מסימני העונה: יובש בשיער ונשירה

עונת הסתיו, היא בדיוק הזמן להקדיש תשומת לב למה שצומח על הפדחת, גם אם את מכסה את כל או חלק מהראש בכובע, צעיף או קשת. 

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 14/11/18 12:50 ו בכסלו התשעט

מסימני העונה: יובש בשיער ונשירה
צילום: shutterstock

שתי תופעות אופייניות לנושא הרגיש של השיער שלנו מתעוררות בסתיו: א. בעיות של נשירה, דהייה או יובש. ב. רצון לשנות תספורת, תסרוקת, פאה, או כולן ביחד. 
זה הזמן להקדיש תשומת לב למה שצומח על הפדחת, גם אם את מכסה את כל או חלק מהראש בכובע, צעיף או קשת. 

הכי לא נעים לגלות קצת יותר מידי שערות על המברשת אחרי חפיפה או לפני שיוצאים מן הבית בבוקר. יש המדווחות על דופק מואץ כשהן רואות שיער על רצפת המקלחת. גורמים שונים יש לנשירת השיער הנפוצה בעונות מעבר, מבעיה בריאותית ועד שינויים במצב הרוח. אז איך יודעים מהו סוג הנשירה שלנו ומה עושים כשיודעים? 

דורון פסקינו, מבעלי מרכזי פתרונות שיער מקצועיים הנקראים על שמו, אומר שמצב רוח ירוד, דיכאון, חרדה ומועקה נפשית הם בעלי השפעה ממשית על קצב גדילת השיער ונשירתו. סיבה נוספת היא הנטייה של נשים רבות לחפוף פחות בחודשי החורף ולכן הנשירה היומית הטבעית והלא מדאיגה (כ-100 שערות ביום), נשארת על הראש וכשחופפים אחת לכמה ימים נדמה שרואים כמות גדולה יותר מהרגיל של שיער נושר. כאמור, זה תקין ולא צריך להבהיל. נשירה, שבירות ודלילות שיער יכולות לנבוע גם משינוי הורמונלי, תזונתי או כזה הקשור בגיל ותורשה. 

צילום: פול מיטשל

 

אז מה עושים? 

פסקינו: אפשר לנסות את הטיפול הנקרא היאמיזוטרפיה – מדובר ברולר בעל מחטים דקים, שאפשר להעביר על הקרקפת באופן עצמאי, בבית, יום כן- יום לא לסירוגין. הפעולה הזו משחררת את זקיקי שיער ומאפשרת להם לצמוח טוב יותר בין היתר כי היא מזרימה יותר דם לראש. לאחר הרולר, מורחים על הקרקפת תערובת של צמחי מרפא ירוקים. 

מכשיר חדשני שהוא פנים חדשות בארץ, ומשתמש בטכניקת קרני לייזר הוא ה- HairMax של חברת לקסינגטון האמריקאית. קרן לייזר ברמה נמוכה מזינה את זקיק השערה על ידי המרצת חמצן וחומרים מזינים לזקיקי השיער. המכשיר נראה כמו מברשת שיער, וצריך פשוט לסרק איתו 8 דקות ביום, שלוש עד ארבע פעמים בשבוע".

ואם לא נוטים לכיוון המחטים והלייזר?

פסקינו: "אז מומלץ לחפוף בשמפו צמחי מרפא המופק מעלי הדס, סרפד, דפנה, רוזמרין, ארגן, זרעי מרווה ועוד. הצמחים האלה אמורים לחזק את שורשי השיער בתנאי שמתמידים 3 חודשים עד חצי שנה. אפשר להסוות דלילות שיער גם עם תוספות שבימינו החלק המחבר אותן לקרקפת דק כנייר כך שלא ניתן להבחין בינן לבין השיער הטבעי. תוספת דקיקה כזו מתלבשת על חלקו הקדמי של הראש, שם בדרך כלל נראית לעין הדלילות,ומסווה אותה. חשוב לשנן כמה כללי יסוד לפני שבוחרים בתוספת שיער: רצוי לבחור בשיער אדם ולא בשיער סינטטי שלא קל להקנות לו מראה טבעי ולא ניתן לתלתל אותו בבייבי ליס או ליישר בפן (הניילון נהרס בעת החימום). כמובן שמדובר בפערי מחיר. תוספת שיער סינטטי עולה 150-700 שקלים, ותוספת שיער טבעי עולה 3000-6000 שקלים. יש שיטו שונות לחיבור התוספת לראש, מקליפסים זמניים, מדבקות הניתנות להסרה ועד קשירה, תפירה והדבקת דבק פולימרי. הכי מומלצת, הדבקה קרה עם סיליקון. ושימו לב, לבעלות שיער דליל במיוחד, לא מתאימון תוספות המתלבשות על השעיר הקיים, ועדיפים עבורן חלקי פאה. ולבסוף, את תוספת השיער צרי לפרק ולהרכיב מחדש אצל אנשי מקצוע אחת לשלושה-ארבעה חודשים ואז הזמן לבדוק אם התוספת לא מהודקת מדי וגורמת בעצמה לקרחת מתחת למיקום שלה". 

צילום: סטייל ארומתרפי

 

ישנם גם טיפולים רפואיים פולשניים יותר, כמו CELLENIS PRP המשווקים בארץ על ידי חברת סלע מדיקל. במהלך הטיפול מכונה מיוחדת מפרידה דם ששואבים מהגוף, למרכיביו השונים, ביניהם פלזמה עשירה בטסיות דם וחלבון המעודד גדילה וזו מוזרקת ישירות לעור הקרקפת. נשים וגברים שעברו שתי הזרקות בהפרש של חודשיים זה מזה, דיווחו כעבור שנה על עלייה של 44% בצמיחת וצפיפות שיערם. לא זול, טיפול בודד עולה 3000-5000 שקלים, אבל למי שיכול להרשות לעצמו, שווה לנסות.

לבעלות שיער מתולתל, לא נושר אלא נראה עייף ודהוי, מותג הטיפוח STYLE AROMATHERAPY  מציע קרם ומסכה המכילים ויטמינים, סרמידים ושמנים. הקרם מסייע להתיר קשרים ולא דורש שטיפה ומחירו כ-25 שקלים ל-400 מ"ל. גם המסיכה מתירה קשרים ותורמת לרכות ולגמישות השיער ועולה כ-25 שקלים ל-500 מ"ל. מוצר שלישי בסדרה הזו הוא גלייז (מבריק) פלוס קרם לחות במחיר דומה.
ואם השיער העייף והדהוי גם צבוע? חברת מורוקנאויל משווקת סדרה ספציפית למטרה הזו על בסיס שמן ארגן בשם MOROCCNOIL COLOR COMPLETE  הדורשת עשר שטיפות כדי לשפר ולשקם את המצב. הטיפול נעשה במספרות בשני השלבים הראשונים ואז יש עוד שלושה שלבים לטיפול עצמו בבית. מדובר בטכנולוגיות חדשות המבוססות על קפסולות זעירות של שמן אגן המוחדשות לתוך סיב השערה הצבוע והפגום, אחריו יש להשתמש גם בשמפו ומרכך מיוחדים שבין היתר יוצרים שכבת מגן מפני חדירת מים, שגם שומרת על הצבע בשיער צבוע. פרטים נוספים אפשר למצוא בפייסבור או ביוטיוב של החברה.

צילום: מרוקנאויל ואוסקר דה לה רנטה

 

אחרי ששיפרנו את מראה השיער או אם התברכנו בשיער משופר באופן טבעי, הגיע הזמן לחשוב על שינוי תסרוקת או תספורת. מותג טיפוח השיער פול מיטשל מציע שלושה מראות שיער מובילים לסתיו-חורף 2018-19. א. צבע חום ערמוני. כי החום העמוק הזה מחמיא לרוב גווני העור. ב. שיער גלי, מתולתל או פרוע, כי המראה הטבעי הוא שם המשחק וההמלצה של מומחי השיער היא שכל אישה תאהב את המרקם הטבעי שלה ולא תתאמץ לשנות אותו בהחלקות וגיהוץ. ג. שיער ארוך עם פוני.
 כן מומלץ להשתמש במסכה ומרכך בכל חפיפה. למותג פול מיטשל יש מסיכה בשם CHARGED TREATMENT SUPER (109 שקלים ל-500 מ"ל), ובאותו מחיר גם מרכך בשם THE CONDITIONER. 

נחמד לאמץ גם את מראה השיער של הדוגמניות בתצוגות אופנת חורף גדולות בחו"ל, שעיצבו אנשי מרוקנאויל: שיער חלק אסוף ב"זנב סוס" ארוך שמהדקים לראש באמצעות קבוצת שיער ולא בגומייה או "גולגול" גבוה מעל המצח.