הקיץ מוציא אתכם מאיזון כללי? כך תנהלו אותו נכון!

חודש תמוז, חם, חם מידי. הימים ארוכים ולעתים נראה שארוכים מידי. עוד רגע החופש הגדול, ולפחות ההורים שבינינו ירגישו לעתים, שהוא גדול מידי -או בקיצור, חוסר איזון אחד גדול.

חדשות כיפה הדס מיטב 20/06/18 11:31 ז בתמוז התשעח

הקיץ מוציא אתכם מאיזון כללי? כך תנהלו אותו נכון!
הדס מיטב, צילום: הדס מיטב

כשהדברים אינם במידה הנכונה מופר האיזון. גם אם נעשה את הדבר החשוב לנו ביותר, האהוב עלינו ביותר, אך נעשה אותו באופן מוגזם נרגיש בשלב מסוים שהוא מזיק לנו. גם שוקולד טעים אי אפשר לאכול יותר מידי.

מה הבעיה בלהפר איזון? בללכת לקיצוניות ולעשות דברים הרבה מידי, מושקע מידי, גדול מידי?

מעגל החיים שלנו מורכב מפלחים שונים, שהם הרכיבים השונים של החיים שלנו. חשבו על זה כמו על מגש פיצה- העיגול השלם של החיים שלנו מתחלק ל6-8 משולשים, לדוגמה: קריירה, משפחה מצומצמת, משפחה מורחבת, זוגיות, עבודת ה', תחביבים, חברים, ספורט, קהילה, התנדבות וכו' כל אחד לפי הרכיבים של חייו.

בין כל המשולשים הללו, שהם בעצם רכיבי חיינו, ישנו קשר, כל משולש משפיע על כל המשולשים האחרים, כי המשולשים הללו זה- אני.

אם אני משקיעה הרבה בקריירה זה יקרין גם על המשפחה שלי- זה עשוי לתרום למשפחה שלי כי הרווחים יהיו גדולים יותר ונחיה בשקט כלכלי, כי אני עושה את מה שאני אוהבת וחוזרת הביתה שלמה ומסופקת, אך אם אני אמשיך ואמשיך להשקיע בקריירה באופן לא מאוזן המשפחה שלי גם עשויה להיפגע כי הכוחות והזמן יוקדשו לקריירה ופחות לבית. עבודה מוגזמת תקרין גם על הזוגיות, על פיתוח קשרים חברתיים ותחביבים, על היכולת להקדיש זמן לתורה ותפילה. מצד שני, ייתכן שהעבודה שלי היא גם המעגל החברתי שלי, התחביב שלי, הפיתוח האישי שלי ולכן חשוב לי מאוד להשקיע שם הרבה.

מהו מספר השעות המאוזן עבורי? מתי ההשקעה בעבודה כבר לא אקולוגית לי? אילו משולשים מופרים ומעושרים בזכות מהקריירה שלי? ואלו משולשים נפגעים ממנה? התשובות הן מאוד אינדיבידואליות, אך כדאי לשאול את עצמך את השאלות הללו, לענות בכנות, ולשים לב שאנחנו לא מטפחים משולש אחד על חשבון כל המשולשים האחרים שחשובים לנו.

וזה נכון ביחס לכל המשולשים שלנו השקעה בספורט/בתחביב אחר/ בחברה- היכן היא תתרום לי? מהו האיזון הנכון שבו ההשקעה בתחום זה תבנה את מכלול חיי ולא תפגע בו? האם הזוגיות שלנו מעשירה את מכלול החיים שלנו או שהיא מבודלת ומנתקת אותי מדברים אחרים שגם הם חשובים לי?

חיים אקולוגיים הם חיים של בריאות, בהם נשמר האיזון של כוחות הגוף והנפש והאדם חיי חיים שלמים, בהם הוא מטפח ומשקיע במה שחשוב לו, תוך שמירה על תחומים נוספים שהוא לא רוצה לאבד אותם.

מעגל החיים שתצייר לעצמך הוא אישי. יהיו אנשים שספורט ותחביבים לא יופיע במגש הפיצה שלהם. יהיו אנשים שישקיעו יותר ממשולש אחד בחברים- קהילת ההווה, חברים קרובים והחברים מהשבט יהיו אצלם שלושה משולשים במעגל החיים כיון שהם אנשי חברה. יהיו שיקדישו מספר משולשים לעבודות שונות בהם הם עוסקים. העיקר הוא להיות מודע לכמה אני רוצה להשקיע בכל תחום והיחס בינו ובין המשולשים האחרים.

מה אני מציעה לכם?

קחו דף ועט, ציירו עיגול גדול וחלקו אותו ל6-8 משולשים.

כתבו מעל כל משולש תחום אחד מחייכם (משפחה, זוגיות, עבודת ה', קריירה, תחביבים, חברים וכו')

צבעו כל אחד מהמשולשים לפי מידת שביעות הרצון שלכם מההתנהלות שלכם באותו תחום. משולש ריק לגמרי יהיה 0 משולש צבוע לגמרי יהיה 10. חצי משולש צבוע-5.

כשסיימתם התבוננו על המעגל:

מפתיע אתכם? מדויק לכם?

באיזה תחום אתם שבעי רצון ממה שאתם רואים?

באיזה תחום אתם מרגישים החמצה?

האם יש משולש אותו אתם רוצים לשפר?

האם יש משולש שאם תשקיעו בו זה יקרין גם על המשולשים האחרים?

מה המשולש בו אתם בוחרים להשקיע בתקופה הקרובה? וכיצד זה יתרום, ולא יפגע, במשולשים האחרים?

"הרוח העמוק איננו יכול להסתפק בשטחיות, ואיננו מוכשר מצד עצמו לסדר לו הנהגה ממוצעת. עד תהום הוא חפץ לחדור בכל דבר, ועד הקצה האחרון בכל תכונה.  רק היצירה האלוקית באה עליו בתור חק, להעמידו על המשקל, שהקצוות לא יכריעו בו יותר מדאי" (שמונה קבצים א, רלג)

שמרו על איזון! קיץ בריא ושמח!

הדס.

 

לכל הטורים של הדס, היכנסו!

 

הדס מיטב- מאמנת נשים לצמיחה, שינוי ואיזון. דולה ומדריכת הכנה ללידה. מעבירת הרצאות וסדנאות המשלבות לימוד תורה וכלים מעולם האימון. 052-2090885 . hadasm124@gmail.com.  ובפייסבוק- "הדס מיטב- נביעה".