איך אתם אוהבים את הקפה שלכם?

פולי הקפה משמשים להכנת אחד המשקאות הנפוצים ביותר בעולם המערבי, אז כל שנותר הוא לעקוב אחר הסוגים הקיימים ולהכיר מקרוב את המאפיינים שלהם. אוהבים קפה ספציפי? הנה מה שכדאי לכם לדעת עליו

חדשות כיפה תוכן שיווקי 02/05/19 10:19 כז בניסן התשעט

איך אתם אוהבים את הקפה שלכם?
צילום: shutterstock

משקאות הקפה מוכרים לאדם כבר תקופה ארוכה אך נדמה שלאחרונה הם זוכים לחידוש מרענן. אם בעבר נאלצנו להמתין דקות ארוכות למשקה חם או אפילו להתפשר על הטעם, הרי שכיום ישנן קפסולות קפה איכותיות שמתאימות למגוון רחב של סוגי מכונות. עם זאת, דווקא ההיצע הגדול של הקפה עלול לבלבל את מי שאינו בקיא בתחום.

התוצאה היא שלכל אחד מאתנו יש קפה אהוב שאותו מכינים בצורה מעט שונה. לכן, אם תדעו טוב יותר מה עומד מאחורי הקפה המועדף עליכם תוכלו להפיק ממנו את מלוא הפוטנציאל. השאלה המתבקשת היא מהם המאפיינים של סוגי המשקאות הקיימים וכיצד ניתן להבחין ביניהם – ועל זה בדיוק ננסה לענות.

מה ההבדל בין אספרסו ואמריקנו?
אספרסו מייצג את הגרסה הקלאסית של הקפה. את האספרסו מכינים באמצעות הזרמת קיטור בלחץ גבוה ולרוב גם בעזרת מכונה ייעודית. הדגש בהכנת אספרסו הוא על שימוש בפולי קפה טחונים ודחוסים למשך זמן קצר, או כאמור בניצול היתרונות של הקפסולות הזמינות. בכל מקרה, המטרה היא לגרום לכך שהחום והלחץ של אדי המים ימצו את השמנים האתריים מתוך פולי הקפה וכך ישיגו קצף ארומטי שמאפיין את האספרסו.

מנת אספרסו בת 30 מ"ל משמשת כיחידת הבסיס להכנת סוגי קפה אחרים. מנגד, שתיית אספרסו שאותו מכינים ממיצוי של 7 גרם פולי קפה ו-20 מ"ל מים יהפכו אתכם לחובבי אספרסו קצר. לעומת זאת, קפה שמכינים ממיצוי 7 גרם פולי קפאין ו-60 מ"ל מים הוא למעשה אספרסו ארוך. לשם השוואה, מקיאטו היא מנת אספרסו שאליה מוסיפים חלב מוקצף ולאטה היא אותה מנה שאליה מוסיפים גם חלב מוקצף וגם חלב חם.

בישראל מאוד אוהבים לשתות קפוצ'ינו, שאותו מכינים משתי מנות אספרסו עם 60 מ"ל חלב חם ועוד 60 מ"ל חלב מוקצף. לצדו יש גם את האמריקנו שאותו מכינים ממנת אספרסו עם 120 מ"ל מים חמים ואת האפוגטו: מנת אספרסו עם כדור גלידה.

כל אחד והקפה שלו
היתרון בשתיית קפה הוא שאפשר לבקש או להכין אותו בצורה ייחודית ולפי הטעם האישי. עם השנים מתחילים הרגלים כאלה להפוך לחלק בלתי נפרד מהחברה והתרבות, כפי שאפשר לראות עם הקפה הטורקי. בפועל, את אותו קפה מכינים גם ביוון וגם בישראל וזאת על אף שהפופולאריות שלו באירופה ובארצות הברית יחסית מוגבלת.

לבסוף, אי אפשר לדבר על משקאות אהובים בלי להזכיר נס קפה. כאן מדובר על גרסה מקומית של קפה נמס ועל ערבוב של אבקה עם מים וחלב. לרוויה!