מימין ומשמאל: יצאנו לבדוק את הלוקים של מנהיגי המחאה

תמונותיהם וסרטוניהם של מנהיגי המחאות, בעד או נגד הרפורמה המשפטית, מתנוססות בכל מקום. במקום להתעסק במה שהם אומרים, החלטנו לדבר הפעם על מה שהם לובשים

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 24/07/23 12:01 ו באב התשפג

מימין ומשמאל: יצאנו לבדוק את הלוקים של מנהיגי המחאה
צילום: canva

ההפגנות בעד או נגד הרפורמה המשפטית הן ללא ספק הנושא המדובר ביותר במדינה כרגע. אתמול (א') המונים מצד הימין מילאו את קפלן, בעוד צעדת מתנגדי הרפורמה חצתה את ירושלים. אותנו לא מעניין ימין או שמאל, רפורמה או מהפכה, אלא בעיקר הסטייל של המפגינים. יצאנו לבדוק את הלוקים של מנהיגי המחאה משני הצדדים ולהבין עד כמה הם נותנים להפגנות להשפיע על הסטייל שלהם.

ההפגנות נגד הרפורמה

שקמה ברסלר

שקמה ברסלר, פיזיקאית וחוקרת במכון ויצמן למדע, היא אחד השמות המדוברים ביותר לאחרונה. כמי שנחשבת לאחת המובילות הבולטות של המחאה אין ספק שעיני רבים נשואות אליה. אך במקום לבחור בלבוש מפונפן שיצטלם יפה, ברסלר בוחרת לבטא את המחאה גם דרך הבגדים: פעם אחר פעם היא לובשת חולצות עם מסרים דמוקרטיים, עם ציורים בולטים ובועטים. ברסלר מבלה ימים שלמים תחת השמש הקופחת ולכן אחראי מצידה להוסיף גם משקפי שמש ללוק, אך אפשר היה לוותר עליהן בשעת ערב מאוחרת. ציון לשבח: מקפידה על דגל ביד, ואין סטייל כמו מגן דוד מתנוסס.

צילום: Gili Yaari /Flash90

משה רדמן

בניגוד לברסלר, משה רדמן, יזם, מרצה ויועץ בתחום החדשנות, לא שם בלוק שלו דגש על עקרונות המחאה. העיקרון המנחה של רדמן בבחירת הבגדים שלו - באופן עקבי, יש לציין - הוא נוחות. חולצת טי שירט לבנה עם ג'ינס שחור, וזה הכל. היינו מצפים ממנהיג המחאה שנואם פעם אחר פעם להשקיע קצת יותר בלוק שלו, אך אפשר להבין שמי שצועד שעות ברגל מעדיף לתכנן איך יזיע כמה שפחות. ציון לשבח: לפחות לא ג'ינס כחול.

משה רדמן

משה רדמן צילום: Gili Yaari /Flash90

ההפגנות בעד הרפורמה

ברל'ה קרומבי ומתן פלג

מנהיגי מחאת הימין - ברל'ה קרומבי, ראש מטה תקומה ומתן פלג, מנכ"ל תנועת אם תרצו - ככל הנראה תיאמו את הלוקים שלהם, אחרת קשה להסביר את הבחירה הזהה של שניהם בחולצה בצבע כחול כהה עם שלושה כפתורים. אמנם החולצה של פלג מעט יותר מהודרת, עם צווארון מוקפד ואספקט אלגנטי, אך ניתן לומר ששניהם בחרו בשילוב שבין נוחות לרשמיות קלה. ציון לשבח: לא צבע שמסנוור אותנו.

ברל

ברל'ה קרומבי צילום: תקומה 2023

מתן פלג

מתן פלג צילום: תקומה 2023  

הדר מילר 

הדר מילר, אשת תקשורת דתייה ופעילה חברתית, הייתה אחת הנואמות הבולטות בהפגנת הימין. בניגוד לשאר מובילי המחאה, מילר לא התפשרה על לוקים משעממים, והייתה מודעת בהחלט לעיניים הרבות המופנות אליה. אשת התקשורת בחרה בשמלה אלגנטית עם עיטורים צבעוניים אך עדינים והפגינה הרבה מאוד סטייל. ציון לשבח: הקפידה על לק ג'ל תואם.

הדר מילר

הדר מילר צילום: תקומה 2023

הדר מילר

הדר מילר צילום: גלעד פלס