היעדים השווים לטיול במזרח אירופה

בודפשט, בלגרד, בראשוב וערים נוספות, מציעות לתיירים הפוקדים אותן נופים אורבניים, פנינות טבע ייחודיות, אתרים היסטוריים לצד מבנים מודרניים ובעיקר אווירה קרירה וחורפית המאפיינת את האזור לאורך השנה.

חדשות כיפה תוכן שיווקי 06/02/19 10:54 א באדר א'

היעדים השווים לטיול במזרח אירופה
בודפשט, צילום: shutterstock

אם אתם מחפשים חופשה באירופה אבל בסגנון קצת שונה נמליץ לכם על חופשה במזרח אירופה. בודפשט, בלגרד, בראשוב וערים נוספות, מציעות לתיירים הפוקדים אותן נופים אורבניים, פנינות טבע ייחודיות, אתרים היסטוריים לצד מבנים מודרניים ובעיקר אווירה קרירה וחורפית המאפיינת את האזור לאורך השנה. כמו כן, תוכלו להתענג על מטעמים מקומיים ייחודים שכמותם טרם אכלתם.  אספנו עבורכם מספר יעדים במזרח אירופה המציעים את כל האטרקציות והמאכלים שאסור לכם לפספס.

אורבני ותרבותי

העיר בודפשט- עיר הבירה של הונגריה נחשבת לעיר מתויירת ומרתקת בגלל האתרים ההיסטוריים הרבים שהיא מציעה למבקריה. טיסות לבודפשט יוצאות מידי יום ואורכות כמעט שלוש שעות. תוכלו לחפש גם חבילות נופש המציעות טיסה ומלון ולעיתים אף רכב שכור.

 בעיר תוכלו למצוא אתרים תיירותים מעניינים כמו: המוזיאון הלאומי (Hungarian National Museum), קניונים גדולים עם חנויות אופנה רבות, שווקים ססגוניים- השוק הגדול (The Great Market Hall) שנמצא במבנה מקורה ומדליק, מסעדות עם מאכלים הונגריים משובחים ואתרים נוספים. בודפשט הינה עיר ענקית העוברת בין שני נהרות –נהר בודה (Buda) ונהר פשט (Pest) סביבם נמצאות רוב האטרקציות העירוניות: מצודת הדייגים (Fishermen`s Bastion), טירת בודה (Buda Castle), הסיטדלה (Citadel), מרחצאות גלרט (Gellert), בזיליקת סנט אישטוון (St. Stephen Basilica), בית האופרה (Opera House), אולם האמנויות (The Art Hall) ומקומות מרתקים אחרים.

מאכלים לאומיים: קיורטוש, בלינצ'ס וגולש.

העיר בלגרד- בירתה של סרביה, נחשבת כיעד מצוין לחופשה עירונית במרחק טיסה יחסית קצר מישראל. בלגרד מחברת בין שני נהרות: הסאבה והדנובה. סביבם ישנם שבילים סלולים לצד נוף עצים וצמחים רעננים שבהם אפשר לטייל או לרכוב על אופניים. המיקום הצמוד והאסטרטגי של בלגרד לצד הנהרות, הפך את בלגרד ליעד תיירותי מזמין. לא רק בגלל האטרקציות הנחשבות, אלא גם בגלל מחירי המחייה הזולים שהיא מציעה.

צילום: shutterstock

במרכז העיר תמצאו אתרים שכדאי לבקר בהם כגון: פארק קאלמגדן (Kalemegdan), הקתדרלה האורתודוכסית סנט מיכאיל (Saborna crkva), המאוזוליאום של טיטו (Tito`s Mausoleum), האי אדה ציגאנליה (Ada Ciganlija) ועוד.

מאכלים לאומיים: צ'וואפ, שעועית סרבית מתובלת, תבשילי איטריות בשילוב שזיפים וה "סליבובה", הלוא היא ברנדי מתקתק משזיפים.

העיר סקופיה -  הבירה של מקדוניה – היא העיר הגדולה ביותר במדינת מקדוניה הממוקמת בצפון, סמוך לנהר הורדר. מדובר בעיר מסקרנת ומתפתחת המציעה מקומות מתויירים מעניינים ומיוחדים במרכז העיר. יש בה גשרים מפוארים, מוזיאונים, מזרקות, פסלים ובכל אתר תגלו סיפורים היסטוריים מרתקים מהתקופה הרומית.

צילום: shutterstock


נוסף לכך, את האוכל המקומי ניתן לטעום  בפאבים, ברים ובמסעדות הנמצאים לרוב סמוך לכמה אתרים מרכזיים חשובים בניהם: כיכר מקדוניה (Ploshtad Macedonia) אשר במרכזה קיים פסל של אלכסנדר הגדול, הבית של אמא תרזה ברחוב מקדוניה (Macedonia Street), גשר האבן (Kaminey Most) ומקומות אחרים.

מאכלים לאומיים: כבש עם כרוב כבוש, סלט של ירקות קרים וביצים והרבה ממולאים על כל גווניהם.

העיר בראשוב- זוהי עיר במרכז רומניה וצפונית מהעיר בוקרשט. היא נחשבת לאחת מבין הערים היפות של רומניה. האווירה בה קסומה והיא מציעה שלל מקומות מרשימים כמו: הכיכר המרכזית - פיאצה ספטולוי, טירת בראן הידועה, שם תוכלו לצפות בטירה של דרקולה, כיכר המועצה, Piața Sfatului הלב הפועם של העיר, רכבל להר טמפה (Tampa), הרובע העתיק   Strada Sforiiואתרים נוספים.

מאכלים לאומיים: ממליגה, מרק צ'ורבה, איקרה, פאפאנש – סופגניה מתוקה, מרק כדורי בשר חמוץ, קבב רומני ועוד.

טיולי טבע מובחרים

עיירת נופש נידה- נמצאת בליטא והיא מלאת נופים ירוקים קסומים שיהפכו את החופשה שלכם לרגועה ושלווה. הנופים לא מסתכמים רק בעצים גבוהים ופרחים צבעוניים, אלא גם באגמים נהדרים שמוסיפים למראה הקסום של העיירה. אומנם מדובר בעיירה שנמצאת בלב אירופה, אך האתרים הטבעיים שפותחו שם לאורך השנים בעקבות המקרים ההיסטוריים הרבים, הפכו אותה ליעד תיירותי שהרבה נופשים מעוניינים לבקר בו. מלבד הפסטורליות ורגעי השקט לצד חופי הים, תמצאו גם אתרים אטרקטיביים מצוינים כגון: הפארק הלאומי קורוניאן,  שייט קיאקים ב- Irklakojisואטרקציות נוספות.

מאכלים לאומיים: צפלינאי, מרק פטריות מסורתי ולידוס – משקה ליטאי מסורתי שיכר דבר בשילוב מיצי פירות – טעים להפליא!

העיר קוטור- אשר במונטנגרו מציעה חופים מדהימים ביופיים. אם אתם מחפשים נופש לצד נופי הים, המציעים  שקט ורוגע – העיר קוטור מושלמת עבורכם. העיר הציורית נבנתה על צוקים העשויים מאבן גיר ומראה עוצר נשימה.

צילום: shutterstock


במרכז העיר תמצאו המון אתרים ואטרקציות מגוונות: המוזיאון הימי, מגדל השעון, שער הים, הר לובצ'ן, אוד שקפלייה, קתדרלת טריפון הקדוש, Maritime Museum, Saint Nicholas Church ומקומות נדירים נוספים.

מאכלים לאומיים: פריגניצה, פיטה, מרק דגים, גלילי בשר מעושן ממולאים בגבינה וקציצות בשר.

לסיכום, חופשה במזרח אירופה טומנת בחובה חופשה מסוג אחר, הנופים הקסומים, ההיסטוריה הענפה והאוכל המגוון בטעמים וניחוחות שונים ישאירו לכם  טעם של עוד, עד לביקור הבא. חופשה נעימה!