החזרה לשגרה לא חייבת להיות קשה!

יש משהו בפסח שהופך לנו את כל הסדרים, כלי המטבח משתנים, התפריט, סדר היום, מזג האוויר ההפכפך, הימים המתארכים..ועכשיו צריך לחזור אל השגרה. איך עושים את זה?

חדשות כיפה הדס מיטב 10/04/18 10:59 כה בניסן התשעח

החזרה לשגרה לא חייבת להיות קשה!
הדס מיטב, צילום: באדיבות המצולמת

כל מי שאני פוגשת השבוע מספר על קושי אדיר בחזרה לשגרה אחרי פסח.

יש משהו בפסח שהופך לנו את כל הסדרים, כלי המטבח משתנים, התפריט, סדר היום "קרב יום אשר הוא לא יום ולא לילה" , מזג האוויר ההפכפך, הימים המתארכים.

ועכשיו צריך לחזור אל השגרה, אל שעות היקיצה והשינה, אל הזמן המשפחתי המצומצם ושעות העבודה הארוכות, שעון הקיץ שנותן לעתים תחושה של יום שאין לו סוף.

אז איך עושים את זה בכל זאת?

קחו אתכם כמה שיותר מהטוב של החג אל השגרה!!

תחשבו על מזוודה גדולה שאתם יכולים להכניס לתוכה את הדברים הטובים שהיו לכם בחג. המזוודה מחולקת ל3 חלקים שונים:

חלק אחד מכיל את ה-being, חלק שני את ה-doing  והשלישי את ה-having.

Being זו ההוויה בה אנו חיים- מה באיך שהיית בחג עשה לך טוב? מי היית בחג עבור עצמך ועבור הסובבים אותך? רגוע, נינוח, קשוב, פתוח, יצירתי, שמח, זורם וכו'..

חשוב איך אתה מכניס לחיים שלך היום את הוויה של מי שהיית בחג.

זה אולי לא יכול לקרות באותו אופן ובאותו פרק זמן שהיה בחג, כי החג הוא חג ואין בו את התובענות של ימי השגרה, אך מה כן חשוב לך לשמר ממי שהחג אפשר לך להיות.

כמובן, שכולנו רוצים להיות תמיד שמחים ונינוחים, אך כאן חשוב מהו הדבר המדויק שאתה, שהכי היה לך טוב, שהכי נדרש לך בחיים כדי להמשיך עם אנרגיות טובות ואת הדבר הזה שים ב'מזוודה'. פרט באופן מעשי מה צריך להיות בסדר היום שלך כדי שתוכל להיות בהוויה בה אתה מבקש להיות, לפחות חלק ניכר מהזמן.

Doing זו העשייה שלנו, מעשים ופעולות שעשינו בחג ואנו רוצים להכניס אותם אל שגרת היומיום שלנו. זה יכול להיות זמן משחק משפחתי, זמן בטבע, ערב זוגי, קריאת ספר, שיעור תורה. כל דבר שעשיתם והיה לכם טוב ומשמעותי ואתם רוצים להכניס אותו בתדירות כלשהי- אחת ליום/ שבוע/ חודש- אל החיים שלכם. חשבו מהם הדברים הללו, מתי ואיך הם יקרו והכניסו גם אותם אל המזוודה.

Having- זה מה שיש לך. (לעתים זה תוצר של הbeing  והdoing). דברים מדידים- יש לי בית נקי ומסודר ואני רוצה לחשוב איך אני שומרת עליו כזה. היו לי בחג 3 שעות ביום לקריאת ספרים ואני רוצה לפנות לי שעות כאלו גם בשגרה. תפילה במניין, אוכל טרי וטעים- דברים שהיו לי ואני רוצה להכניס אל המזוודה.

ככל שנהיה מודעים ובבחירה על מי אנחנו, מה אנחנו עושים ומה יש לנו, בכל המקומות בהם זה תלוי בנו- כך החיים שלנו יהיו מספקים יותר, מהנים יותר ומלאי משמעות- כי נכניס לתוכם בבחירה מודעת את מה שבאמת חשוב לנו.

חזרה קלה ושמחה לשגרה!!

 

לכל הטורים של הדס, היכנסו!

 

הדס מיטב- מאמנת נשים לצמיחה, שינוי ואיזון. תומכת לידה. מעבירת הרצאות וסדנאות. 052-2090885 . hadasm124@gmail.com