מחירים ששוברים את השוק ותלונות על הונאות: כל מה שצריך לדעת על TEMU

עם פרסומות בכל מקום ומחירים ששוברים את השוק, תוך שנה בלבד הפכה "TEMU" לאפליקציית הקניות הפופולרית בעולם. אלא שהשמועות על הונאות חמורות ומוצרים מזויפים לא איחרו להגיע - הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על האפליקציה החדשה וכיצד תוכלו לשמור על בטיחות בזמן הקנייה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/24 10:11 כו בשבט התשפד

מחירים ששוברים את השוק ותלונות על הונאות: כל מה שצריך לדעת על TEMU
אפליקציית TEMU, צילום: Camilo Concha,Shutterstock

גם אם אינכם אנשים של קניות באינטרנט, ודאי נחשפתם למספר פרסומות של האפליקציה שיצאה רק לפני שנה וכבר שוברת את השוק: "Temu". מאז החרם של הישראליים על "SHEIN" החלו להופיע בישראל עוד יותר פרסומות של פלטפורמת הקניות החדשה, וקשה להתעלם מהמחירים ששוברים את השוק. שמלות, נעליים, כלי מטבח ורהיטים בעשרות שקלים בלבד עם מבחר שנותן פייט אפילו לעלי אקספרס.

"Temu" - אפליקציית השופינג הנפוצה בעולם

תוך שנה אחת בלבד הפכה "Temu" לאפליקציית השופינג הנפוצה בעולם. אלא שמהר מאוד התברר שמאחורי כל הטוב הזה מסתתרות לא מעט בעיות. ברשתות החברתיות התחילו לדווח על הונאות, גניבת כרטיסי אשראי, הצפות של תיבות הדוא"ל וקושי בקבלת החזרים של פריטים שהגיעו במצב גרוע. למרות השימושים הרבים והביקוש הגדל, האפליקציה זוכה לביקורות מאכזבות במיוחד. האפליקציה עצמה אמנם אינה הונאה גורפת, אך משמשת כר פורה עבור פושעים העוסקים ברמאות ברשת. בחברת אבטחת המידע ESET ריכזו את 5 ההונאות הפופולריות ב-Temu, וכיצד תוכלו להימנע מהן.

אפליקציית TEMU

אפליקציית TEMU צילום: Koshiro K,Shutterstock

5 ההונאות הפופולריות ב-Temu

1. תמונות עירום "מודלפות" של מפורסמים

באפליקציה קיימת הטבה עבור משתמשים שמצליחים לצרף משתמשים חדשים באמצעות קוד ההפנייה שלהם. פושעי סייבר משתמשים ברשתות חברתיות כדי לגרום למשתמשים ברשתות חברתיות להצטרף דרך הקוד שלהם, ואחת הדרכים היא פרסום תמונה של אדם מפורסם לצד הקוד, כדי שמקבל ההודעה יחשוב שהזנת הקוד תוביל לתמונות עירום של אותו האדם.

2. בונוסים ב-"Fortnite" או "Roblox"

באופן דומה לזה שתואר בטקטיקה הקודמת, פושע סייבר יפרסם פוסט באחת מהרשתות החברתיות, בו יטען שמשתמשים יכולים לקבל גישה לכרטיס מתנה של Roblox או Fortnite, שיאפשר להם לרכוש שדרוגים לדמות שלהם או יכולות מיוחדות באתר. כל שעליהם לעשות כדי לקבל את הפרס הוא להזין את קוד ההפניה באפליקציית Temu. הפושע מנצל את סקרנותם של המשתמשים ברשתות חברתיות ואת העובדה ש-Temu עדיין אינה ידועה כל-כך.

3. מוצרים מזויפים

לא ניתן לקבוע באופן רשמי כי האפליקציה מוכרת מוצרים מזויפים, אך התקבלו לא מעט דיווחים על מוצרים "משוכפלים" שמתקרבים לגבולות של הפרת פטנטים, אך לא חוצים אותם. לדוגמה, אם משתמש מסוים יזין מוצר כלשהו של Apple בשורת החיפוש, הוא עשוי לראות פריטים דומים מאוד בשבריר מהעלות של מוצר מקורי. רוכשים שאינם מנוסים מספיק ברכישות מקוונות עשויים שלא להיות מרוצים מהמוצר שיקבלו.

4. מוצרים של מפורסמים

הונאה נוספת המשתמשת ברשתות חברתיות ומנצלת את כוח המשיכה של Temu כוללת פוסטים מזויפים של סלבריטאים, בהם נראה כאילו יש להם שותפות עסקית עם השוק המקוון הסיני. גם כאן, המטרה הסופית של ההונאה היא לגרום למעריצים של המפורסם לבקר באתר ולהזין את קוד ההפניה, כדי לזכות באפשרות לרכוש מוצרים של אותו מפורסם בהנחה. וגם כאן, אין שום עסקה הזאת, והקודים האלה מוסיפים לפושע הסייבר עוד כסף מזומן או פרסים לשימוש ב-Temu.

5. הונאות 90% הנחה

עליכם להיזהר גם מפרסומות ומהודעות דוא"ל שמבטיחות הנחות ענקיות על מגוון רחב של פריטים שמוצעים למכירה ב-Temu. הקלקה על הקישור שבפרסומות האלה תוביל אתכם לאתר פישינג שמתחזה לאתר המקורי, שבאמצעותו הפושעים יאספו את פרטי האשראי שלכם.

אפליקציית TEMU

אפליקציית TEMU צילום: Ascannio,Shutterstock

10 דרכים לשמור על הבטיחות בזמן קנייה ב-Temu

  1. אל תקליקו לעולם על קישורים שמופיעים בפרסומות או בהודעות מייל מפתיעות. אם אתם רוצים לבדוק הצעה של "Temu" שפורסמה ברשת, בקרו ישירות באתר שלהם.
  2. אל תשמרו את פרטי התשלום שלכם בחשבון. בנוסף, הגדירו אימות דו-שלבי כך שהחשבון יהיה מוגן על ידי יותר מסיסמה בלבד. Temu מציעים אימות דו-שלבי שמבוסס על SMS.
  3. הימנעו מכניסה להצעות שדורשות מכם להזין קוד הפניה ל"Temu", במיוחד כאלה שכוללות אנשים מפורסמים.
  4. בחנו היטב מה אתם קונים כדי להימנע מאכזבה עם קבלת המוצר.
  5. פלטפורמת Temu אכן מציעה מבצעים מיוחדים ומחירים נמוכים, אך הנחות גדולות מדי עשויות להתגלות כהונאה. בצעו חיפוש באינטרנט כדי לראות אם מישהו כבר הזכיר את ההצעה בה אתם צופים.
  6. ככלל, מומלץ להיזהר ולשקול אילו נתונים אתם מעבירים לאפליקציית Temu ואילו הרשאות אתם מאפשרים לה, או לכל אפליקציה אחרת לטלפון הנייד.
  7. שקלו שימוש באתר האינטרנט של הפלטפורמה במקום באפליקציה.
  8. הימנעו מהתחברות ל"Temu" דרך החשבון שלכם ברשתות החברתיות ומחיבור החשבון לחשבונות מקוונים אחרים.
  9. השתמשו בכרטיסי אשראי חד פעמיים או בשירותי תשלום כמו PayPal כדי להימנע מהנזקים הכרוכים בדליפה אפשרית של פרטי כרטיס האשראי שלכם.
  10. אמנם אין עדויות לכך שהאתר כולו הוא הונאה, אך פושעי סייבר עדיין יכולים להשתמש בו כדי לרמות את הקונים. אנו ממליצים לנקוט במשנה זהירות בכל מקרה בו אתם מבצעים רכישות ברשת.

המאמר באדיבות חברת אבטחת המידע ESET.