טור שכולו פינוקים לילדים

נעמי גוטקינד-גולן בטור עם המלצות מגוונות עבור הילדים

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 08/01/18 13:29 כא בטבת התשעח

טור שכולו פינוקים לילדים
ילדים, צילום: שאטרסטוק

מי שנשאר ילד בנשמתו, ומתגעגע לימים התמימים בהם סוס נדנדה היה סיבה למסיבה (לדעתי ילדים כיום כמעט לא מכירים את הצעצוע הזה), ישמח לתלות על צווארו את התליון הנוסטלגי של צמד המעצבים ASAF & TOMER, אחד מסדרה שלמה הכוללת לצד סוס הנדנדה גם תליוני בבושקה, אופניים ענתיקות ובעלי חיים שונים. הם עשויים כסף ומצופים זהב או כסף ועולים 199-140 שקלים. אפשר למצוא בקניוני תל אביב, איילון ברמת גן והזהב בראשון לציון. לדעתי שרשרת עם תליון משעשע שכזה מתאימה גם כמתנה לילדת בת-מצווה עם חוש הומור.

ואיזו מתנה נביא לילד בר-מצווה? את הקפושון מרשת SELECT המגיע עם אוזניות בילט אין במקום שרוכים. כך אפשר לשמוע מוזיקה דרך הבגד. בעצם לא רק לבנים, יש שם גרסאות גם לבנות, לנשים ולגברים. המחיר: כ-60 עד כ-80 שקלים תלוי בגודל.

שרשרת

שרשרתצילום: תומר בן יוסף

עוד אפשרות לטפח אהבות ילדות בכל גיל, הם הפאזלים. בירת הפאזלים שלי ישראל הם תשעת הסניפים של רשת פאזלנד, יחידה בסוגה בארץ, עם מאות ואלפי פאזלים. בביקורי האחרון בסניף הרשת בקניון דיזנגוף בתל אביב, ראיתי לצד פאזלים לילדי גן, גם משחק זיהוי בשם לינקס לגילאי שנתיים, ומשחק בשם אי הקופיםלבני 3,ואת ספי עטלפי לגילאי 4 עד 99 – אבל מה שבאמת מדליק שם, היו ונשארו הפאזלים.שלושה טרנדיםמהבולטים בתחום הממכר הזה הם א. פאזל זוהר. ב. פאזל תלת ממדי, שמאפשר להרכיב אוטובוסים ובובות, את מגדל אייפל ואת הקולוסיאום, ספינות ומטוסים ועוד. וג. פאזלים עם אלף ואפילו יותר מארבעת אלפים חלקים, שיכולים להעסיק משפחה שלמה לדורותיה, ילדים, הורים וסבים, בשעות הפנאי של כמה וכמה שבתות. הזכרתי שבתות לא במקרה, כי הפאזלים פופולאריים במיוחד בקרב שומרי שבת, שבשבתות גשומות, כל כמה שהן קצרות, מבלים הרבה בבית.

פאזלנד

פאזלנדצילום: פאזלנד

ציבור שומרי השבת, למה שנסתיר זאת, הוא גם המגזר אוהב הספרים ביותר בארץ. וכאשר יוצא ספר ילדים חדש לגיל הרך,שמח לשמוע עליו. "סיפור על איש ארוך מאוד" (69 שקלים), הוא חשוב ומיוחד לא רק בעלילתו, העוסקת בצורה הומוריסטית בנושא הרי רציני בקרב ילדים ונוער:התמודדות עם דימוי גוף וקבלה עצמית, אלא גם הודות למחברת שלו, חבצלת ליטוין, הכותבת מתוך עצמה וגופה, כאשה נמוכת קומה על גבול הגמדות. כמה סימלי שבחרה לתאר דווקא אדם גבוה וארוך בצורה חריגה..בחרוזים קלילים ובעברית עשירה וגבוהה, מסופר כאן על מישהו הפוגש אנשים שונים ממנו, ומשוחח איתם בהומור על מה טוב ומה פחות טוב בלהיות מי שאתה. ליטוין מגלה שהספר נולד בעקבות שיחותיה עם נכדה בן ה-5, והשאלות ששאל אותה. ניתן להשיג בחנויות הספרים.

סיפור על איש ארוך מאוד

סיפור על איש ארוך מאודצילום: סיפור על איש ארוך מאוד

בתופעה רלוונטית נוספת המעסיקה ילדים ונוער, מטפלת ההצגה החדשה "נראתה לאחרונה", של תיאטרון אורנה פורת. ממליצה להורים ואנשי חינוך לשלוח אליה את כל תלמידי החטיבה והתיכון. הנושא: תופעת האלימות ברשת. העלילה: לקוחה מסיפורים אמתיים שהתרחשו במציאות.נופר, דניאלה ושק מוצאות את עצמן בחדר חקירות משטרתי. הן חשודות בצילום והפצת סרטון חושפני של חברתן לכיתה, סרטון שתפס תאוצה, הופץ בקבוצות וואטסאפ בבית הספר ומחוצה לו והוביל את גאיה, קורבן המעשה, לניסיון התאבדות. העניינים הופכים טעונים ובשיא העימות בין שלוש החברות עולה השאלה – מי הוא האשם? מי שצילם, מי שהפיץ, מי שהגיב בפוסטים מעליבים או מי שמתבונן מהצד ולא נלחם בשיימינג. מה שטוב כאן זה שההצגה מובילות את שלישיית הבנות, לנוכח התוצאה הטרגית של המעשה שלהן, להבין כמה אכזרית היא האלימות ברשת וכמה חמור המעשה.מומלץ כבר אמרתי?

הצגה: נראתה לאחרונה

הצגה: נראתה לאחרונהצילום: יוסי צבקר

כדי לפזר את מצב הרוח הרציני של הספר וההצגה, הביטו בכריות הלטקס החדשות של חנויות פולירון, מותג המזרנים של קיבוץ זיקים. אם כשאומרים "כרית" הקונוטציה הראשונה שלכם היא מלבן סימטרי, בעיצוב מונוטוני, אז הפעם מדובר בכריות שבצורתן הסגורה הן בובת משחק צבעונית בצורת פיל ורוד, פיל כחול, נמר ודוב פנדה, ובמצב פתוח הן רחבות ונוחות לראש הפעוט. חומר הגלם, לטקס טבעי,מצטיין בגמישות והוא גם אנטי בקטריאלי, מנדף לחות וחום ועמיד. הציפוי של כריות המשחק האלה הוא בד קטיפה ומחירן 199 שקלים. הם מגיעות עם תיק גב מותאם, כך שהילדים יכולים לקחת אותן לטיולים, למסיבות פיג'מה וכשהם מתארחים בבתים אחרים.

כריות

כריותצילום: דור שרון

ניפרד מעולם הילדים עם משהו חדש לארון הבגדים שלהם. רשת סולוג השיקה עכשיו, בין היתר, שמלות סריג חמות, וסריגים נוספים לגילאי שנתיים עד 12 במידות 4-18, רשת פוקס בייבי השיקה מעילי ילדים וטף בסגנון הבומבר המרופד האופנתי (65 שקלים) וגם רשת אמריקן איגלKIDSמציעה מעילי בומבר לבנות בוורוד ובורדו עם בטנה פרחונית, בשילוב פרווה סינטטית ולבנים מעילי פוך בשחור עם טלאי הסוואה. כ-100 שקלים מחיר מבצע עד סוף ינואר.

מעיל

מעילצילום: גיא כושי וירין פיין

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן