אתם מוכנים לשעון הקיץ?

ברחובותינו מסתובבים הצעירים בטריקו וסנדלים כבר יותר משבוע, אבל רשמית נכנס אלינו הקיץ היום בלילה ויימשך עד 28 באוקטובר. העובדה שהוא מקדים את הפסח, נותנת הצדקה לחשוב על שעונים כמתנה יוקרתית לכלות וחתנים, חתונות כסף וזהב של זוגות ותיקים, או סתם השקעה כספית בתכשיטים.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 22/03/18 09:54 ו בניסן התשעח

אתם מוכנים לשעון הקיץ?
רולטיים, צילום: יח"צ

ברחובותינו מסתובבים הצעירים בטריקו וסנדלים כבר יותר משבוע, אבל רשמית נכנס אלינו הקיץ היום בלילה ויימשך עד 28 באוקטובר. העובדה שהוא מקדים את הפסח, נותנת הצדקה לחשוב על שעונים כמתנה יוקרתית לכלות וחתנים, חתונות כסף וזהב של זוגות ותיקים, או סתם השקעה כספית בתכשיטים. שעונים הם מזמן עדי ולא אביזר שימושי. זה הזמן לחשוף  את הטרנדים, המגמות, העיצובים והחידושים הטכנולוגיים. מסתבר שיצרני השעונים לא מתייאשים, ולמרות שכדי לדעת מה השעה יש טלפונים ניידים ורדיו וטלוויזיה ואפילו מחשבים, הם ממשיכים להשקיע במותגים היקרים פטנטים והמצאות וסגנונות מורכבים. כנראה שיש לכך ביקושים.

דניאל רחום, מנהלת השיווק של קבוצת  רולטיים, המייבאת ומשווקת כ-30 מותגי שעונים בינלאומיים מפורסמים כולל הובלו, אומגה, לונג'ין, גוצ'י,  טיסו, קלווין קליין, סווטש ועוד רבים, מציגה את שעוני גוצ'י כאחת הדוגמאות המובהקות לאמירה אופנתית. למשל שעון שעל פניו במקום ספרות יש איור של עין ענקית (ראו בתמונה). ולא מסתפקים שם בעין, ומציעים גם איורי דבורה וזבוב. בסדרה הנועזת הזו, המחיר ההתחלתי הוא 3000 שקלים.

סווצ

סווצ'צילום: יח"צ

שעון קיץ גוצ

שעון קיץ גוצ'יצילום: יח"צ

ברשת אימפרס, שהיא בין המשווקים העיקריים של גוצ'י בארץ, מספרים כי למותג הזה אייקונים שהפכו מאז שנות החמישים לסמלם המיוחד, כמו תבליט אביר בשריון, פרסת סוס, רצועות במבוק, לוגו המורכב מראשי התיבות של המייסד  Guccio Gucci ועוד. את אלה ניתן להשיג החל ב-1990 שקלים.

גוצ

גוצ'יצילום: יח"צ

מגמה חדשה נוספת היא מתן אפשרות ללקוחות להיות מעורבים בצורת שעון היד שלהם. כך למשל בחנות הדגל החדשה של המותג אומגה בפריז - ניתן להזמין רצועה לפי הטעם האישי ובצבעים המשתלבים עם המלתחה של כל אחד.

וזו היוזמה של מותג היוקרה הובלו  (עם מחיר התחלתי של 30 אלף שקלים לשעון), לעורר בציבור עניין בשעוני יד: שיתוף פעולה עם אושיות בולטות בתחום הספורט. 2018 היא שנת משחקי המונדיאל שהובלו הוא נותן החסות שלהם. לשם כך משתפת יצרנית הובלו פעולה עם קבוצת הכדורגל האיטלקית יובנטוס. למען המתעניינים במרוצי מכוניות דווקא, יש לה שיתוף פעולה עם פרארי, ואת חובבי האגרוף היא מקווה לגרוף על ידי שיתוף פעולה עם המתאגרף הבלתי מנוצח פלויד מיוות'ר.

טיסו –מותג בעל תדמית גברית חזקה, לא נכנע למשחקי טרנדים שכאלה, ושעוניו מציגים שילוב של אפור וכחול, מנגנון קוורץ כרונו, זכוכית ספיר קריסטל ו-8 סוגי רצועה. החל מ-890 שקלים. לעומת זאת לשעוני קלווין קליין תדמית נשית, והםם קטנים, אלגנטיים ודמויי תכשיט. החל מ-790 שקלים.

הכי מנוגדת לטיסו, נראה לי, היא חברת סווטש שכרגיל שעוניה סופר צבעוניים ועליהם הדפסי פרחים, חיות, משבצות, פסים ועוד. החל מ-239 שקלים.

אגב, שעוני היד בימינו יכולים לבטא לא רק את מצב חשבון הבנק או המודעות האופנתית, אלא גם השקפת עולם. וכך מי שבוחר בשעוני אובקו, המעוצבים בהשראה פילוסופיית הזן היפני ומצוידים במנגנונים ידידותיים לסביבה, מצהיר על אהדתו ל"ירוקים" ולתיאוריות האקולוגיות. השעונים האלה בעלי קווים  נקיים ומינימליסטיים. בלבן, זהב ורוד, זהב צהוב וכסף ועולם החל מ-399 שקלים.

אובקו

אובקוצילום: יח"צ

ולסיום עוד מותג של האופנה הבינלאומית, המקובל בארץ למי שיכול להרשות לעצמו: ורסאצ'ה. ברשת הבורסה לתכשיטים אפשר לגלות את חידושיו לקיץ 2018  בסדרה בשם Shadov. עיצוב בתשעה צבעים, כולל שמפניה, לבן, שחור וסגול חזק, ורצועות צמיד בגימור סאטן או רצועת עור באפליקציות קשקשי דג או עור נחש. החל מ-3990 שקלים.

ורסצ

ורסצ'הצילום: יח"צ