בהשראת הפירות: 7 לוקים נבחרים לסדר ט''ו בשבט

השאלה הגדולה לקראת סדר ט''ו בשבט היא לא אילו פירות לשים על השולחן או כיצד לקשט אותו, אלא מה לובשים לכבודו? אספנו בשבילכם 7 לוקים בהשראת הפירות היבשים

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 05/02/23 13:46 יד בשבט התשפג

בהשראת הפירות: 7 לוקים נבחרים לסדר ט''ו בשבט
הלוק המשמשי, צילום: shutterstock

חג האילנות הוא חג מעורר תהיות, בכל הנוגע ללבוש. מצד אחד מדובר בחג, בו כולנו עורכים סעודות משפחתיות ומשמחות, ומהצד השני לא מדובר בפורים או פסח, שלכבודם תקני שמלה חדשה מבעוד מועד. לשם כך עשינו לך סדר: מה לובשים לסעודה משפחתית מצומצמת? איזה לוק יתאים להרמת כוסית במשרד? ומה תעשי אם פשוט לא מתחשק לך להשקיע? כל הלוקים בהשראת הפירות היבשים שעל השולחן, כדי שבכל מקרה תתאימי לאווירה.

הלוק המשמשי

הלוק המשמשי הוא הלוק הקליל והכתום. לא מדובר בכתום תפוזי אלא כתום-חומי, שיוצר תלבושת סתווית ופשוטה. המשמש הוא הפרי המתבקש בשולחן החג, ולכן גם הלוק בהשראתו הוא הלוק הקלאסי. כל שתצטרכי הוא סריג בצבע משמש, חצאית חומה וז'קט חום או בהיר. בלי להתאמץ או להסתבך, תשתלבי בקלות בסעודת החג.

צילום: shutterstock

בהשראת התאנה

לתאנה המיובשת, הנקראת גם דְּבֵלָה, יש צבע בז' מהמם. התלבושת שתרכיבי בהשראת התאנה מתאימה בדיוק לסדר ט''ו בשבט משפחתי רשמי: זה לא לוק חגיגי שתוכלי לשים לליל הסדר, אבל מושקע ויפה מספיק כדי לכבד את המעמד. הלוק מורכב מגולף בז'-חום בצבע התאנה, בלייזר ארוך (שיכול להיות חום, בז' או לבן) ומכנסיים בהירות רחבות. למשקיעות יותר, אפשר להחליף את הסניקרס בנעלי עקב.

צילום: shutterstock

הלוק הצימוקי

הצימוק הזהוב, כמה קטן, כמה חגיגי, תמיד גונב את תשומת הלב בשולחן הסדר. הלוק הצימוקי יתאים לסעודת ט''ו בשבט קצת חגיגית יותר מחיק המשפחה. אם הוזמנת להורים של בן הזוג לראשונה, אם הגעת להרמת כוסית חגיגית במשרד, כדאי להתארגן על הלוק הזהוב. הלוק מורכב מצבעי זהב-לבן. חשוב לשים לב שהזהב לא יהיה חלק דומיננטי מדי בלוק, כי בכל זאת מדובר בסדר ט''ו בשבט ולא בצעידה על השטיח האדום. כל שצריך הוא פריט זהוב אחד, נעליים, תיק או חגורה, כדי להקפיץ את הלוק שלך בכמה רמות חגיגיות.

צילום: shutterstock

הלוק התמרי

הלוק בהשראת התמר המיובש, אחד הפירות האהובים בשולחן, הוא הלוק הכי פחות חגיגי באופציות. מדובר בתלבושת המתאימה לסדר ט''ו בשבט עם חברות או משפחה מצומצמת, תלבושת שבה תרצי להיראות יפה ומלאת סטייל אך בלי החשיבות החגיגית מאחוריה. את הלוק ירכיבו פריטים חומים, בצבעי התמר, כמו סרפן חום על חולצה לבנה, ז'קט חום ארוך ומגפיים, שחורות או בצבע חום כהה.

צילום: shutterstock

בהשראת הקיווי

הקיווי לא צריך יותר מדי. בלי להתאמץ, הוא הפרי הכי חגיגי על השולחן. בדיוק כזה הלוק בהשראת הקיווי: מצד אחד נקי ואלגנטי, מצד שני פשוט ולא מתאמץ. כל שצריך הוא סריג בצבע ירוק עדין ומכנסיים לבנות. את כל שאר הפריטים ובניהם מגפיים לבנות, כובע ברט ותיק ירוק, תוכלי להחליף בהתאם להעדפות שלך, כי את ההצגה שלך כבר עשית. 

צילום: shutterstock

הלוק הרימוני 

לתלבושת האדומה יש שתי מטרות: גם לדפוק הופעה בלתי נשכחת, וגם לטשטש את הלכלוכים מהרימון. ללוק בהשראת הרימון תצטרכי שמלה אדומה וקלאסית, שתתאים לארוחת ערב רומנטית או סדר משפחתי מלווה בצילומים שתרצי להדפיס ולתלות. תוכלי לבחור כל ז'קט שתרצי וכמעט כל נעליים, כי הדגש יהיה על השמלה האדומה והחגיגית שלך.

צילום: shutterstock

הלוק האגוזי 

האגוז הוא שובב ודורש פיצוח, ממש כמו הלוק האגוזי. מצד אחד פשוט וקליל, מתאים גם לסיבוב בשוק, ומהצד השני מרשים ומחמיא מספיק בשביל סעודת ט''ו בשבט. הנקודות על השמלה מזכירות את האגוזים הקטנים שתמיד יהיו חלק משולחן הסדר. אם לא בא לך להשקיע יותר מדי מחשבה בתלבושת, פשוט שימי על עצמך שמלה קלילה ואגוזית ולכי לזלול פירות יבשים.

צילום: shutterstock