קוד לבוש: משפחת המלוכה בחצאיות סקוטיות - כולל המלך צ'ארלס

המלך צ'ארלס, המלכה קמילה והנסיכה אן הגיעו למשחקים העממיים בבריימר שבסקוטלנד. עבור המלך עוצבה חצאית סקוטית מדגם מיוחד, לצד המלכה והנסיכה שלבשו גם הן חצאיות מעוצבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/23 10:42 יז באלול התשפג

קוד לבוש: משפחת המלוכה בחצאיות סקוטיות - כולל המלך צ'ארלס
המלך צ'ארלס, צילום: shutterstock

המלך צ'ארלס השלישי, מלך בריטניה, הגיע השבוע לביקור בסקוטלנד, למשחקים העממיים בבריימר. יחד איתו הגיעו גם המלכה קמילה והנסיכה אן, וכל משפחת המלוכה התהדרה בחצאיות סקוטיות לכבוד המאורע. המלך לבש דגם חדש של טרטן שעוצב במיוחד עבורו. הטרטן הירוק, הכחול והאדום עוצב מתוך הכרה בתמיכתו החזקה של המלך בשימור המסורת.

הסיפור שלא הכרתם על המלך צ'ארלס השלישי והאבן מבית אל

בהכתרת המלך צ'ארלס, לפני כארבעה חודשים, המלך הטרי ישב המלך על אבן מיוחדת - אבן ההכתרה הרשמית הנקראת גם "אבן סקון". כך נהוג בכל טקסי ההכתרה בממלכה הבריטית זה שנים רבות, עוד מימי הכתרתו של מלך סקוטלנד הראשון, קנת מק'אלפין, בשנת 847 לספירה.

לשיטת האנגלים, כך מסביר תושב היישוב בית אל, ההיסטוריון ד"ר חגי בן ארצי, האבן המסורתית נלקחה כשלל מהיישוב בית אל בארץ הקודש. על פי המסורת האנגלית, זו האבן עליה הניח יעקב אבינו את ראשו וחלם את חלום הסולם המוזכר בתורה. "אמונה זו מראה עד כמה העם הבריטי, ובעצם העולם הנוצרי כולו, רואה את חלום יעקב כיסוד של התרבות האנושית כולה ולא רק של העם היהודי".