פתרונות מעולים נגד כינים ויתושים!

כמו הורים רבים, גם במשפחה שלי חשבו שכאשר הילדים יוצאים לחופש הגדול ונפרדים מהגנים ובתי הספר, אפשר להוריד הילוך מסירוק במסרק סמיך והצטיידות בתכשירים נגד כינים. אך המציאות הוכיחה אחרת. אז מה עושים?

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 15/07/18 11:08 ג באב התשעח

פתרונות מעולים נגד כינים ויתושים!
צילום: shutterstock

כמו הורים רבים, חשבו גם במשפחה שלי שכאשר הילדים יוצאים לחופש הגדול ונפרדים מהגנים ובתי הספר, מקור ידוע להידבקות בכינים, אפשר להוריד הילוך מסירוק במסרק סמיך והצטיידות בתכשירים נגד כינים. וכמו רוב עם ישראל, האמינו לרשויות שהבטיחו ריסוס אפקטיבי של כל מקומות הקינון של יתושים וברחשים וחרקים עוקצים אחרים בבריכות, באגמים ובוואדיות.

והמציאות? הקטנים חזרו מהקייטנות עם ראש מגרד, והתעוררו משנת לילה בבית עם תפזורת מרשימה של עקיצות אדומות ומציקות על הרגליים והידיים. הרמז הובן, ויצאנו לחפש תחמושת חדשה למיגור הבעיה. מצאנו משהו שישמח כל מי שיודע כמה לא פשוט לשכנע את הטף להשלים עם הנוזלים, הריסוסים והמשחות למיגור כינים שמורחים על הראש, שהריח שלהם לא משהו, הרטיבות שלהם לא נעימה על הקרקפת, ותכולת חומרי ההדברה והסיליקון שבהם מדאיגה. שוב הראש היהודי המציא לנו פטנטים. ליתר דיוק, כמה בוגרי מכון ויצמן בליווי רופאים וחוקרים, פיתחו טכנולוגיה מוגנת בפטנטים בינלאומיים בשם נובוקיד (Novokid), אקולוגית, נטולת חומרי הדברה, כימיקלים או סיליקון. החבר'ה ממכון ויצמן הצליחו ליצור תערובת אבקתית יבשה של חומץ טבעי ורוזמרין ממקור צמחי, ולארוז אותה בקפסולות קטנות. וכאן מגיע החידוש הגדול: על ראש הילדים או כל מי שזקוק לטיפול נגד כינים, מלבישים כובע פלסטיק דקיק, אליו מחברים צינורית קצרה. דרך הצינורית זורם חומר הגלם הפעיל של התכשיר היבש אל השיער. נשארים עם זה כ-10 דקות, במהלכן יכול הילד לשחק, לצפות במסכים, לצייר ואפילו לאכול. ואז מסירים את הכובע וזהו. לא צריך חפיפה. הכובע הוא רב פעמי, הפטנט קיבל את אישור משרד הבריאות, ולפי עדויות של פרופסור שרה ברנר וד"ר סמיש, שהתבקשו לבדוק אותו על ראשי ילדים ומבוגרים, הוא אפקטיבי ואכן מכיל רק חומרים טבעיים. ערכה הכוללת 4 קפסולות (ל-4 טיפולים או 4 ילדים), כובע וכל האביזרים הנוספים עולה 249 שקלים מחיר השקה. אריזת 4 קפסולות לטיפול מונע עולה כ-60 שקלים. ניתן למצוא ברשת הסופר פארם.

צילום: נובוקיד

אגב, ניסיתי את הפטנט על ארבעה ילדים בני 4 (הגיל הנמוך ביותר שבו מותר להשתמש בו) עד 8, שלושה מהם סרבני טיפולים, אבל חבישת הכובע, הלחיצה העצמאית שלהם על הכפתור המזרים את החומר היבש, והעובדה שלא הריצו אותם לאמבטיה לחפיפה בסוף הטיפול, סחטה מהם את האמירה שהם מוכנים לחזור על השעשוע שוב ושוב.

מאחר שנכנסנו לשוונג של חיפוש פטנטים, יצאנו לצוד אחד כזה גם בחזית היתושים. מסתבר שיש. ברשת iStore נתקלנו במוסקיטור – משמיד יתושים בחיבור USB. המכשיר משדר קרני נאנו-לד, מושך אליו חרקים מכל הסוגים, יתושים, ברחשים וזבובים, וכולל חלק שבו נאגרים החרקים המתים. אפשר להשאיר אותו פועל כל הקיץ 24/7. מחירו כ-160 שקלים וניתן להשיגו בקניונים ובאתר.

מוסקיטור

מוסקיטורצילום: מוסקיטור

לא כולם רוצים להתעסק עם סילוק חרקים מתים או עם חיבורים אלקטרוניים, ועבורם מתאים יותר החיבור לחשמל. למשל הרייד החשמלי של חברת חברת אס.סי ג'ונסון שמתאים לחדרי ילדים מגיל 3. הוא מפסיק את פעילותו באופן אוטומטי לאחר 8 שעות ואז אם רוצים, צריך להפעיל אותו מחדש. מדובר במארז המכיל בנוסף למכשיר שמחברים לשקע החשמל גם שני בקבוקוני נוזל למילוי, שאינם מצריכים מגע בעת השימוש. כ-40 שקלים ברשתות שיווק ופארם. כמו מהמוסקיטור גם מהמכשיר החשמלי לא נודף ריח לוואי.

אבל עם חשמל ואלקטרוניקה לא בשבילכם, קיים תרסיס ספריי נטול גז ונטול החומר הרעיל DEET, במותג אוטן שמשווקת אס. סי. ג'ונסון, שמרססים ישירות על העור ולדברי החברה הוא דוחה גם קרציות וחרקים מעופפים אחרים בנוסף ליתושים. נטול ריח לוואי ולא יוצר תחושה דביקה. מתאים לילדים מגיל שנתיים. כ-18 שקלים ל-100 מ"ל. ניתן להשיג ברשתות השיווק והפארם.

אוטן

אוטןצילום: אסף לוי

עוד תרסיסים, לחלל הבית ולרצפה, במותג רייד, מיועדים לסלק מסביבת המגורים נמלים, מקקים, זבובים ויתושים. הם יעילים אבל לא מתאימים אם זוחלים אצלכם תינוקות ומתרוצצים חיות מחמד. המחיר: 11.50 שקלים.

צילום: רייד חשמלי

ומה עושים כשצריך להתמודד עם יתושים וחרקים עוקצים בטיולים מחוץ לבית? למטרה הזו השיקה חברת סנו באחרונה ברשתות השיווק רול-און חדש וקטן (50 מ"ל), בשם "סנו די ג'ונגל", שמכיל 30% Deet, בהחלט רעלן חזק, אבל מאושר לשימוש ע"י משרד הבריאות ולדברי החברה אף נבדק דרמטולוגית.

סנו ג

סנו ג'ונגלצילום: סנו