המדריך המושלם לנהיגה בארה"ב

בעקבות גודלה של ארה"ב, הנהיגה יכולה להיות לעיתים אתגר של ממש, ומומלץ להתכונן לכך כהלכה על מנת להצליח במשימה. מה חשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך ומתחילים בנהיגה לאורך הכבישים הארוכים של ארה"ב? הכנו לכם מדריך אשר יעזור לכם הן בתכנון והן בהגשמתו של החלום הגדול

חדשות כיפה תוכן שיווקי 19/11/18 12:11 יא בכסלו התשעט

המדריך המושלם לנהיגה בארה"ב
צילום: shutterstock

ארה"ב היא ארץ עצומה - יש בה לא מעט מה לעשות ולראות, ורבים מתכננים טיול בה, אשר לפעמים מגיע לשהות של כמה חודשים. לעיתים הטיול מתמקד רק באזור אחד, לעיתים הוא מחוף לחוף ולעיתים הוא טיול מקיף, הכולל עצירה במספר גדול מאד של יעדים. השכרת רכב בארה"ב היא פתרון מושלם לכל אלה שרוצים לחוות את ארה"ב באופן עצמאי, לעצור בכל פעם כשרוצים, לשהות תקופה ארוכה או קצרה ביעד מסוים ולהמשיך הלאה במסע.

בעקבות גודלה של ארה"ב, הנהיגה יכולה להיות לעיתים אתגר של ממש, ומומלץ להתכונן לכך כהלכה על מנת להצליח במשימה. מה חשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך ומתחילים בנהיגה לאורך הכבישים הארוכים של ארה"ב? הכנו לכם מדריך אשר יעזור לכם הן בתכנון והן בהגשמתו של החלום הגדול:

כמה מילים על הכבישים

הכבישים בארה"ב הם נקודה חשובה שיש לקחת בחשבון לפני שיוצאים לדרך, ובייחוד כאשר חלקם ארוכים במיוחד. רשת האוטוסטרדות - הכבישים המהירים - מקיפה את ארה"ב, והיא באורך כולל של יותר מ-75 אלף ק"מ. בחלק מהכבישים יש לשלם אגרה (כמו בניו יורק, בין היתר) ובחלק הנסיעה היא בחינם. רשת הכבישים המהירים הזו מכונה ,Interstate Highway System והיא כוללת שני סוגים של כבישים: אלו החוצים את ארה"ב ממערב למזרח (ממוספרים ב-10, 20, 30 וכדומה), ואלה החוצים אותה מדרום לצפון (ממוספרים ב – 5, 15, 25 וכדומה).

תמרורים ורמזורים

במהלך הנסיעה בארה"ב, בין אם בכבישים העירוניים ובין אם בכבישים הבינעירוניים, פוגשים, וכפי שניתן לנחש, לא מעט תמרורים. הם נחלקים לשלושה סוגים: תמרורי הוראה, תמרורי אזהרה ותמרורים המספקים מידע (תמרורי מודיעין). התמרורים זהים בכל רחבי ארה"ב אולם חוקי הנהיגה עשויים להשתנות בין המדינות השונות שבה. שלא כמו בישראל, רואים לא אחת תמרורים בצד אחד של הכביש (ולא בשניהם), המחייבים בדיוק באותה המידה כמו תמרורים בכל אחד מהצדדים.

באשר לרמזורים, כמו בכל מקום בעולם, רמזור אדום אוסר להמשיך בנהיגה ויש לעצור לפני קו העצירה כאשר יש צורך בכך. המעוניינים לפנות ימינה, יכולים לעשות זאת גם כאשר הרמזור אדום וזאת בתנאי שאין שלט באותה מקום האוסר לעשות זאת או מציין מידע אחר. את השלט הזה, אם יהיה, אפשר לראות על עמוד הרמזור עצמו. פנייה שכזו מותרת אך ורק בערים או ביישובים בהם מספר התושבים נמוך ממיליון.

נתיבי תחבורה ציבורית ואגרת כבישים

את הנתיבים המיוחדים האלה תפגשו בערים אבל גם בכבישים המהירים. הנתיבים מסומנים באמצעות שלטים מיוחדים ולעיתים רלוונטיים אך ורק לשעות מסוימות. בנוסף, ישנם כבישים שבהם הנסיעה אפשרית אך ורק לאחר תשלום אגרה. הדבר רלוונטי גם לגשרים ולמנהרות ונעשה באמצעות מכשיר מיוחד, הזהה לזה שפועל בארץ בחוצה ישראל. במעברים מסוימים פועלות עמדות תשלום, שבהן ניתן לשלם באמצעים שונים (בחלקם יתקבלו אך ורק מטבעות או שטרות – כסף מזומן). בחלק מהמקומות ישנן מכונות הפורטות שטרות ובחלק אין. חשוב מאד להחזיק ברכב מטבעות, שכן לרוב יש לשלם את הסכום המדויק ולא מוחזר עודף.

GPS וטלפונים ניידים

בדומה למדינות אחרות, גם בארה"ב השימוש בטלפון הנייד אסור, למעט במקרים בהם משתמשים בדיבורית. אם מעוניינים להשתמש בזמן הנסיעה ב-GPS, ניתן לעשות זאת בתנאי שישנו מתקן מיוחד לשם כך, המודבק על שמשת הרכב. במדינת קליפורניה מותר להדביק את המתקן אך ורק בפינתה השמאלית של השמשה.

חגורת בטיחות

השימוש בחגורת הבטיחות הוא בגדר חובה, אולם החוקים בנושא זה משתנים בין המדינות. בחלקן חובה לחגור גם במושבים האחוריים ברכב ובחלקן לא. בכל מקרה, כדאי מאד שכל הנוסעים ברכב יהיו חגורים.