מעצבת סיפורים "הכי קשה להתעסק בפרטים המדויקים": מעצבת התכשיטים בראיון מיוחד

יוצרת מותג התכשיטים בהשראת המקורות מספרת עד כמה עמוס יום העבודה שלה, מה היא אוהבת בעצמה, עד כמה קשה לצלם הפקה של דגמים חדשים, וגם, מה השליחות שלה בעולם

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/09/22 10:23 כב באלול התשפב

"הכי קשה להתעסק בפרטים המדויקים": מעצבת התכשיטים בראיון מיוחד
צילום: עידית יקותיאל, איפור מוריה , באום, מודלית רוני שריר

הכירו את לירון הודיה קקו"ן מבית שמש. מתגוררת בירושלים. לפני 12 שנה הקימה את העסק "תכשיטים באהבה צרופה", כדי להביא מגוון גדול של תכשיטים יהודיים, חדשים ומחוברים למקורות. התכשיטים מבטאים סיפור עמוק ועתיק ומביאים יחד איתם גם שיק קליל ואופנתי. עוסקת בתחום החינוך, ביצירה וצורפות והנחיית קבוצות.

פריט חובה שיש לך בארון?

שמלות one piece. בארון התכשיטים- לא תמצאי אותי בלי עגילי חישוק בכמה גדלים. תמיד מחמיאים, תמיד מביאים איתם שיק, תמיד מתאימים להכל.

הבגד שלעולם לא תלבשי?

Never say never (: אבל ככל הנראה פחות תראי אותי עם מלא שכבות/השלמות/תוספות לבגדים, למרות שלא אוותר על צנוע ויפה. אוהבת קליל, נח, זורם, ולקוחה קבועה ומפרגנת של המעצבות  הדתיות שמצליחות לעשות את זה.

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום?

בתחילת הדרך כל דבר שאהבתי והחלטתי לייצר- קניתי חומרי גלם בכמויות של עסק ענק, אבל עוד לא יצאתי לאור לרמת הקהל הגדול. הנה היום אני כבר עסק גדול שהולך וגדל ברמה שלא חלמתי, אבל נתקעתי עם כמויות של חומרים מאז שכבר לא הולכים היום. ולא, אני פחות בעניין של למחזר, רצה קדימה לדבר הבא. 

המעצבת לירון

המעצבת לירון צילום: עידית יקותיאל, איפור נעמי אלקיים, שיער הודיה דוידוביץ


מה את אוהבת בעצמך?

את זה שהנביעה של הכל באה מפנים-החוצה, וזה תמיד כיוון התנועה. ומודה לה' על יצירתיות, זרימה, סקרנות ואומץ. ועל ג'אגלינג מיוחד שכזה כדי לאזן בין כל מיני כוחות טובים. אוהבת מאוד לרקוד, זה מחבר אותי לקרקע, לחיים ולגוף שלי.

איך נראה יום העבודה שלך?

בבוקר מתפללת ופוצחת בשייק טעים, ומיד עושה לו"ז למשימות היום, ממוספר לפי קדימויות, מה חובה ומה כדאי, לי ולעובדות שאיתי. יש כל כך הרבה זירות שונות בתוך עסק- הפן הניהולי, השיווקי, הכלכלי, שיח עם לקוחות, פיתוח ועדכון האתר, תכנון, מיתוג, והיצירה בפועל. יש גם תמיד מבט קדימה ויצירה בלתי פוסקת שנובעת ובסוף יוצרת את הקולקציות הבאות, במקביל להווה נוכח ומלא. כך שאם לא עובדת לפי לו"ז- זורמת מדבר לדבר ולא בהכרח יש לזה סוף, זה ממקד אותי ומאפשר לי חופש ביעדים שניצבים מולי. 

בעשור האחרון עבדתי בעוד שני מוקדים מרכזיים בחיי- הייתי מורה לאנגלית (ותכשיטנות!) באולפנה ולימדתי במדרשות. אהבתי את זה מאוד, אני מחוברת לחינוך בכל ישותי. עם זאת השנה לקחתי הפסקה קלה ומתרכזת יותר בעסק וביצירה חדשה. אוהבת לחדש בתחום שלי, כל פעם משהו אחר נרקם, מבשיל ויוצא לעולם. פעם אלה הנזרים הייחודיים ששבו לאופנה בקולקציות שלי, פעם שרשראות מקדש מיוחדות, נזמים ייחודיים, תכשיטים מהתנ"ך ובהשראת מקומות בארץ (יישובים, גוש קטיף, מעיינות, שמות ירושלים), בכללי- קולקציות עם קונספט מיוחד שמספר סיפור. עכשיו החידוש הוא התכשיתיק- תיקי צד מיוחדים לקיץ ולחורף. והאמת שכבר עובדת על הדבר המדליק הבא.

צילום: בת שבע פז, איפור חנה שוקרון, לית רוחמה בן יוסף ואורי מרים

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו?

העיסוק הבלתי פוסק בפרטים מדויקים, אינסופיים, ולעיתים ביורוקרטיים. עיסוק שיכול לעיתים להתיש ולטשטש את החלום הגדול וההשראה הראשונית. בכלל, כשמדובר בתכשיטים עדינים כל כך, ובמגוון רחב כל כך, יש אינסוף פרטים. אם רוצים שכל תחום בתוך העסק ישרת את חברו ולבסוף נשיג סינרגיה, צריך להשקיע בכל תחום על כל פרטיו. 

בנוסף, המושג "בדידותו של מנהל" נכון גם כאן מאוד. כל עצמאי חושב, מתכנן, חולם, מבצע, לוקח סיכונים. בעצם עושה הכל- גם אם זה בפועל עם עובדים ושותפים, זה די לבד בעצם. זו צמיחה משמחת, ברכה גדולה, אבל יחד איתה גם אחריות גדולה שלא קל לשאת לבד.

בנוסף, תחום התכשיטים מורכב מעוד גורמים, והפקות התכשיטים עוד יותר. לצלם תכשיטים על דוגמניות צנועות, שהן נשים "אמיתיות", כשבדרך כלל מה שמחמיא לתכשיט זה לצלם אותו על עור חשוף, זה אתגר גדול. אבל מדובר בעקרון מנחה שלא אוותר עליו לעולם, זה חלק מהשליחות שלי בעולם. תכשיטים יהודיים שבאים להביא יופי מקורי, מחובר למקורות, לנשיות, לשרשרת הדורות- ובקדושה.

איך בחרת את שם המותג?

בקלות. הוא אני לגמרי- נושא את שמי, את המקצוע הזה שבחרתי, ומספר מהיכן הגעתי לדבר עצמו, מאהבה צרופה.