איזה פטנט - חידושים מגניבים שישדרגו לכם את החיים!

מי שלא אוהב פטנטים, שיקום. אף אחד לא קם? ברור, כי בדרך כלל פטנטים חדשים הופכים את חיי היום יום שלנו ליותר קלים.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 30/01/19 11:35 כד בשבט התשעט

איזה פטנט - חידושים מגניבים שישדרגו לכם את החיים!
וילונות חכמים, צילום: עילית הלבשה לבית

אני מתחילה בפטנט רלוונטי במיוחד להצטננויות של שרירים ועצמות, עורף או כתף "תפוסים", גב תחתון מציק, או כאב ראש של שפעת. מדובר במכשיר קטן באישור משרד הבריאות הישראלי וה-FDA האמריקאי, המיוצר בישראל ונמכר ברחבי העולם, נראה כמו מברשת שיער ומקרין קרני לייזר ואינפרא אדום לאזורים של כאב ודלקת בגוף. גדולתו בכך שהוא לא פולשני, נטול תופעות לוואי, מייתר בליעת משככי כאבים ותורים במרפאות הטיפוליות של קופות החולים ומאפשר הפעלה עצמאית בבית בכל שעת פנאי נוחה. מתאים גם לכל הגילאים, דבר שלא אפשרי באמצעי טיפול אחרים בכאבים.

קוראים לזה  Handy cure's וממציאיו אומרים שהוא מתאים לכאבי גיד אכילס, מרפקים, כפות ידיים ורגליים, דורבן עקב, פריצת דיסק, עורף, דלקת פרקים, כאבי גב, ברכיים וכתפיים ומסייע בטיפול במיגרנות וכאבי ראש. המכשיר מחדיר פולסים לתוך הרקמות הממריצים את מחזוריות הדם והחמצן בתאים. אנרגיית השדה המגנטי המשולבת במכשיר היא ותיקה ומוכרת מזה שנים, אבל הפטנט החדש מוסיף כאן את אלמנט הלייזר. העברתי אותו לנסיין הסובל מכאבי גב תחתון והוא "בוגר" דיקור, עיסוי ומשככי כאבים, ואחרי התנסות יום-יומית במשך כשלושה שבועות מדווח שאכן הוא נהנה מהקלה משמעותית. הפטנט לא זול אמנם, 1980 שקלים מחיר הנחה עד סוף שנת 2019, כולל תקופת התנסות של 120 ימים, אבל להקלה מכאבים אין כידוע מחיר. ניתן להשיג  באמצעות קבוצת סיגמה באתר של Handy cure ישראל.

הנדי קיור

הנדי קיורצילום: אמיתי גלבוע

 

עוד פטנט דמוי מבשרת שיער הוא מכשיר בשם "היירמקס אולטימה 12" שנועד לסייע להתקרחות גברים ונשים, וגם הוא מאושר על ידי מנהל התרופות האמריקאי FDA. הפעם זה לא המצאה ישראלית. באמצעות סירוק קצר שלוש-ארבע פעמים בשבוע, ה"מברשת" הזו המופעלת על ידי סוללת ליטיום נטענת, מחדירה פולסים לקרקפת ה"מעירים" זקיקי שיער חלשים או רדומים. 1790 שקלים באתר.

אולטימה

אולטימהצילום: היירמקס

 

נעבור לחידושים משפרי מוח, ולא רק קרקפת: ב"עילית הלבשה לבית" יש וילונות פטנט המפיצים ידע. יש עליהם הדפסות של אותיות הא"ב או ה-ABC, לוח הכפל, מפת העולם ועוד. תולים בחדרי ילדים והקטנים קולטים כמעט מבלי להיות מודעים לכך שהם לומדים. בנוסף, הווילונות מסננים רעשים, מבודדים מפני חום וקור ומקטינים כך את השימוש במזגן. הם גם מצופים בחומר בלתי דליק.

פטנט המיועד לא לראש אלא לרגליים שהגיע באחרונה לארץ הוא הוא טייטס בשם BeGood ניו יורק. זהו פיתוח שווייצרי ואיטלקי, בטכנולוגיה הנקראת Dermofibra Cosmetics: לתוך סיבי הבד אורגים רכיבים המזינים את העור כמו אלוורה, קפאין, ויטמין A וויטמין E, ומחדירים קפסולות זעירות (מיקרוספרות), של קריסטלים אורגניים (מגנזיום, זינק, אלומיניום). ביחד עם החום הטבעי שמפיק הגוף תוך כדי לבישת הטייטס, נוצר תהליך הממריץ את זרם הדם וחילוף החומרים (מיקרוסרקולציה), שאמור להקטין את היקף הירכיים והמותניים כאשר לובשים בהתמדה לפחות עשרה ימים ועדיף חודש.

אחרי עשרות כביסות (עדיף לכבס ביד או בחום של 30 מעלות בלי סחיטה), מתכלים חומרי הטיפוח, אבל הקריסטלים לא ניזוקים. ניתן להשיג את באתר (רושמים begoodny בגוגל). בנוסף לטייטס ניתן להשיג באותה טכנולוגיה גם חולצות לאימונים או לשינה. 439 שקלים ליחידה, 799 שקלים למערכת של טייטס וחולצה.

סובלים מקור בידיים? מותג המצתים האמריקאי ZIPPO משווק מחמם ידיים שיכול להחליף כפפות. יש מיכל אחסון בתחתיתו וצריך לחמם את חלקו העליון מעל להבה במשך כשלוש שניות. כך מחממים את סיבי הזכוכית שבמכשיר, ואלו ממשיכים להתחמם ולחמם עד 12 שעות. המשווקים מסבירים שלמרות שהפעלתו הראשונית דורשת הדלקת אש, לא נוצרת להבה בתוך האביזר והשימוש בו בטוח. ניתן גם להחזיק בו ביד חשופה. מחירו 145 שקלים והוא נמכר באתר זיפו ישראל בלבד.

מחמם ידיים

מחמם ידייםצילום: זיפו

 

פטנט ראשון מסוגו בישראל, שילהיב ילדים הם מצעי גלקסי עם מציאות רבודה של חברת ורדינון מקבוצת נעמן גרופ. בתוך הבד של המצעים משולבת טכנולוגיה של מציאות רבודה (Augmented Reality), שמאפשרת באמצעות אפליקציה בטלפון החכם לעורר לחיים איורים מודפסים על סדינים וציפות: מערכת השמש, מסע אסטרונאוטים בחלל, חדי קרן, משחקים כמו "אסטרו קראש" ועוד. המצעים עשויים מכותנה, כולל סט זוהר בחושך (יש גם גרסה מבד ג'רסי למבוגרים), ויש שמיכות מיקרופייבר, ואפילו שטיחוני אמבטיה, מחברות ועפרונות עם האפליקציה. את הפטנט ניתן למצוא בחלק מהקניונים בחנויות פופ-אפ זמניות ובאתר האינטרנט של ורדינון. סדין מציאות רבודה למיטת יחיד עולה כ-150 שקלים ובגודל של מיטה וחצי, כ-170 שקלים.

מציאות רבודה

מציאות רבודהצילום: ורדינון

מילדים לתינוקות: פטנט שהלהיב וגם שעשע אותי - סינר מבד טטרה, שבקצהו נשכן, המצאה שמשווקת חברת נובי. רלוונטי במיוחד לגיל בקיעת השיניים. זוג סינרים כזה עולה 50 שקלים.

עדיין בחדר הילדים, רשת תמנון השיקה בסניפיה בחורף הנוכחי כרית חימום בצורת בובה רכה של כלבלב, חתלתול או כבשה שהקטנים לא ירצו להפסיק לחבק ולהתכרבל איתם. בתוך הכרית יש בקבוק נשלף למילוי מים חמים. המוצר העולה כ-40 שקלים כל כך חמוד שגם אני הייתי בשמחה מחבקת אותו כדי להתחמם.

תמנון

תמנוןצילום: מעיין קלימיאן

צילום: דובידו פקטורי

ועוד פטנט המתכתב עם צעצועים רכים של בעלי חיים והוא חדש בישראל: DUBIDO FACETORY. דובונים, חדי קרן ובעלי חיים אחרים משווקים כמעטפת ללא מילוי. הילדים מתבקשים למלא אותם בעצמם בדוכנים הממוקמים במעברים ראשיים של קניונים. הם גם מקליטים במהלך הרכישה מסר אישי על דיסק כפתור הנטמן בצעצוע, מתבקשים לתת שם לבעל החיים שבחרו, להלביש אותו ולהכתיב למוכרים "תעודת לידה" לרישום ב"מרשם האוכלוסין של הדובים". 99-149 שקלים. במהלך 2019 הדוכן של דובידו יתארח בכל פעם למשך 1-2 חודשים בקניונים בכל רחבי הארץ. הראשון הוקם בקניון רמת אביב.