שאל את הרב | למה איפור קבוע מותר וקעקוע לא?

על פי התורה אסור באופן מוחלט להתקעקע, אך איפור קבוע הותר על ידי הפוסקים. שאלה שהתקבלה במערכת כיפה מציפה את התהייה: מה ההבדל בין השניים ומדוע קעקועים אסורים גם לאחר שהשתנתה השיטה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/23 11:29 כב בניסן התשפג

שאל את הרב | למה איפור קבוע מותר וקעקוע לא?
צילום: shutterstock

"שלום לרב, תמיד היה בי רצון לעשות קעקוע אבל בגלל האיסור כמובן נמנע ממני. בכל זאת, תמיד עלתה בי השאלה מדוע הותר איפור קבוע, כל שכן גם זה קעקוע בצורה מסויימת. אמנם זה קעקוע שדוהה אחרי שנה-שנתיים ולא כמה שנים, אבל בשיטות הקיעקוע של ימינו גם הקעקועים דוהים אחרי זמן מה.

בנוסף, אולי אני טועה ומטעה ולכן השאלה, הבנתי ששיטות הקיעקוע של היום לא תואמות את השיטת הקעקוע שהייתה אז שעליה האיסור: "ושרט לנפש לא תתנו בבשרכם", מכיוון שפעם למיטב הבנתי היו צריכים ממש לבצע חתך ושריטה עמוקה בעור בכדי לבצע קעקוע, לעומת היום, שהשיטה לא קרובה לכך. האם איסור קעקוע בימינו נשאר רק כי התרגלנו? כי זה מראית עין? תודה מראש".

הרב יובל שרלו השיב: "מדובר באיסור המפורש בתורה"

"שלום וברכה, כאשר מדובר באיסור המפורש בתורה - אנחנו נזהרים מאוד מאוד שלא לעבור עליו. סביר להניח ששיטת הקעקוע השתנתה, אולם אין בדברים שום הוכחה לכך שהיא הפכה להיות מותרת, ובשיטה אחרת הדבר מותר. בשל כך, אינני מכיר היתר לעשות קעקוע.

איפור קבוע הותר על ידי הפוסקים. הם צירפו את העובדה שהוא נועד מלכתחילה להיות זמני, הוא חודר פחות והוא נעשה בהקשר של איפור ולא של קעקוע. כל טוב".