תפקידים. הניקוי נעשה בעזרת חומרים שביכולתם להסיר לכלוך הנמס במים ולכלוך שומני אך מבלי להסיר את הפלורה הטבעית (מעטה החיידקים הטובים שעל העור) והמגינה על העור. יש צורך יומיומי לנקות לכלוך שמקורו בסביבה כגון: אבק חול ופיח, כמו כן ניקוי שאריות של תכשירים קוסמטיים במיוחד של תכשירי איפור ושאריות לא רצויות של העור, כגון: זיעה. בבית יש להקפיד על ניקוי פנים לפחות פעמיים ביום, את התכשירים לניקוי פנים יש להתאים לפי סוג העור ושגרת היום.
ישנם תכשירים שונים לניקוי הפנים, שמתחלקים לפי שלבי הניקוי השונים ולפי אזורי הפנים. ישנם תכשירים המיועדים להסרת איפור מהעיניים, חלב פנים ומי פנים לכל הפנים, סבונים למיניהם לסוגי העור השונים ושמן הידרופילי לניקוי שומנים לא רצויים.

מסירי איפור:
תפקידם של מסירי האיפור הינו הסרת שאריות האיפור בקלות וביעילות ללא גירוי העור ו/או העיניים. ברוב התכשירים נוספים להם חומרים מרגיעים (חוחובה, קמומיל) המתאימים לאזור הרגיש של העיניים. מסיר האיפור יכול להיות תחליב/שמן או ג'ל אך חשוב מאד שהחומר יהיה היפואלרגני ויישטף בקלות במים.

חלב פנים:
חלב פנים הוא אמולסה המסירה את הלכלוך שנמס בשומן. המילה תחליב, מקורה בצבע שנוצר מתערובת אמולסיונית - צבע לבן, כמו של חלב. חלב פנים אינו חדיר ואינו מסיר את הפלורה (החיידקים הטובים) הטבעית. לעיתים קרובות מוסיפים לחלבי הפנים חומרים פעילים נוספים כגון: שקדים, קמפור, בהתאם לסוג העור וכן חומרי צבע וריח. ההבדל בין סוגי חלבי הפנים הוא בדרגת הסמיכות ובחומרים הפעילים הנוספים אליהם.

מי פנים:
מי פנים משלימים את פעולת חלב הפנים. את הניקוי מתחילים בחלב פנים ולאחר מכן במי פנים. מי פנים הם סוג של תמיסה שאינה מכילה חומרים שומניים. מי הפנים לסוגי העור השונים נבדלים זה מזה בתוספת החומרים הפעילים ובריכוזם. מי הפנים מורכבים מאחוזים מסוימים של אלכוהול, לאלכוהול תפקידים שונים להסיר לכלוך שומני ושאריות חלב הפנים, להעניק תחושת רעננות לכווץ את נקבוביות העור ולחיטוי.

סוגי העור השונים דורשים אחוזי האלכוהול שונים במי הפנים:
עור רגיש ⇦ 0%
עור יבש ⇦ % 0 - % 5
עור רגיל ⇦ 15% - 20%
עור שמן ⇦ % 25 -% 35
עור בעייתי⇦ עד 45%

מהו סבון פנים?
סבון הינו חומר ניקוי הממיס שומנים, זהו חומר בעל תכונות ניקוי והקצפה. ישנם סבונים נוזליים וסבונים מוצקים וההבדל ביניהם הוא במצב הצבירה, ישנם גם שני סוגים של סבונים: הסבון הרגיל, והסבון ללא סבון.

חסרונות הסבון הרגיל:
הסבון הרגיל לא מומלץ במי ברז משום שנוצרים משקעים של מלחים (מלח, סידן ומגנזיום) והם אוטמים את העור ואת נקבוביותיו. רמת ה- PH של תמיסת סבון רגיל גורם יובש ולגירוי העור.

יתרונות הסבון ללא סבון:
ניתן להשתמש בו במי ברז, ורמת ה - PH קרוב לניטראלי ואינו מייבש את העור, הסבון ללא סבון אינו מסיר את הפלורה הטבעית (השומן העל עורי) ואינו גורם לגירוי העור.

שמן הידרופילי:
לאחר מריחת הפנים בשמן הידרופלי, מוסיפים מעט מים ע"י הרטבת הידיים, ומתקבל תחליב, תפקידו של התחליב לנקות לכלוך הנמס בשמן ובמים.

שלבי ניקוי הפנים:
הסרת האיפור מהעיניים - הניחי מסיר איפור על פיסת צמר - גפן, ביד הנגדית תמכי באזור המצח מעל גבת העין, והתחילי בתנועות הסרה מקו הגבה, מלמעלה למטה ואח"כ מבחוץ כלפי פנים, את אותה הפעולה בצעי בעין השנייה בעזרת פיסת צמר-גפן חדשה ונקיה. אין לשפשף את העין ואין להשתמש באותה פיסת צמר-גפן לשתי העיניים, במקרה של גירוי כדאי להשתמש בקומפרסים של תמציות צמחים כמו קמומיל.
הסרת האיפור מהשפתיים- ביד אחת תמכי בזווית הפה, וביד השנייה הסירי את האיפור בעזרת פיסת צמר-גפן ומסיר איפור.
ניקוי הפנים והצוואר -בעזרת חלב פנים ומי-פנים או סבון או שמן הידרופילי הניחי מהחומר בכף היד, חממי אותו מעט ופזרי על הפנים: הנחת החומר תעשה בשתי ידיים על המחשוף, על שתי הלחיים. פיזור החומר בפנים יהיה תמיד לכיוון החוצה, בעוד שבאזור המחשוף והצוואר המריחה תעשה כלפי מטה, מבחוץ כלפי פנים ומטה.
בעזרת מטליות לחות ננקה את שאריות חומר הניקוי מהפנים.

עידית גור היא מייסדת בית הספר למקצועות הקוסמטיקה "איב סנטר"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן