המלאך השומר של שלומית

שלומית גז הגיעה לבית אורנית בפתח תקוה עם משפחתה, בעלה, חמשת ילדיה, הוריה ואחיה. שלומית מלאת אנרגיות ושופעת חיוכים, לא הצליחה לשבת במקום לרגע מרוב התרגשות, בכל זאת, לא בכל יום אתה עומד להיפגש עם האדם שהציל את חייך.

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף עזר מציון 29/08/18 09:13 יח באלול התשעח

המלאך השומר של שלומית
צילום: shutterstock

לפני קצת פחות משנתיים התגלה כי שלומית חולה בלוקמיה חריפה שאיימה על חייה. היא עברה שלושה חודשים קשים של מלחמה אישית מול המחלה. תפילותיה נענו לבסוף, כאשר נמצא לה תורם במאגר הלאומי למח עצם של עזר מציון, אדם עם התאמה גנטית מירבית.

שלומית, בת 47, תושבת בית גמליאל, מורה ללשון וספרנית במקצועה, עברה את תהליך השתלת מח העצם, וקיבלה את חייה בחזרה. 

בשבוע החולף היא סגרה מעגל, כאשר הגיעה לפגישה עם אותו אדם שהציל את חייה, כאשר עד לאותו רגע לא ידעה את מי היא עומדת לפגוש, מי הוא המלאך השומר שלה.

הפגישה הייתה מרגשת במיוחד. במהלכה הקריאה שלומית מכתב תודה לאותו אדם שתרם לה את מח העצם ולמעשה הציל את חייה, מכתב שלא השאיר עין יבשה במקום:

לתרומה מצילת חיים לחצו כאן

"י בתשרי תשע"ז. יום כיפור. יושבת בריאה לצד בנותיי בעזרת הנשים. ממלמלות יחדיו את הפסוקים: 'כמה יעברון וכמה יבראון, מי יחיה ומי ימות' ותמו הימים הנוראים.

חלפו אך יומיים. י"ב תשרי. שבו ימים נוראים אחרים. היא הגיעה, ככה, בלי שום התראה. אכזרית, טורפת, צמאת דם. הלוקמיה. לוקמיה חריפה. מאיימת לגדוע את חיי ולהותיר חמישה ילדים יתומים. זריקות, שאיבות, כאבים, בחילות, הקאות, התעלפויות, חולשה, תופעות של התרופות: נשירה, קרחת, פצעים, חבלות וניתוח ראש בהול אחד. וכל אלו עדיין לא יכלו לה. היא איימה לשוב. כי זו היא, המוטציה, נעלמת זמנית, אינה מובסת. והסיכוי היחיד לשרוד הוא תרומת מח עצם. שלושת אחיי נמצאו שאינם מתאימים. הכיצד? מאותו רחם הגחנו.

מאין יבוא עזרי?

יצאה בת קול ואמרה: 'לא תמות, כי תחיה ותספר מעשי יה'. והטלפון המבשר: נמצא האדם. התאמה מירבית ואנחת רווחה. יש סיכוי, יש תקווה. והנה זכיתי למעמד זה. אלפי מילותיי לא יצליחו להביע את הכרת הטוב שלי איש יקר.

'מודה אני לפניך מלך חי וקיים שהחזרת בי נשמתי בחלמה רבה אמונתיך'".

המאגר הלאומי למח עצם של עזר מציון הוקם לפני כעשרים שנה, ונמצאים בו קרוב למיליון תורמים פוטנציאליים, כאשר עד היום נעשו קרוב ל-3,000 השתלות מצילות חיים.

לקראת הימים הנוראיים כולנו יכולים לסייע בהצלחת החיים. עלות כל בדיקה של דגימה במאגר הינה 180 ש''ח. כדי שעוד חולים יוכלו לנצח את המחלה ולקבל את חייהם בחזרה כמו שלומית, הם צריכים אותנו.

לתרומה מצילת חיים לחצו כאן