אמנם לא חוגגים את הוולנטיין - אבל לפחות נהנה מהמתנות!

לאהוב את בני הזוג חשוב 365 ימים בשנה, ולא רק יום אחד. אז מדוע בעשורים האחרונים רווח מאוד המנהג הזה? האמת? לא משנה כל כך, העיקר שיש מתנות שוות בכל מקום

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 14/02/19 14:49 ט באדר א'

אמנם לא חוגגים את הוולנטיין - אבל לפחות נהנה מהמתנות!
רולדין, צילום: רונן מנגן

אולי כי במקביל להתנערות (בעולם המערבי בעיקר), מימים מקודשים בלוח הדתי, זקוקה האנושות וממציאה "ימי חג חילוניים", ואולי משום ששגרת היום יום מדחיקה נושאים שהם בנפשנו (יום הסרטן..), וחייבים באופן יזום לעשות "קמט בזמן", כדי להתעכב עליהם. ואולי אפילו, שימו לב למחשבה האפיקורסית הזו שלי – הכול המצאה של תרבות הצריכה הגלובלית.

יום התפוח מעשיר את מגדלי התפוחים, למשל, ויום האהבה מזרים רווחים נאים לכיסי יצרני פריטים ואביזרים בצורת לב, הסימן הגרפי המוסכם של האהבה. עובדה שחנויות התכשיטים מוצפות בתליוני לב, בחנויות לכלי אוכל יש ספלים מאוירים בלבבות, בחנויות המצעים יש סדינים וכריות בהדפסי לב, וראיתי אפילו נעליים מכוסות בציור של לבבות קטנים. כמה מאלה מוצגים כאן לפניכם. חייבים אגב להודות שמוטיב הלב הוא אכן נעים לעין ומחמם לבבות.

צילום: ניין ווסט

ניין ווסט

ניין ווסטצילום: נטע אלעד

 

נעלים ותיקים ליום האהבה הם נדמה לי פריט פיקנטי במיוחד, וראיתי כאלה ברשת ניין-ווסט המשיקה אותם בארץ ובעולם במהדורה מוגבלת החל מכ-400 שקלים.  כך גם ברשת נעלי Scoop, יש קולקציית של סניקרס בגווני לבן ושחור עם איורים של לבבות והמילה אהבה באנגלית (כ-30 עד כ-100 שקלים).

בחנויות האונליין "גיפטד" ו"פארט גיבינג",תמצאו ספלי מאג עם לב מפוקסל באיור רגיש לחום. כשהמשקה בפנים, הלב אדום, וברגע שגומרים לשתות והספל מתרוקן, איור הלב הופך לשחור... ויש גם שרשראות עם תליוני לבבות.

צילום: גיפטד

שוקולדים, עוגות ועוגיות בצורת לב הם כמובן הפריט הכי נפוץ והכי פופולארי ביום האהבה, וברשת רולדין יציעו מהדורה מוגבלת של עוגת לב מרקיז שוקולד עם קרמל וקרנץ' נוגט, ועוגות "מון שרי" שבסיסן ביסקוויט שוקולד, עם שכבות של מוס שוקולד מריר ולמעלה ציפוי אדום בצבע דובדבני אמרנה. 55 שקלים ליחידה. ההיצע הזה יגיע לסניפים החל מיום רביעי 13.2 ויישאר עד גמר המלאי.

שעונים עם מוטיב לב אין הרבה, אבל מצאתי אותם בקולקציה של מעצב העל מייקל קורס, ברשת חנויות "פלאנט", מכוסים בדפוסי לבבות בצבעוניות של כסף וזהב. 899 שקלים ליחידה.

צילום: סווטש

 

שעוני לב יש גם ברשת סווטש במהדורה מוגבלת וממוספרת של 5,143 יחידות בגווני אדום, לבן וורוד, ארוזים בקופסה קשיחה ושקופה שעליה הדפסי לבבות ורודים. לוח השעון הוא בצורה של לב ורוד ובתכו איורים של 3 לבבות אדומים בגדלים שונים, ויש לו רצועת סיליקון עם איורים של לבבות קטנים.  289-349 שקלים.

פדני

פדניצילום: אלכס קוצ'רנקו

 

ומכאן לתכשיטים. כאלה יש במאות לכל כיס ותקציב. הנה כמה מאלה: תליון לב משובץ אבני סברובסקי ברשת פלאנט אפשר להשיג ב-350 עד 430 שקלים.

ברשת פדני טבעת זהב משובצת יהלומים ותליונים בהם המילה "אהבה" או "אני אוהב אותך" חרוטה ב 34 שפות נמכרים במחירים מוזלים החל מ-970 שקלים. ניתן להזמין אותם גם באתר ולקבל במשלוח עד הבית.

סברובקי

סברובקיצילום: איימי טל

 

ברשת תכשיטי PANDORA יש תכשיטי כסף סטרלינג בציפוי זהב 18K עם מגוון שלם של תליוני לבבות החל מ-149 שקלים.

עגילים עם מוטיב לב יש למעצבת התכשיטים והאביזרים, תמרה גרטנברג, המשיקה בימים אלה קולקציה פרחונית בסגנון בוהמי, של שרשראות, טבעות, קשתות ועגילים עשויים בעבודת יד ומשלבים סוגי טקסטיל עם מתכות ואבני סברובסקי, חרוזי זכוכית, פלסטיק וקרמיקה ב-100 עד 800 שקלים. והמעצבת אפרת וייס, שהצטרפה לגילדת המעצבים לפי כמה שנים, יצרה תכשיטים יצוקים בפליז ומצופים בזהב מט 14 קראט, כסף מושחר או ציפוי גולדפילד וכסף בצורת לב עם המילה אהבה באנגלית במרכזן ב-160 עד 180 שקלים.