מתולתלות, שימו לב: 7 טיפים שהולכים לשנות לכן את החיים

כל בחורה מתולתלת יודעת ששיער מתולתל דורש טיפוח, מיומנות וסבלנות רבה. לשם כך אספנו בשבילכם שבעה טיפים לתחזוק השיער, לשמירה על הנפח ולמראה מבריק ורענן

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/23 10:18 כח באדר התשפג

מתולתלות, שימו לב: 7 טיפים שהולכים לשנות לכן את החיים
צילום: shutterstock

בשנים האחרונות התהפכה הגישה לשיער מתולתל. במקום ליישר, להחליק ולגהץ, נשים וגברים בוחרים להתגאות ברעמה שהעניק להם הטבע. עם זאת, כל מי שנולדה עם רעמה מפוארת יודעת שעד כמה שהם יפים, לתחזק תלתלים זו משימה לא פשוטה, בלשון המעטה. סידור ועיצוב שיער מתולתל דורשים מיומנות רבה, ובדיוק לשם כך ריכזנו עבורכם את כל הטיפים הנכונים לאילוף תלתלים סוררים.

רעננו את התלתלים

רעננו את התלתלים על ידי גזירת הקצוות אחת לחודשיים. גזירת קצוות תלתלים מרעננת את השיער, מעניקה לו נפח ומונעת את התייבשותו. איך עושים זאת? לאחר מקלחת, כשהשיער עדיין רטוב, סובבו חלקים מהשיער וגזרו חצי סנטימטר מהם. רצוי לחזור על הפעולה כל 8-12 שבועות.

צילום: shutterstock

החליפו מברשת שיער

מברשת שיער היא הדרך הקלה ביותר לשחרר קשרים בשיער, אך לבעלות שיער מתולתל מברשות לא נכונות עלולות לגרום לשבירת שיער ואף לשינוי במבנה השערה. השתמשו במסרק בעל שיניים עם מרווחים גדולים בין הסיבים. לפני הסירוק הפרידו בידיכם את הקשרים הגדולים ואת הקטנים באמצעות המברשת. המלצה לסירוק נכון: בזמן המקלחת, תוך כדי שימוש במרכך. הקשרים ייפתחו במהירות ולא תהיה תלישת שיער. התחילו בהברשת הקצוות ולאחר מכן לעבור לכיוון השורשים.

צילום: shutterstock

הפחיתו חפיפות

תלתלים דורשים תחזוקה וחפיפה יומיומית, אך הדבר אינו בריא לעור הקרקפת ופוגע בהפרשת השומן הטבעי. הפחיתו את החפיפה ליומיים בשבוע וביתר הימים השתמשו בשפריצר מים ובתוכו ערבבו מים עם מעט מרכך שיער או מסיכת שיער המיועדת לשיער מתולתל. בדרך זו השומן הטבעי אינו נשטף מהקרקפת ואילו השיער המתולתל מקבל את המים והלחות אותם צריך בכדי להראות נהדר.

רצוי ומומלץ להשתמש במוצרי שיער ללא סולפטים, פארבנים ונטולי מלחים. כאלו המכילים מרכיבים מטפחים ומזינים. הדבר נכון גם למרכך ולמסיכת שיער. בשימוש במרכך שיער, השתמשו בעיקר על קצוות השיער כדי לקבל מקסימום לחות.

צילום: shutterstock

ייבשו את השיער במגבת סופגת

מומלץ להשתמש במגבת מיקרופייבר לייבוש השיער. מגבות אלו עשויות מסיבי מיקרופייבר, סופגות היטב את המים מהשיער ואינן הורסות את שכבת הקוטיקולה או שוברות את השערה. שיטה זו גם תמנע מהשיער להיות פריזי. את החפיפה  מומלץ לסיים בזרם מים קרים שסוגרים את השיערה, כך שתראה מבריקה יותר ומלאת חיים. כאשר השיער עדיין לח, זה הזמן הנכון למרוח חומרים מזינים כמו קרם לחות לתלתלים, סרום לשיער ועוד.

כלל חשוב נוסף הוא לא להזין את השיער בשמן. אנו נכנסים לעונת האביב, אשר בה צפויים ימים שמשיים. לא מעט נשים בוחרות להזין את שיערן באמצעות שמנים שונים, אשר יחדיו עם חום השמש והיובש, גורמים לייבוש השיער ולנזקים לטווח הארוך.

צילום: shutterstock

שלטו בנפח

כדי להימנע או להפחית נפח בשיער, יש לשמור על רמת לחות סבירה והימנעות מיובש באופן מתמיד. לשם כך, יש להשתמש במסכה ייעודית לתלתלים. בסיום התהליך יש לשטוף את השיער במים פושרים. טיפ נוסף למניעת היווצרותו של חשמל סטטי הוא לא לשחק עם השיער באמצעות הידיים לאחר החפיפה ולהניח לו להתייבש בטבעיות. כמו כן, במידה ומעסים את השיער, רצוי לעשות זאת באמצעות שימוש בקצות האצבעות ולא בציפורניים.

צילום: shutterstock

אל תעמיסו על השיער

ישנם מוצרים רבים ומגוונים לטיפול בשיער מתולתל, נסי על עצמך מעט מוצרים ובחרי את אלו שמתאימים לך. אין להעמיס על השיער מספר תכשירים בבת אחת, שכן השיער יהפוך כבד ושמנוני. בשימוש בתכשיר מסוג מסוים, יש להניח לו להיספג כראוי ורק לאחר מכן להשתמש בתכשיר נוסף.

צילום: יחצ

שינה על ציפית משי

ציפיות כותנה עלולות לגרום לחיכוך, מה שעלול להוביל לקרסול ושבירה. ציפיות משי עדינות יותר ועוזרות לשמר את צורת התלתלים.

צילום: shutterstock

הטיפים בכתבה ניתנו על ידי מומחי השיער של מותגי MIMAS, REBORN ודיל קוסמטיק.