השמלה מתאימה ליום חול או לשבת? כך תכריעי בהתלבטות

כדי להחליט האם ללבוש את השמלה ליום רגיל בעבודה או לתפילה חגיגית בבית הכנסת, יש חמישה פרמטרים חשובים שכדאי להתייחס אליהם

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 16/02/23 13:45 כה בשבט התשפג

השמלה מתאימה ליום חול או לשבת? כך תכריעי בהתלבטות
צילום: shutterstock

אחת ההתלבטויות הכי גדולות שלנו כנשים בציבור הדתי, היא להבחין מתי שמלה מתאימה ליום חול ומתי היא מתאימה לשבת. אין סיטואציה מרגיזה יותר מלהרגיש חגיגית מדי בשמלה שלבשת למשרד, או פשוטה מדי בשמלה שבחרת לבית הכנסת. כדי לדעת לאן לסווג את השמלה שלך, יש כמה פרמטרים חשובים שכדאי להתייחס אליהם:

1. הצבע

לכל כלל יש יוצא מן הכלל, אך יש כמה צבעים שאפשר לקבוע באופן כמעט תמידי שהם מתאימים ליום חול או לשבת. שמלה לבנה כמעט תמיד תיכנס לארון השבתי, אך שמלה בצבע ורוד פוקסיה קצת פחות תתאים. גם אם השמלה אלגנטית בפני עצמה, אל תשכחו להתייחס לצבע.

צילום: shutterstock

2. הגזרה

לא פחות מהצבע, חשובה הגזרה של השמלה. יש את אלו הרחבות, הזרוקות, הכיפיות והקלילות, שיתאימו בדרך כלל יותר ליום רגיל ונינוח. שמלה צמודה ומעוצבת יותר תתאים בעיקר לשבת, או לפחות לאירוע שמצדיק אותה.

צילום: shutterstock

 

3. הבד

זה אולי הסעיף החשוב מכולם. יותר מהצבע והגזרה, מה שמשפיע על ההחלטה לגבי השמלה הוא הבד שלה. שמלת טריקו, יפה ואלגנטית ככל שתהיה, לא תתאים לשבת. לעומת זאת שמלת סאטן, גם אם בגזרה רחבה ובצבע כתום עז, תועבר באופן אוטומטי למחלקת בגדי השבת.

צילום: shutterstock

4. מלמלות ותוספות

יש תוספות מסוימות לשמלה, שהופכות אותה באופן מיידי לשמלת שבת. אם השמלה כוללת מלמלה, נצנצים, פייטים או עיטורים חגיגיים כאלו ואחרים, היא פשוט לא מתאימה ליום רגיל בעבודה. עם כל האהבה שלך אליה, פשוט תשמרי אותה ליום השביעי.

צילום: shutterstock 

5. מוסכמות

לפעמים כל מה שצריך הוא להיצמד למוסכמות החברתיות. גם אם את חושבת על שמלה מסוימת שהיא מתאימה ליום חול, וכולן מסביבך טוענות שהיא שמלת שבת, לפעמים עדיף ללכת עם הזרם, את אף פעם לא רוצה להרגיש מוגזמת מדי.

צילום: shutterstock