הסוף לזיהום? החברה שתתחיל לייצר ג'ינס אקולוגי

חברה איטלקית המייצרת ג'ינס לחברות האופנה המובילות בשוק, תעבור לייצור בטכנולוגיה ירוקה ואקולוגית, ובכך תפחית את הזיהום מאחת התעשיות המזהות ביותר בכדור הארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/23 10:56 ט באדר התשפג

הסוף לזיהום? החברה שתתחיל לייצר ג'ינס אקולוגי
צילום: shutterstock

אחד הגורמים הגדולים ביותר לזיהום הסביבתי הוא ייצור המוני של בדים המזיקים לסביבה. אחד מהם הוא הג'ינס, ממנו מכינים חצאיות, מכנסיים וחולצות, וייצורו נחשב לאחת התעשיות המזהמות ביותר בכדור הארץ. חברת סונוביה, המתמחה בטכנולוגיה ירוקה חדשנית, לקחה על עצמה לשנות את המצב הבעייתי.

החברה "Pure Denim" תתחיל לייצר ג'ינס אקולוגי

החברה האיטלקית, שהבינה את ההשפעה השלילית שיש לייצור הג'ינס הרגיל, החליטה להתקין את הטכנולוגיה הירוקה של חברת סונוביה בקו הייצור התעשייתי של הג'ינס. חברת "Pure Denim" מייצרת עבור מותגי אופנה רבים את הג'ינסים שלהם, ויש לה השפעה גדולה על השוק העולמי. ההחלטה להתקין את הטכנולוגיה של סונוביה באה לאחר מספר חודשי בחינה, במהלכן הוברר ליצרן הג'ינס כי הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לייצר את הג'ינס תוך צמצום משמעותי של עלויות הייצור והזיהום הסביבתי.

ייצור הג'ינס יתבצע תוך צמצום של יותר מ-80 אחוז של הזיהום

על פי ההזמנה, תתקין סונוביה אצל היצרן האיטלקי מכונה אולטראסונית מיוחדת שפיתחה לצביעת אינדיגו של ג'ינס, וכן תמכור לו צבענים מיוחדים שפיתחה. השילוב בין המכונה והצבענים, יביא לכך שלראשונה ייצור הג'ינס יתבצע תוך צמצום של יותר מ-80 אחוז של הזיהום הסביבתי שנגרם בתהליך הייצור של הג'ינס ויגביר את הקיימות בתעשיית האופנה.