באביב הקרוב כולנו מתמקדים!

כולם מנקים לפסח, אוכלים אוכל אחר בפסח ולכולנו יש עכשיו אביב בחוץ, אבל כל אחד מאתנו ממקד את המבט במקום שונה. אתם תמצאו אנשים שונים, מגיבים הפוך, חווים הפוך, מדברים הפוך, בדיוק על אותה סיטואציה, במה זה תלוי? היכנסו לקרוא.

חדשות כיפה הדס מיטב 18/03/18 09:34 ב בניסן התשעח

באביב הקרוב כולנו מתמקדים!
הדס מיטב, צילום: הדס מיטב

"מאיפה אני מתחילה עם הפסח הזה וכל המשימות הרבות שלו?? איזה ייאוש".

"איזו פריחה בחוץ, מזג האוויר מדהים- זו העונה שאני הכי אוהבת".

"הימים האלה, שלא ממש קצרים כמו באמצע החורף, ולא ארוכים מידי כמו באמצע הקיץ- זה בול אני".

"מצות, תפו"א, ביצים- רק מהמחשבה על התזונה של פסח כואב לי הבטן".

אתם תמצאו אנשים שונים, מגיבים הפוך, חווים הפוך, מדברים הפוך, בדיוק על אותה סיטואציה.

כולם מנקים לפסח, אוכלים אוכל אחר בפסח ולכולנו יש עכשיו אביב בחוץ, אבל כל אחד מאתנו ממקד את המבט במקום אחר.

חשבו על אדם שמסתובב בחוץ עם פנס ובוחר לאן להסיט את הפנס ואת מה להאיר. היכן שתמקד את המבט- זה מה שתראה ובהתאם לכך גם מה שתרגיש.

תתמקד בכך שהבן המתבגר שלך רב המון עם האחים שלו- זה מה שתראה, אולי זה גם יגביר את המריבות ואתה תרגיש כועס, מתוסכל וחסר אונים.

תתמקד בכך שהבן המתבגר שלך (אותו אחד שרב עם האחים שלו) עוזר הרבה בהכנות לשבת ומשקיע בחניכים שלו בסניף- זה מה שתראה בו, וכנראה טוב הלב שלו רק יגדל ואתה תרגיש נחת ושמחה.

"האנרגיה זורמת לאן שתשומת הלב מתמקדת" אומרים בNLP, ולכן חשוב לבחור לאן למקד את המבט.

לא לתת לעיניים, ללב להסיט אותנו למקומות שאנחנו לא רוצים, לא להיות בחוסר שליטה, אלא לבחור!!

עין טובה- למקד את המבט בטוב שיש בי, בטוב שהקב"ה נתן לי, בשפע הטוב שיש סביבי.

קמתי בבוקר, נכנסתי לכיתה ואף תלמיד לא מתייחס- המיקוד שלי כרגע הוא בחוסר משמעת, בבלאגן ואני מנסה להרים את הקול ולהשליט סדר.

אופציה ב'- נכנסתי לכיתה, אף תלמיד לא מתייחס- אני רואה שהם צובעים שלטים להכתרה, מתכננים את שבת זכור- אני בוחר לשבח את העשייה המשותפת שלהם, את ההתגייסות הכיתית, אני מחמיא להם ומרוויח הרבה אמון במערכת היחסים שלנו.

חזרת הביתה בערב אחרי יום עמוס- את קודם כל רואה שאין זכר לבית המתוקתק שהשארת בבוקר או שאת רואה שבעלך השגיח על הילדים והעביר איתם אחה"צ של כיף?

רואה את הקושי במקום העבודה או את היתרונות?

רואה את מה שההורים שלך חסכו ממך? או את מה שקיבלת מהם?

תבחרו!!!

איפה השבוע אתם רוצים למקד את המבט? היכן שתתמקדו שם תהיה תשומת הלב שלכם, וכמו אדווה זה ישפיע על ההתנהלות שלכם ועל מצב הרוח שלכם.  

הבחירה מאפשרת לכם לנהל את עצמכם, את הזמן שלכם, את מערכות היחסים שלכם, את מצב הרוח שלכם. זו חוויה פנימית אחרת על החיים, לא התרחשויות חיצוניות מנהלות אותי, אלא הבחירה שלי במה להתמקד היא זו שמנהלת אותי!

 

" ...והוא בא להכיר את הטוב האמתי של ההצלחה הגמורה שאינה תלויה כ"א באדם עצמו, ולא בשום תנאי חיצוני, והוא רק הרצון הטוב. והצלחה זו היא האושר הגדול מכל אוצרות וסגולות, ורק היא מאשרת את כל העולם ואת כל המציאות. כי הרצון הטוב, השורה בנשמה תדיר, מהפך הוא את כל החיים והמציאות לטובה, ומתוך העין הטובה, שהוא מביט אז על ידה באמתת המציאות, פועל הוא על המציאות ועל ארחות הסבוך שבחיים שיצאו מכלל קלקולם, והכל פורח וחי באושר, מתוך העושר והשובע הנשמתי שברצון הטוב.                                (הרב קוק, אורות התשובה ט,א)

 

לכל הטורים של הדס, היכנסו!

 

הדס מיטב- מאמנת אישית. תומכת לידה. מעבירת הרצאות וסדנאות. Hadasm124@gmail.com 052-2090885.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן