הסיפור מאחורי "סמוטריץ שוחה מעורב"

הסרטון של בצלאל סמוטריץ שוחה מעורב היכה גלים, בתוך שעות ספורות עשרות אלפי צפיות ותגובות. הכירו את מי שעומד מאחורי הרעיון

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף מרכז ישיבות בני עקיבא 05/06/18 09:50 כב בסיון התשעח

הסיפור מאחורי "סמוטריץ שוחה מעורב"
שחיה, צילום: יחצ

הסרטון של בצלאל סמוטריץ שוחה מעורב באמת היכה גלים, בתוך שעות ספורות עשרות אלפי צפיות ותגובות, של מי היה הרעיון לתסריט?

הרעיון לבקש מבצלאל היה רעיון של נפתלי קנדלר,מנהל אגף הפיתוח ברשת בני עקיבא, ואחרי שבצלאל הסכים התחיל נפתלי יחד עם המשרד של זליגר שומרון לחשוב על רעיונות לתסריטים שונים. הם חשבו על מעורבות חברתית וחשבו על כל מיני רעיונות, בשלב מסויים אמרו לנפתלי שאם הוא רוצה תסריט מוצלח הוא צריך לשלם ולהוציא החוצה לתסריטאי, אבל נפתלי התעקשת שהתסריט יכתב על-ידם ונפתלי ביקש מחבר לתת ליטוש קל.

אלירן מלכה היוצר של "שבבנקים" אכן הסכים לתת לזה את הליטוש הנדרש, והפך את התסריט למבריק וכזה שיהיה ויראלי. הם גייסו את אמציה האיתן- אולפני אתרוג ובעזרת העוזר הבלתי ניתן להפסקה של ח"כ בצלאל סמוטריץ איתן פולד התחילו לצלם.

הם הסתובבו בכנסת ובתוך 3 שעות סיימו את הכל והיתה חוויה מדהימה. הדינמיקה בין חברי הכנסת בתוך המשכן היא מפרגנת. מול מצלמות ובפאנלים הם מוכנים לאכול אחד את השני, אבל בתוך המשכן היה פשוט כיף להגיע לקארין אלהרר מיש עתיד, מוסי רז ממרץ, ינון אזולאי ומיכאל מלכאלי מש"ס, וכמובן חברי הכנסת של הבית היהודי, שולי מועלם, הרב אלי בן דהן ומוטי יוגב.

הירשמו עכשיו לצליחת הכינרת

הכי הרשימה אותי היתה השרה איילת שקד, מי שלא יודע מה זה צילומים יתקשה להבין את מה שאומר, אבל זה היה פשוט בטייק אחד, קראה את הטקסט, נכנסה לדמות וצילמה ותוך 3 דקות היא לא היתה אתנו, נו טוב לבן שלה היה בר מצווה באותו יום והיא מיהרה. 

למה בכלל צולחים את הכנרת ומאיפה הגיע הרעיון?
צליחת הכנרת זה אחד מהיעדים של אוהבי השחיה, נפתלי מעיד על עצמו: 'לפחות אני כשאני מגיע לכנרת היא פשוט קוראת לי, אבל לבד אי אפשר לעשות את זה, זה מסוכן ומפחיד. והרעיון הגיע כי כבר צולחים שנים ויש צליחה לנשים ורק לגברים אין, אז הנה הזדמנות להרים משהו מעניין וחדש ואם כבר עושים את זה, נהפוך את זה לאירוע התרמה לישיבות ההסדר של מרכז ישיבות  בני עקיבא.'

האם הצליחה היא ממש מצד לצד? והאם זה בטוח?
כן הצליחה היא מצד לצד, הצליחה הארוכה היא מחוף האון לחוף כנרת- 4 ק"מ, הצליחה של 2 ק"מ היא מחוף מעגן וגם היא תסתיים בחוף כנרת. הצליחה הקצרה של קילומטר זה שחיה הלוך חזור מחוף כנרת למצוף גדול במרחק של חצי קילומטר בעומק המים, שם יוכלו לנוח, לעלות על המצוף, יהיו גם חטיפי אנרגיה ופירות ואז לחזור חזרה לחוף.
לא בכל יום יש הזדמנות להיכנס לעומק הכנרת וליהנות משחיה חופשית במים עמוקים. 

נפתלי קנדלר

נפתלי קנדלרצילום: טליה טאוב

ומה קורה אם משהו מתעייף?
אל דאגה, לצד הצולחים יש מצופי ענק כל הזמן שניתן פשוט לטפס עליהם ולנוח, ומי שיחליט שמספיק לו לשחות יוכל להגיע איתם עד החוף.. כמובן שבכל מסלולי השחיה ולכל אורך הדרך יש שירותי הצלה וסירות שמלוות, גם השיטור הימי מעורב והאזור סטרילי כך שכלי שיט לא מורשים לא יוכלו להגיע, בקיצור, מבצע מאורגן שרוצה להעניק חוויה ואתגר לכל מי שמוכן לנסות. 

וזה לא קצת יקר הצליחה?
האמת היא שכספורט זה הספורט היקר ביותר שיש לארגן, מטבע הדברים, המצילים והסירות והמצופים וכל ההפקה מסביב ללא ספק מדובר בסיפור לא זול לצלוח את הכנרת והיעד שלנו הוא גם להכניס כסף שילך לטובת ישיבות ההסדר שלנו והפרויקטים המדהימים שלהם. ובגלל שהצליחה עולה לא מעט הלכנו על מודל הקבוצות, כך שככל שכמות הצולחים תהיה גדולה יותר בקבוצה כך גובה התרומה הנדרשת פר צולח יקטן.
1-2 צולים צריכים לגייס 1200 ₪ 3-4 צולחים צריכים לגייס כבר 1800 ₪ ו 5-8 צולחים צריכים לגייס 2400 ₪.
זה אפשרי ויש כבר כמה קבוצות ובדדים שגייסו גם סכומים גבוהים יותר וזה מצויין כי ככה נוכל להעביר כמה שיותר כסף לפעילויות הנפלאות של הישיבות. 

אז תספר קצת על הפעילויות של הישיבות הסדר של מרכז ישיבות בני עקיבא.
אתן לך כמה דוגמאות לפרויקטים ייחודיים- 

בישיבת ההסדר עכו של מרכז ישיבות בני עקיבא אנחנו נערכים לקלוט לשנה הבאה קבוצת תלמידים בעלי מוגבלויות מורכבות לגור וללמוד בישיבה- זהו פיילוט ראשוני של שילוב בעלי צרכים מיוחדים בתוך ישיבה.

במכינה הקדם צבאית עז שלמה (לשעבר קרית מלאכי) של מרכז ישיבות בני עקיבא מובילים את עולם המכינות בהתאמה לנוער פריפריה בוגרי תיכונים- תלמידים שרובם לא מסוגלים לשלם שכר לימוד ולא תמיד בעלי מוטיבציה מלכתחילה לשירות משמעותי יוצאים משם אריות ומנהיגים.

בישיבה הגבוהה אור עציון פועלת מכינת אור מאופיר לתלמידים בני העדה האתיופית- המכינה היא בית הגידול למנהיגות הרוחנית של הקהילה האתיופית בישראל. תלמידי אור מאופיר, לא רק שלא משלמים שכר לימוד אלא אף מקבלים מלגה, רישיון נהיגה וטיפולי שיניים ועוד…

בישיבות ההסדר מעלות ונצרת עלית של מרכז ישיבות בני עקיבא- לקחו על עצמם לקלוט את קהילת בני המנשה קליטה גשמית מעשית קהילתית לצד קליטה רוחנית דתית. הישיבות נותנות מעטפת לקהילה מכל ההיבטים כולל קורסים מקצועיים וסיוע במציאת עבודה וחתונות ועוד…

בישיבת ההסדר נווה דקלים של מרכז ישיבות בני עקיבא שנמצאת כיום באשדוד- "מתחברים" הישיבה מפעילה מגוון רחב של פעילויות בעיר אשדוד ובין היתר הקימה גם בית לחיילים בודדים בתוך הישיבה- דירות מפנקות לצד אירוח מלא בחדר האוכל ויכולת למי שרוצה גם להיכנס כמובן לבית המדרש קצת ללמוד.

ישיבת אור עציון גם הקימה את "עמי אולפני גיור" ארגון הגיור הגדול בישראל עם קרוב ל 2000 תלמידים בשנה מנהריה ועד אילת שלומדים בכיתות שלה ומעילה מערך שלם של מתנדבים, משפחות מלוות ועוד…

והרשימה עוד ארוכה, כי לא דברנו על הפעילות המופלאה של ישיבת הכותל, ושל מכינת ידידיה ומכינת אורות וישיבת חולון  וישיבת שדמות נריה בשדמות מחולה, וישיבת הגולן…
אזי הכסף הולך- לעשיה הנפלאה של ישיבות ההסדר והמכינות של מרכז ישיבות בני עקיבא. 
אבל תכלס, הכי חשוב, זה בואו להנות, התאמנו את המשחה כך שכמה שיותר צולחים יוכלו להשתתף, הכשרנו חופים לטובת נשים כך וחוף גם למשפחות שאמהות ואחים ואחיות יוכלו להמתין ובינתיים לשחות בכנרת ואפילו ארגנו הסעות לזריזים שירשמו להסעה. אגב בהמלצת ולבקשת המשטרה הקדמנו את הצליחה לשעה 6:30. תפילת שחרית בחוף ירדן כינרת בשעה 5:45.

אז נתראה בצליחה. https://swim4yba.yba.org.il/