טיפים לשמירה על עור הפנים בקיץ

טיפול בעור הפנים הינו טקס קבוע ושיגרתי הנערך כל יום בבוקר ובערב אך לקיץ שלפנינו יש מגבלות שונות ויש להקפיד על מספר דברים על מנת לשמור על עור הפנים

חדשות כיפה ליאת הלפרט- פליסר 05/08/11 09:35 ה באב התשעא

טיפים לשמירה על עור הפנים בקיץ
stevendepolo-cc-by, צילום: stevendepolo-cc-by

  1. ניקוי פנים שגרתי ויום-יומי- חשיבות רבה יש לניקוי הפנים בקיץ, שכן בשל מזג אויר חם ועזה מוגברת על עור פנינו יהיו שאריות מתכשירי האיפור, תאים מתים, הפרשת מלח שנותרה מהזעת היתר על העור, פיח, אבק ולכלוך. על כן נצטרך להקפיד על ניקוי הפנים בתכשירים אשר יפרקו וימיסו היטב את המרכבים הנ"ל מבלי לפגום במעטה הטבעי של העור. ולכן יש להקפיד לבחור תכשירי ניקוי שאינם מכילים את המרכיבים הבאים: שמנים מינרלים (מנגזרות הנפט), לנולין(שומן כבשים), אלכוהול - 70%, דטרגנטים,נקי מבושם מלאכותי וצבעים מלאכותיים. תכשירי הניקוי יהיו ידידותיים לעור בעל כושר ניקוי גבוה המכילים חומרים משמרים ממשפחות הויטמינים אנטיקוסידנטים.
  2. שימוש בחומרים על מים ולא שמן- הסרת תכשירי איפור ומלחים כתוצאה מזיעה וזיהום אויר. חשוב שהניקוי על-ידי חומרים קלים העשירים בלחות ופחות שמנים. בנוסף אין לסבן את עור הפנים בסבונים (אלא בג'ל/קרם/שמנים) ולא להשתמש בתכשירים המכילים אלכוהול כדי למנוע את יבוש העור ופגיעה במעטה הגנה הטבעי של העור.
  3. לחות לעור- בעונת הקיץ עור הפנים זקוק ללחות מוגברת בגלל ההזעה הרבה שגורמת לאיבוד נוזלים. ולכן יש ללחח את העור באופן מודגש על ידי שימוש בתרסיסים סופחי לחות (הגירוסקופים) כדי לשפר את תחזוקת המים בעור. חשוב להרבות שימוש בסרומים שונים המכילים בתוכם כמות נדיבה של חומצה היאלורונית. כמו כן קרם הלחות צריך להיות עשיר במלחחים. כדי לבחור את תכשיר הלחות המתאים למצב קיץ רצוי לבצע תחילה אבחון ומיפוי יסודי של העור ע"י קוסמטיקאית מוסמכת ורק אז להשתמש בתכשיר הנבחר.
  4. תכשירי הגנה- יש להקפיד על שימוש בתכשירי הגנה ומסנני קרינה ידידותיים לעור 15-30 SPS לפחות. במשך כל שעות היום מבלי להתחשב היכן נמצאים (גם בבית)
  5. בריכה או ים- כולנו נהנים לשהות בבריכה או בים בקיץ אך חשוב לזכור לרענן את מסנני הקרינה כל שעה וכך למנוע כוויות שמש שיגרמו לעור הזדקנות מוקדמת והופעת כתמים, קמטוטים ונזקי שמש, הגורמים לפגיעה במראה ובריאות העור.
  6. סדרה טיפולית- כדאי לבצע סדרה טיפולית להחדרת לחות בקליניקה או בסלון המומחה לכך. חשוב מאוד לזכור! אין לצאת לשמש לאחר ביצוע הפילינג אפילו לא קוסמטי.

ליאת הלפרט- פליסר, מנהלת הדרכה דרמלוג'יקה במרכז 'הרמוניה' שערי צדק