איך משווקים דירה לאוכלוסייה דתית לאומית

מה מיוחד לאוכלוסיית ה"דתיים לייט" כאשר הם באים לקנות דירה? ואלו צרכים יש למשפחה דתית שמתגוררת בבניין? וכמה חדרים צריכה משפחה דתית?

חדשות כיפה שיר הספרי 14/06/17 17:09 כ בסיון התשעז

איך משווקים דירה לאוכלוסייה דתית לאומית
שיר הספרי, צילום: בועז רבינוביץ

ראשית דבר,לא ניתן להתייחס לאוכלוסייה דתית לאומית כמקשה אחת.

מחד גיסא,קיימת אוכלוסייה דתית מובהקת המעוניינת בעליל להתגורר בעיר, שכונה או מתחם המיועד לדתיים בלבד. לדוגמא, העיר אלעד, או שכונת הדר גנים, המאוכלסות ב-100% בדתיים לאומיים.

מאידך גיסא, קיימת אוכלוסייה "דתית לייט" המעוניינת להתגורר במחיצת אוכלוסייה כללית חילונית, דוגמת הערים מודיעין, רעננה או גבעת שמואל.

אבחנה זו חשובה מאוד, משום שאל בניינים, שבהם, נניח, ישנן מרפסות סוכה, לא יגיע חילוני אחד לרפואה, בגלל שחילוניים לא רק שאינם זקוקים למרפסת כזו, היא אף תרתיע אותם. לכן פרויקטים אלה אינם מומלצים ל"דתיים לייט".

נושא שני וחשוב מאוד, הינו גודל הדירה ומספר החדרים בה. האוכלוסייה הדתית לאומית מתברכת בממוצע ב 4-5 ילדים למשפחה ולעתים קרובות ביותר מכך,לכן אוכלוסייה זו זקוקה לדירות בנות 5,6 חדרים ולעתים אף יותר. ברור כי דירות 4 חדרים טיפוסיות, שחלק נכבד מהאוכלוסייה החילונית רוכש, אינן מתאימות ברוב המקרים כלל ועיקר לדתיים לאומיים.

קיימים 3 מעגלים של צרכים לדתיים הלאומיים: המעגל של פנים הדירה, המעגל של הבניין והמעגל של סביבת המגורים. נתחיל דווקא מסביבת המגורים: מעבר לקירבה למוסדות דת חיוניים דוגמת בתי-כנסת ומקוואות טהרה, חשוב לא פחות שבמרחק הליכה מהבניין יהיו מסעדות ובתי קפה כשרים. כמו כן חשוב במיוחד שלא יהיה באזור מרכז מסחרי או בית קולנוע הפועלים בשבת. בנוסף,חשוב מאוד שבאותה עיר או מקום יישוב,יהיו הסעות שוטפות החל מנקודה הקרובה לבית המגורים וגומר בפיזור הילדים בין כל מוסדות החינוך.

בבניין עצמו, חשוב מאוד שיהיו מספר מעליות שבת, משום שלאור בניית המגדלים בני עשרות קומות המאפיינת את השנים האחרונות, נוצר מצב לפיו יש בשבתות תור ארוך ליד מעלית השבת היחידה.

בתוך הדירה עצמה,מלבד מרפסת סוכה, חשוב כמובן שיהיו כיורים נפרדים לבשר ולחלב.

פינת אוכל ומטבח גדולים ומרווחים במיוחד כדי שיוכלו להכיל כהלכה את כל בני הבית ולשמש תפאורה הולמת לסעודת השבת והחגים.

כמו כן, מניסיוני,חשוב מאוד לאפיין מלכתחילה את אותה משפחה דתית לאומית המגיעה למשרד המכירות ואת צרכיה. ברור כי השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא: האם אתם מעדיפים להתגורר במחיצת חילוניים או בשכונה דתית מבודלת.

טעות בשלב הזה, עלולה להפוך את "בית החלומות", לאכזבה רבתי!

 

שיר הספרי היא ממתגת ערים ויזמית נדל"ן