המדריך המלא - איזה עיניים יש לך וכיצד תאפרי אותן נכון!

כמה פעמים את מוצאת עצמך מסתבכת מול המראה בניסיונות להתאים צללית לעין? אבל האם בדקת לפני כן מה מתאים לך באופן אישי? המאפרת - רוני גיג' מסבירה, איך תדעי להתאים את סגנון איפור העיניים המתאים ביותר עבורך.

חדשות כיפה רוני גיג' - מאפרת מקצועית 13/06/18 12:20 ל בסיון התשעח

המדריך המלא - איזה עיניים יש לך וכיצד תאפרי אותן נכון!
צילום: shutterstock

אז לפני שנתחיל בטיפים, חשוב לדעת כמה דברים לגבי איפור המחמיא למבנה העין שלנו. לכל אחת מאיתנו יש מבנה עין שונה, צורה שונה, עין יותר בולטת או עין שקועה, עין מלוכסנת או עגולה, עיניים קרובות יותר או רחוקות.

היום אתמקד באיפור המתאים לעין בולטת או לעין שקועה.

איך תדעי האם העין שלך בולטת או שקועה? סימן ראשון הוא, האם רואים את העפעף העליון כאשר העין פקוחה. אם כן, סימן שהעין אינה שקועה אלא יחסית בולטת. אם רואים מעט או כלל לא, סביר להניח שהעין יותר שקועה. ישנם עיניים בולטות/שקועות יותר או פחות, אך זה הכיוון הכללי לזיהוי המבנה. ועכשיו לתשובה, איזה איפור יכול להחמיא יותר למבנה עין בולטת ואיזה מחמיא יותר לעין שקועה.

אקדים ואומר שאין הכוונה שתמיד כדאי להתאפר דווקא בדרך זו, אך אם המטרה היא להחמיא למראה הכללי, לתקן מראה מסוים ולתת לו פרופורציות נכונות ביחס לפנים, לדוג' עיניים מאוד בולטות לתת להם מראה יותר שקוע, ולעיניים שקועות לתת מראה יותר בולט, אז כדאי לשים לב להמלצות הבאות:

צבעים כהים בעולם האיפור (וכן בעולם הציור) יוצרים אשליה של הקטנה וצמצום המרחב עליו הם מונחים. צבעים בהירים לעומת זאת, יוצרים אפקט המרחיב את האובייקט או המרחב הצבוע. לכן כאשר המטרה שלי היא לתת מראה פחות בולט לעין בולטת ממילא, אניח על גלגל העין צבע כהה מאט- חום, או שחור או כל צבע כהה אחר. הצבע הכהה, שאינו מבריק, יצור את האשליה כי המרחב של גלגל העין הצטמצם, כך העין נראית פחות בולטת ויותר שקועה והמראה הכללי יחמיא יותר לסוג העין הזה. בשטח שמעל גלגל העין ועד עצם הגבה אשים צבעים בהירים וכך יהיה ניגוד בין החלק הכהה לבהיר ויבליט עוד יותר את הניגודיות ואת האפקט השקוע שנרצה לתת לעין.

לעומת זאת אם יש לי עין שקועה, אניח על גלגל העין צבע בהיר, אפשר גם מבריק ומנצנץ, מה שנותן את האפקט שמרחיב ומגדיל את האזור השקוע ומבליט את העין. אם רוצים לעשות לשחק קצת עם  צבעים מעניינים, שמים בחלק שמעל גלגל העין ועד עצם הגבה בצורה שתחמיא לה, כמו בדוג שבתמונה למטה צבעים שבוחרים.

איפור מתקן לעיניים בולטות

איפור מתקן לעיניים בולטותצילום: סטודיו לאיפור ירין שחף

איפור מתקן לעין שקועה

איפור מתקן לעין שקועהצילום: סטודיו לאיפור ירין שחף

איפור מתקן מעל העין, לעין שקועה

איפור מתקן מעל העין, לעין שקועהצילום: רוני גיג'

ומה לגבי עיניים קרובות ורחוקות?  יש דרך להחמיא גם להן וליצור אשליה מתקנת. אבל את זה נשאיר לפעם אחרת.

 

לתגובות ושאלות: חפשו "רוני איפור כלות וערב" בפייסבוק או 0523121542.