לנצח את השיטה ולבנות עסק משלך

המרכז החדשני בארץ בתחום הרפואה האסתטית, Epilogic, התחיל בחדר קטן בביתה של אסתי טראובה, עם שידת האיפור שלה. איך היא בנתה עסק מצליח שנשים מתל אביב ואפילו מחו"ל מגיעות בשבילו לקליניקה בירושלים?

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/17 17:30 ב באב התשעז

לנצח את השיטה ולבנות עסק משלך
צוות אפילוג'יק, צילום: אפילוג'יק

"האמת היא שאני חייבת טובה למי שפיטרה אותי", עונה בחיוך אסתי טראובה לשאלה באיזו נקודה התחילה הקריירה שלה כבעלים של חברת Epilogic. "כמו רוב הבנות החרדיות, למדתי הוראה. עבדתי רק כשנה בתחום ואיבדתי את משרתי בגלל מפקחת שהייתה מעוניינת לארגן משרה לקרובת משפחתה. מה שכביכול היה עלול לפגוע בי הפך להיות נקודת המפנה ששינתה את חיי". טראובה החליטה לחשב מסלול מחדש ולחשוב על החלומות האמיתיים שלה. "בעבר היה לי חלום ללמוד רפואה, אבל מכיוון שזה לא היה מקובל בסביבה שלי, עלה הרעיון לפנות למסלול הקוסמטיקה בשל היותו לפחות תחום טיפולי".

טראובה מספרת: "השנים הראשונות של העסק היו רצף מאמצים ללא פשרות: לא היו לנו אמצעים כספיים, אז בעלי צבע את אחד החדרים בבית בגוני ורוד, העביר את השידות ופינת האיפור של חדר השינה לחדר החדש וכך בנה את חדר הטיפולים הראשון. לא היה לנו אפילו סלון, אבל כבר אז, כשהיינו צריכים לקנות מכשיר אפילציה, רכשנו את המכשיר הכי יקר שעלה אז אלפי שקלים". 
במשך 13 שנה, צעד אחר צעד, העסק גדל וקנה לו שם. "ככל שהעסק גדל והיה צורך ביותר חדרי טיפולים, הוא נדד מהבית וכמובן הצריך העסקה של אנשי צוות נוספים".

טראובה מדגישה כי עולם האסתטיקה הרפואית שונה מעולם האסתטיקה המוכר, מה שמחייב התנהלות מקצועית אחרת. "קצב הפיתוח מהיר, ולכן אני צריכה לנסוע מדי שנה לתערוכה בפריז כדי להישאר מעודכנת, לעמוד בקשר עם אנשי פיתוח ולאתר את פריצת הדרך האחרונה. למעשה, בעולם החדש של הרפואה האסתטית צריך שני דברים: להחזיק את הטכנולוגיה הכי חדשה וגם להתחבר לצוות רפואי ברמה גבוהה. בתחום הצוות הרפואי הגיוס בארץ לא פשוט. בדרך כלל רופאי העל בארץ נמצאים בבתי החולים, וקשה לשלוף אותם משם".

גם בנושא הזה טראובה הייתה בררנית. "החיבור שלנו עם ד"ר אופיר ארצי, שהוא מנהל היחידה לאסתטיקה בבית החולים איכילוב, נולד על רקע היותו טיפוס שאוהב תמיד ללמוד מה התחדש בתחום. מהמקום הזה הוא מצא אצלנו בית מתאים. מתברר שאפילו גוף כבית החולים איכילוב אינו 'מתפרע' בקצב כזה של מעקב אחרי כל התחדשות".
מי שמכיר את טראובה ואת ד"ר ארצי טוען שמדובר בחיבור בין שני "משוגעים לדבר". 

אתם מדגישים מאוד את הנושא שאצלכם מדובר ברפואה אסתטית ולא בעוד טיפול בחדר הקוסמטיקאית, האם זה באמת משמעותי כל כך?
"רפואה אסתטית כוללת את כל התחומים שאפשר לפתור רק על ידי רופאים מורשים - טיפולים פולשניים ומענה לדרישות נוקשות של משרד הבריאות. גם הלקוחה עצמה, ברגע שתתנסה בפעם הראשונה בטיפול של אסתטיקה רפואית, תחווה את התהליך ותראה את התוצאות - תבין את ההבדל. התחום רפואי לכל דבר ועניין. לדוגמה, אחד הדברים שאנחנו מטפלים בו באופן מהיר וללא השארת צלקות זה הלישמניאזיס (המוכר גם בשם שושנת יריחו). יש פתרונות להרבה בעיות עור ותופעות שהטיפול בהן חשוב ומשמעותי".

מה הכי חשוב לך בעבודה?
"כל אשה שמגיעה אחרי טיפול ואומרת שזה שינה לה את החיים זו חגיגה. לא מזמן טופלה אצלנו בחורה לקוית שמיעה - עשינו לה בוטוקס כטיפול בצלקות. היא לא יכולה לדבר ולכן כתבה הודעה מרגשת על כך שפתאום נפתחו לה העיניים והיא אפילו רואה יותר טוב - תמיד התאמצה וקימטה מצח כדי לראות וכעת היא גילתה עולם. כשמגיעה אשה בת 50 פלוס ובסיום התהליך נראית בת 40 אם לא פחות, וכשלקוחות כותבות לי הודעות ומספרות לי שהן מקבלות מחמאות וכל החברות בבית הכנסת שואלות מה הן עשו, אני יודעת שבחרתי במקצוע הנכון וזה נותן לי מוטיבציה להמשיך ולהשקיע. ממש השבוע הגיעה לקוחה בת 22 עם פרחים ואמרה לי בדמעות 'תודה'. התברר שלפני הטיפול היו נרתעים ממראה הפנים שלה, שעברו את גיל הבגרות בצורה קשה. היא לא העזה אפילו לצאת לדייט עם בחורים וגם לא הצליחה לעבור ראיונות עבודה. היא בישרה לי שברוך השם היא התארסה וגם התקבלה לעבודה שרצתה. מבחינתי, אם בשביל סיפור כזה בניתי את הקריירה שלי והזעתי, הרי הרווחתי את לחמי".

מה המטרה הבאה שסימנת לעצמך?
"כרגע אני שקועה בעשייה עצמה, אבל אני תמיד ערנית למגמות החדשות בעולם היופי, ומה שיכתיב את ההמשך זה מה שהמדע יגלה. בראייה שנה קדימה אני רוצה להיכנס גם לעולם הוורידים ולמכשירי מיצוק הצוואר. כרגע זה בבדיקה ואני עושה את המהלכים שנדרשים כדי שזה אכן יקרה בקרוב".

אסתר טראובה

אסתר טראובה צילום: אפילוג'יק