לראשונה בישראל המשפחה החב"דניקית שגילתה אבני חן יקרות באדמות הצפון

מרכז מבקרים חדש ויחיד מסוגו נפתח בעכו, המביא את סיפור הגילוי המופלא של מרבץ אבני החן הראשון בישראל. גם מעבר לים התלהבו מהמותג היוקרתי: "הסיפור הזה היה יכול להיות סדרת להיט בנטפליקס"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 14/11/22 13:31 כ בחשון התשפג

המשפחה החב"דניקית שגילתה אבני חן יקרות באדמות הצפון
צילום: מיכאל מישייב

לפעמים חלומות מתגשמים: מותג תכשיטי היוקרה HOLYGEMS השיק מרכז מבקרים חוויתי בעכו, המביא את סיפור הגילוי המופלא של מרבץ אבני החן הראשון בישראל. באירוע חגיגי שהתקיים במפעל לרגל המאורע, הגיעו בכירי העירייה, אנשי עסקים, פוליטיקאים ומובילי דעת קהל בתחום הלייף סטייל. גם הזמרת נרקיס הגיעה ובני הזוג המוכרים עדן הראל ועודד מנשה. הסיפור בן עשרות השנים של משפחת טאוב נגע בכולם. 

בסוף שנות התשעים הקים אבי טאוב ז"ל, המייסד, את החברה לחיפוש, מחקר ופיתוח של מכרות אבני חן יקרות בצפון הארץ, בניגוד לכל הדעות המדעיות שהיו קיימות אז. כחסיד נאמן של חב"ד, החלטתו התבססה על דבריו של הרבי מלובביץ' שנאמרו עשור קודם לכן, לפיו קיימות אבני חן יקרות באזור חיפה והכרמל. 

נרקיס עם תכשיטי היוקרה

נרקיס עם תכשיטי היוקרה צילום: מיכאל מישייב

עדן הראל ועודד מנשה עם עדי שלם-טאוב

עדן הראל ועודד מנשה עם טלי שלם-טאוב צילום: מיכאל מישייב

בחודש מרץ 2020, חמישה חודשים לאחר פטירתו הפתאומית של אב המשפחה, ולאחר 20 שנים של מחקר ופיתוח בשיתוף פעולה עם מומחים ומכוני מחקר בינלאומיים, העניקה מדינת ישראל לראשונה בהיסטוריה תעודת תגלית המאשרת כי נמצא מרבץ כלכלי של אבני חן באזורי הרישיונות של החברה. 

ילדיו של טאוב, ובראשם בתו הבכורה, טלי שלם-טאוב, המנכ"לית, לקחו על עצמם את ניהול החברה, וכהגדרתם, את מימוש החזון של אביהם, והקימו את מותג תכשיטי היוקרה HOLYGEMS – המשווק בבלעדיות את אבני החן הנדירות לשוק כשהן משובצות בתכשיטי המותג. בני המשפחה הם כבר דור שלישי ליהלומנים חלוציים בישראל, כאשר הסבא, שעלה ארצה עם ניצולי השואה, הקים את אחת ממלטשות היהלומים הראשונות בישראל. שאר בני המשפחה החב"דניקית לוקחים חלק בתפעול החברה, כאשר  יוסי טאוב הוא סמנכ"ל הפיתוח העסקי, מענדי טאוב הוא סמנכ"ל התפעול של החברה וחן קולטון-טאוב, מנהלת הדיגיטל. מיכאלה טאוב, אם המשפחה, היא מעצבת התכשיטים. 

אבן החן הנדירה כרמל ספיר מתאפיינת בגווני שמיים בהירים

צילום: מיכאל מישייב

המבקרים במפעל התכשיטים יכולים לקבל סיור מודרך בכל שלבי חשיפת אבני החן, הכוללות ספיר, גרנט, ספינל, ואבן החן הנדירה 'כרמל ספיר', המתאפיינת בגווני שמיים מתחלפים, ומורכבת ממינרלים שנמצאו לראשונה בעולם והוכרו בשנת 2018 כמינרל השנה על ידי האגודה המינרולוגית הבינלאומית. אבני הגלם עוברות תהליך ליטוש איכותי לגילוי יופיין הטבעי ומשובצות בתכשיטי זהב מעוטרים ביהלומים טבעיים. 

"אנחנו גאים להיות הראשונים לחשוף את מחצב הטבע החדש של מדינת ישראל – אבני חן, ומרכז המבקרים הוא עדות נהדרת לפלא החדש", התרגשה טלי שלם-טאוב, והוסיפה כי המפעל הוקם רק בזכות התעקשותו של אביה, שהאמין לדבריו של הרבי מלובביץ'. שמו של מותג התכשיטים הגיע גם מעבר לים, ובפורבס אמריקה הגדירו זאת כך: "הסיפור הזה היה יכול להיות סדרת להיט בנטפליקס".