שבירת מיתוס: אין נכון ולא נכון באיפור!

בשבועיים שנותרו עד צום י"ז בתמוז ותחילת שלושת השבועות, מתכוננות מאות כלות לקראת חופתן, ואיתן אלפי אימהות, חמיות, חברות, קרובות משפחה ואורחות. זו אחת התקופות האינטנסיבית ביותר של חתונות בישראל, ולכן זהו זמן של רכישה מוגברת בתחום האיפור, קבלו כמה טיפים איך לעשות זאת נכון.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 19/06/18 09:31 ו בתמוז התשעח

שבירת מיתוס: אין נכון ולא נכון באיפור!
צילום: shutterstock

גם מי שלא מתאפרת ביום יום, תגיע לערב הגדול בחייה או בחיי בתה וחברתה עם לפחות שפתון וסומק, מסקרה וצללית. מה שרבות לא לוקחות בחשבון זה שסגנון האיפור צריך להתאים את עצמו לאופיין ולאירוע.

גורו האיפור בועז שטיין מציג שישה טרנדים המכסים פחות או יותר את כל הטווח הנשי, ובהם טרנד דומיננטי של מינימליזם. פנים שכאילו נטולי איפור. זו כמובן אשליה אופטית: "איפור עדין לעיתים מצריך השקעה יותר גדולה מאיפור נוכח" מסביר שטיין, "היכולת לשדרג את מראה הפנים בשיטה מינימליסטית מחייב שליטה רבה וידע במריחת צבעים בכמויות הנכונות".  לשם כך בוחרים מייקאפ בהיר המעניק טקסטורת עור אחידה ונקייה ועליו פודרה דקה. בתצוגת הקיץ של בית "דיור", מוסיף שטיין, ניתן היה לראות דוגמניות צועדות על המסלול במראה נטול כל צבע, אבל עם מייקאפ מושקע להפליא, גבות מעוצבות וסומק מבריק עדין.

נועם שטיין

בועז שטייןצילום: ניסים פרץ

נועם שטיין

בועז שטייןצילום: מוטי זאבי

 

איל מקיאג

איל מקיאג'צילום: יניב אדרי

בקוטב המנוגד של סגנונות האיפור שלו, מורחים פס אייליינר נועז ומשורטט באמצע העפעף ללא קשר לקו הריסים, מטפס לעבר הרקות.  גם תיחום העפעף התחתון נעשה מזווית העין הפנימית כלפי הזווית החיצונית באופן מרוחק מקו שורש צמיחת הריסים. כך ממקדים את מלוא תשומת הלב אל העיניים.

עוד באופנה הטרנד הוורוד, כשכל חלקי הפנים, מצללית וסומק ועד שפתון, הם בצבע אחד בלבד, ורוד בדרך כלל. בעיני שטיין זוהי בחירה כמעט "גאונית", ומתאימה לכלות ונשים צעירות מאוד.  יש גם קאמבק של שפתיים בגוון של אדום להבה על מראה פנים נקי ונטול כל צבע פרט. מי שבוחרת בכך מעידה על מודעות אופנתית גבוהה.

האם האיפור העכשווי הולך לכיוון המבריק או המאט? לפי שטיין – לכיוון המבריק. אבל הערת אזהרה: "חשוב לזכור שטקסטורה בוהקת ומבריקה אינה מפרגנת לעור שסימני הגיל כבר ניכרים בו וקמטוטים קטנטנים כבר נראים עליו. הברק מדגיש אותם ולכן בגיל יותר מבוגר בחרו באיפור מאט".

צילום: לוריאל פריז

עדי פרג'י, מנהלת ההדרכה של לוריאל פריז אומרת שאין נכון או לא נכון באיפור, ומותר להעז ולמרוח גם מסקרה כחולה על הריסים. הנה כמה מהטיפים המשמעותיים שלה:

התחילי כל איפור במייק אפ בגוון העור ובגימור מאט ללא הברקות או החזרי אור. זה חשוב לכלות ולכל מי שהבזקי המצלמות מכוונות אליה. יש מייקאפ בשם אינפליבל מאט שמעניק גם כיסוי מלא וגם עמיד.

הוסיפי סומק ורדרד וטבעי בנגיעות עדינות על עצמות הלחיים.

כדי לקבל גבות מלאות מרחי עליהן את המסקרה לגבות BROW ARTIST PLUMPER, המכילה סיבים.

אפשר להדגיש ריסים במסקרה X-FIBER שהמברשת שלה מכפילה את עוביים הטבעי.

את השפתיים מרחי בגוון אדום נקי.

החלטת על מסקרה צבעונית? הקפידי למשוח אותה מבסיס הריסים ועד הקצה, בתנועות גלגול. כך תימנעי ממצב בו צבע הריסים האמתי שלך יציץ תחת הגוון החדש.  מעדיפה איפור סולידי? רק מסקרה שחורה.

רוצה לבלוט עם מראה שאין לאף אחת: הניחי מסקרה שחורה על הריסים העליונים, ומסקרה בגוון סגול לילך על הריסים התחתונים. והוסיפי צללית סגולה מעושנת מתחת לעיניים.  

השתדלי שלא ליצור מראה הרמוני מדי, כמו למשל שפתון סגול, סומק סגלגל ומסקרה סגולה. להיפך: שלבי. נניח צללית עיניים מעושנת ושפתון ניוד חיוור. או עיניים עם צללית זהובה ושפתון בורדו יין.

קולור ריש

קולור רישצילום: לוריאל פריז

איפור קיץ 2018 של חברת אילמקיאג' מציע שכבה עדינה של מייקאפ בגימור משי, אבל גבות מלאות ומודגשות, וריסים מופרדים ושחורים גם בקו העליון וגם בקו התחתון של העין.

את הצללית המינרלית מורחים צמוד לקו הריסים העליונים והתחתונים. על עצמות הלחיים והרקות מורחים ברונזר ואת השפתיים בשפתון עמיד באדום עז ועליו גלוס שקוף ומבריק.

צילום: מייבלין נו יורק

מותג האיפור מייבלין ניו-יורק שהשיק לקראת הקיץ פלטה המכילה 4 סמקים במרקם אבקה דחוסה, מציע לערבב צבעים. למשל להניח ברונזרים בגוון חום מתחת עצמות הלחיים ומעליהם- שימר זהוב שיקלוט את האור. ועל עצמות הלחיים עצמן, סומק ורוד. באותה שיטה גם למרוח על השפתיים צבע ורוד ובמרכז השפה התחתונה להוסיף שימר ברונזה ולהעניק להן מראה מלא יותר. גם כאן ממליצים להשקיע באחת ממברשות המסקרה החדשות בצורת קונוס, עם סיבים צפופים. הן משפרות את מראה הריסים הרבה יותר מאשר המברשות הישנות. במייבלין ניו-יורק גם מחירן לא גבוה, ועומד על 40 שקלים בערך. השקעה משתלמת נוספת היא בשפתון נוזלי עמיד, שקל יותר לדייק בעזרתו את צביעת השפתיים ומחירו המומלץ 42 שקלים.

ולבסוף מותג חדש יחסית בארץ, שניתן מאז האביב למצוא ברשת סופר-פארם,  MILUCCA (מילוקה) שהושק עם כ-200 מוצרי איפור ובטווח מחירים נוח במיוחד הנע בין כ-15 לכ-45 שקלים, כולל מייקאפ, שפתונים ועפרונות עיניים ושפתיים.