הסיפור מאחורי האיפור המאפרת של הכנסת חושפת איזה שר היא הכי אוהבת לאפר

המאפרת של ערוץ הכנסת שיתפה בראיון לכיפה מי הלקוח שהכי ריגש אותה, מה מוצר האיפור שהיא משתמשת בו הכי הרבה ומה הדבר הכי קשה בלאפר חברי כנסת, "יכולים להיות באמצע שיחת טלפון"

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 12/02/23 17:55 כא בשבט התשפג

המאפרת של הכנסת חושפת איזה שר היא הכי אוהבת לאפר
צילום: בניה ברטמן

ורד בשן מאפרת כ-20 שנים. לפני שהגיעה לעולם האיפור, היא הייתה מנהלת חשבונות. היא התחילה ללמוד איפור בשביל הנפש, התאהבה במקצוע ועזבה את המשכורות והדו''חות מאחור. בתחילת דרכה איפרה כלות, אחר כך נכנסה לעולם הריאליטי ומשם לאולפני החדשות, עד שהגיעה להיות המאפרת של ערוץ הכנסת. חוץ מהיותה מאפרת מקצועית, היא אמא לשלושה ילדים וסבתא לארבעה.

איך מגיעים להיות המאפרת של הכנסת?

אני מאפרת ערוצי חדשות, ומשם הגעתי איך שהוא גם להיות המאפרת של ערוץ הכנסת.

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום?

טעות יכולה להיות כל הזמן, כשאני לא מזהה חברי כנסת חדשים שמתחלפים לעיתים קרובות, אבל בכל מקרה אני מתייחסת בצורה שווה לאורח רגיל שבא להתאפר אצלי או לחבר כנסת שבא להתאפר.

"הכי כיף לי לאפר את השרה מאי גולן"

את מאפרת תחת לחץ?

אכן, אני מאפרת תחת לחץ, אבל זה כל הכיף, כשיש תוכנית עם פאנל גדול וכולם צריכים להיות מוכנים בזמן לשידור. 

מה הדבר הכי כיפי בעבודה?

הדבר הכי כיפי בעבודה הזו זה לפגוש את האנשים המעניינים והמגוונים מכל קצוות הקשת הפוליטית ולהבין שכולנו בני אדם. כשאת אחד על אחד איתם בחדר את מבינה כמה שכולנו שווים. 

איזו פוליטיקאית היה לך הכי כיף לאפר?

הכי כיף לי לאפר את השרה מאי גולן. היא בחורה מצחיקה ומאוד מעניינת, כשהיא מגיעה חדר האיפור מלא אנרגיות טובות. 

איזה חבר/ת כנסת הכי התרגשת לאפר?

התרגשתי הכי הרבה לאפר ראשי ממשלה. קודם כל להיות בלשכת ראש הממשלה, היכן שכל מכובדי העולם מגיעים, זה מרגש בפני עצמו, ולהיות עם הבן אדם הכי חשוב במדינה זה כבוד גדול. זה המקום שאני איתם לבד שבו רואים כמה שהם אנושיים. 

"את דעותיי אני משאירה בקלפי"

מה ההבדל בין איפור של לקוחה רגילה לאיפור של חברת כנסת?

אין הרבה הבדל בין לקוחה רגילה לאיפור של שרה או חברת כנסת כי יש מגוון רב של סגנונות איפור. כמו עם לקוחות, שלעיתים רוצות איפור טבעי לעומת איפור יותר דומיננטי, כך גם שרות: יש את אלו שירצו איפור טבעי ואלו שירצו איפור עם נוכחות. זה גם תלוי אירוע, אם זה ראיון טלוויזיה זה יהיה שונה מאיפור להשבעה או לנאום בכורה. 

מה מוצר האיפור שאת משתמשת בו הכי הרבה?

המוצר השמיש ביותר הוא הפודרה, משום שמשתמשים בה גם לגברים שלא רוצים איפור מלא. 

איך מאפרים מישהו שאת לא בהכרח מסכימה עם הדרך שלו? 

אני מאפרת את כולם בצורה שווה, גם אם אני לא מסכימה לדעתו של המאופר. אני אזרחית המדינה שבוחרת בבחירות כמו רוב אזרחי המדינה. את דעותיי אני משאירה בקלפי ומגיעה לעבודה חיובית וחייכנית לכולם. כולנו בני אדם ולא משנה הדעה הפוליטית, חשוב לי שכולם יראו מעולה כי זה השם שלי בסופו של דבר.

"חברי כנסת הם מעט יותר תזזיתיים"

מה הכי קשה באיפור חברי כנסת?

חברי כנסת בדרך כלל מאוד עסוקים, אז הם מעט יותר תזזיתיים. הם יכולים להיות באמצע שיחת טלפון חשובה, באמצע שיחה עם הדוברים שלהם או בנייד עם הראש למטה בודקים עדכונים אחרונים, ואפילו תוך כדי ראיון ברדיו. כך יוצא שהם זזים הרבה, אבל בסך הכל זה לא מפריע לי לעבודה. 

אילו תגובות את מקבלת כשאת מספרת שאת המאפרת של הכנסת?

התגובות רבות ומגוונות. "כשתפגשי את ראש הממשלה תגידי לו שאני אוהב אותו",  "כשתפגשי את השר תגידי לו שהוא חייב לעשות כך וכך", "כשתראי את החכ הזה תגידי לו שככה לא מתנהגים",  המון המון תפעול לכולם.