איך מתגברים על העומס? עפים גבוה!

רצף של שיגרה, יום רודף יום ועוד יום ועוד אחד. עבודה-בית-ילדים. תחושה שדברים חוזרים על עצמם, מקסימום משתנה הסדר. איך מתגברים על תחושת העומס? להדס מיטב יש תשובה.

חדשות כיפה הדס מיטב 07/02/18 08:51 כב בשבט התשעח

איך מתגברים על העומס? עפים גבוה!
הדס מיטב, צילום: הדס מיטב

תאום מס. ביטוח לאומי. מוסך. רופא שיניים. שיעורי בית. חוג ציור. כדורסל. שיעור באנגלית. ביקור אצל סבתא. תחפושות. בר מצווה. ארוחה לשכנה. פוסט בפייסבוק. ערב נשים. יומולדת 70. ללמד. לפרסם. ערב זוגי..  וזהו רק חלק קטן מרשימה ארוכה.

רצף של שיגרה, יום רודף יום ועוד יום ועוד אחד. עבודה-בית-ילדים. ילדים-בית-עבודה. בית-עבודה- ילדים. תחושה שדברים חוזרים על עצמם, מקסימום משתנה הסדר. ועמוס ממש, בעבודה ובבית. העבודה גולשת אל הבית, הילדים רוצים את הזמן עבורם ואני נעה בין אין ספור מטלות, מנסה למצוא זמן, שקט ובעיקר את עצמי. עייפות של חורף, עומס של שגרה. לעתים זה מלאה, מתיש ואף מתסכל.

מוכר?

סדר יום המורכב מרצף של הרבה פרטים, הוא מתיש ומתסכל. אז מה עושים??

עפים!

מתרוממים  מהרגע, מהכאן והעכשיו, מרגע ההווה, ורואים את השלם הגדול, המורכב מכל הפרטים הקטנים של היומיום שלנו. מפתחים את היכולת לרומם את המבט ולהסתכל על חיינו ממעוף הציפור.

זה נותן משמעות, זה נותן פרספקטיבה, זה מכניס לפרופורציות- נוצרת בהירות לגבי עיקר וטפל, היכן אני רוצה להשקיע, מה חשוב לי באמת.  נולדת מוטיבציה אחרת לעשייה, כי אני לגמרי מחוברת למי שאני, לערכים שלי ולדברים שחשוב לי לעסוק בהם.

איך מרוממים את המבט?

חשוב על עצמך ביום ההולדת 80 שלך- ממש דמיין את זה, איך אתה נראה שם? מי מוזמן? מהי האוירה באולם? מה יגידו עליך האנשים שמקיפים אותך, מה היית עבורם... עבור הילדים שלך... ההורים שלך...הלקוחות שלך...

מה שהם יגידו זה מה שאתה רוצה להיות, זה מה שבאמת חשוב לך. מה שאתה רוצה שיגידו מבטא את העולם הערכי שלך ואת מה שחשוב לך שיקרה בחיים שלך.

עכשיו תחזור לחיים שלך היום, עד כמה סדר היום שלך, על כל הפרטים הקטנים שלו, מוביל לדבר שחשוב לך להיות עבור עצמך, עבור הקרובים לך, הלקוחות או התלמידים שלך?

מה אתה צריך לעשות היום כדי להיות בנקודה שאתה רוצה ביומולדת 80?

מה צריך להיכנס לסדר היום? באיזה אופן אתה רוצה להתנהל? איזה יכולות, כישורים ותכונות שלך צריכות לבוא לידי ביטוי? באילו אמונות אתה צריך להחזיק כדי לנוע לשם? אמונות לגבי עצמך, הסובבים אותך, המציאות. מה הזהות שאתה רוצה לחיות בה, לשדר לסובבים אותך?

המבט הלאה, קדימה, רחוק, מחזיר אותי באופן אחר לשגרת החיים שלי. מאפשרת לי לא להירדם ולהתעורר מאוחר מידי. אני לא באמת רוצה כבר לסיים את השלב בו אני נמצאת עכשיו, אני כן רוצה לעשות אותו טוב, מלא, מדוייק ושמח. לכן אני צריכה לעתים, להתרחק ממנו בתודעה ולקחת את עצמי למקום אחר ולחשוב על עצמי ועל מה שחשוב לי להביא איתי לכל מקום ובכל זמן, מה שאקח איתי גם אם אטוס לחלל וגם כשאהיה בת 90 וגם כשאקח שנת חופשה.

הדבר הזה שהוא אני, הייעוד שלי, הערכים שלי, הדבר הזה שאני מביאה איתי לכל מקום שאני הולכת אליו ולא רוצה לוותר עליו בסדר היום שלי.

אז עכשיו רק נשאר להגביה עוף, לחלל, ליומולדת 80 ומשם להבין על מה אני בשום אופן לא מוכן לוותר!

"יבא האדם לידי הכרה עמוקה במהות רצונו, בעומק החיים שלו, בדרך שיגובו וקדושתו, ובנוראותה של הסכנה האורבת לו, כשיטה מהמסילה.

והרצון, במלוא המובן, איננו הרצון המפורט, על איזה דבר מעשה ועניין מיוחד, אלא הרצון הכללי, הסכמת החיים, הנובעת מעצם מהות החיים, הצומת, ששם מתקשר הכל, כל החזיונות, החפצים והדמיונות"                                                    (הרב קוק, אורות הקודש ג, עמ' נט)   

 

לכל הטורים של הדס, היכנסו!

 

הדס מיטב- מאמנת אישית. תומכת לידה. מעבירת הרצאות וסדנאות. Hadasm124@gmail.com 052-2090885.