אחריך הנסיכה דיאנה

מאז שהצטרפה לבית המלוכה, הפכה קייט מידלטון למכתיבת טרנדים רשמית, ועם הצורך בהקפדה על קוד הלבוש המלכותי, הפכה למודל גם עבור המגזר הצנוע. עם הצטרפותה של מייגן, זו הזדמנות ללמוד משתיהן כמה עקרונות סטיילינג מלכותיים. היום במדור - 22 שנה למותה של הנסיכה דיאנה

חדשות כיפה רונית בליי וינגרטן 29/08/19 10:12 כח באב התשעט

אחריך הנסיכה דיאנה
צילום: shutterstock, סטודיו כיפה

בשבת הקרובה, שלושים ואחת באוגוסט, יציינו בממלכה הבריטית את יום השנה העשרים ושניים למותה הטראגי של הנסיכה דיאנה בתאונת דרכים בפאריס. 
דיאנה פרנסיס ספנסר, נצר למשפחת ספנסר האריסטוקרטית, נולדה באחד ביולי 1961.
בהיותה בת 16, היא פגשה את צ׳ארלס, יורש העצר לכתר הבריטי, שהיה מבוגר ממנה בשלוש עשרה שנים. שלוש שנים לאחר מכן הם נפגשו שוב. הקשר התפתח, הוא הזמין אותה לפגוש את ההורים, המלכה אליזבת והנסיך פיליפ, ולבסוף הציע לה נישואין, עם טבעת ספיר ויהלומים. 
החתונה נערכה בקתדרלת סנט פול בעשרים ותשעה ביולי, 1981, ועם נישואיה דיאנה זכתה בתואר יורשת העצר, הנסיכה מויילס.

במהלך השנים, דיאנה נודעה בפעילות צדקה ופעילות הומניטרית באנגליה ומסביב לעולם. היא נודעה בכך שהסכימה לדון בנושאים שהיו טאבו בשנות השמונים והתשעים. היא לחצה ידיים לחולי איידס, שנחשבו מידבקים ביותר; ביקרה בבוסניה לאחר מלחמת האזרחים; טסה לאפריקה; ועוד ועוד. 

 

דיאנה נודעה גם כפאשניסטה וחובבת אופנה. היא התפרסמה בכך שהייתה חברה של מעצבים והתלבשה בטוב טעם, והייתה מודל לחיקוי בכל העולם.

 


אך בעיקר, דיאנה הייתה אמם של ויליאם, שנולד בעשרים ואחת ביוני 1982, והארי, שנולד בחמישה עשר בספטמבר 1984.  היא הייתה האשה הראשונה בבית המלוכה הבריטי שילדה את ילדיה בבית חולים ולא בתוך הארמון, ולכן גם האשה הראשונה שהצטלמה על מדרגות בית החולים.

 

דיאנה עשתה ככל יכולתה לוודא שבמקביל לחינוכם המלכותי של ויליאם והארי, הם יזכו לילדות מחוץ לשערי הארמון, ויפגשו אנשים שמזלם לא שפר עליהם. 
הרבה מהפעילות ההתנדבותית של ויליאם, הארי וקייט בשנים האחרונות נסובה סביב נושא בריאות הנפש, שעדיין נחשב טאבו. שני הנסיכים הודו שאבדנה של אמם בגיל צעיר השפיע מאוד על חייהם, והם מנסים בכל כוחם לשמר את מורשתה. 

 

ויליאם והארי הציעו שניהם נישואין לבחירות לבם במהלך טיולים באפריקה, שהייתה קרובה ללבה של דיאנה, וכזכור, טבעות האירוסין של הדוכסיות הן מחווה לנסיכה המנוחה. 

לאחר מותה, התחלק אוסף התכשיטים של דיאנה בין הבנים, וכתוצאה מכך, בין הדוכסיות. 

בנשף הערב של החתונה המלכותית בשנה שעברה, ענדה מייגן על ידה הימנית, לראשונה, טבעת זהב משובצת אבן אקוומרין ויהלומים, שהייתה שייכת לדיאנה. 

 

מייגן ענדה, במספר הזדמנויות, עגילי פרפר שהיו שייכים לדיאנה. העגילים עשויים זהב צהוב ומשובצים ביהלומים שחורים ולבנים.

 

קייט עונדת, מאז נישואיה, זוג עגילי ספיר ויהלומים תואמים לטבעת האירוסין שלה. זוג עגילים נוסף הוא עגילי פנינה ויהלומים. דיאנה קיבלה את העגילים כמתנת חתונה מהתכשיטנים קולינגווד בלונדון, וענדה אותם רבות, כולל להטבלתו של הארי. קייט גם היא אוהבת את העגילים, ולאחרונה ענדה אותם בהטבלתו של ארצ׳י, בנם של הארי ומייגן, כמחווה לדיאנה. 

 

לקייט, בדומה לדיאנה, יש גישה גם לתכשיטי הכתר ולתכשיטיה הפרטיים של המלכה אליזבת. המלכה משאילה תכשיטים מהאוסף, ובאירועים רשמיים קייט בחרה לענוד תכשיטים שדיאנה נהגה לענוד. 

אחת המעצבות החביבות על דיאנה, הייתה קתרין ווקר. ווקר עיצבה עבור דיאנה מעל אלף שמלות וחליפות, סייעה לה למתג את עצמה כאושיית אופנה, ואף הייתה חברה טובה שלה.
קייט ממשיכה את המסורת, וגם היא לובשת עיצובים רבים של ווקר. 

מחווה נוספת של קייט, הייתה לאחר הלידות. בדומה לדיאנה, גם קייט מצטלמת על מדרגות בית החולים. 
לאחר לידתו של ג׳ורג׳, בשנת 2013, קייט בחרה ללבוש שמלה מנוקדת של ג׳ני פקהאם, בדומה לשמלת הנקודות שלבשה דיאנה לאחר לידתו של ויליאם.
בשנת 2018, לאחר לידתו של לואי, קייט לבשה שמלה אדומה עם צווארון לבן של ג׳ני פקהאם, מחווה לשמלה שלבשה דיאנה לאחר לידתו של הארי. 


ולבסוף, המחווה הגדולה מכולן, הנסיכה שארלוט, ששמה המלא הוא שארלוט אליזבת דיאנה. 

/>
דיאנה כונתה ״נסיכת הלבבות״ ו״נסיכת האנשים״ בפי הבריטים, ומותה היה מכה קשה לבית המלוכה, לעם הבריטי ולנזקקים ברחבי העולם. אך עשרים ושתיים שנים מאוחר יותר, חסרונה מורגש בעיקר בקרב ויליאם, הארי והמשפחות שהקימו בלעדיה. 

לטורים קודמים

רונית בליי וינגרטן כותבת הבלוג שאנז עליזה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן