מעצבת סיפורים תופרת שמלות כלה ומשדכת בזמנה הפנוי: מעצבת סטודיו "שובל" בראיון מיוחד

היוצרת והבעלים של סלון הכלות במודיעין עילית מספרת איך נראה בוקר מאתגר עם חמישה ילדים, מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו, וגם, איזה צבע היא לעולם לא תלבש

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/09/22 12:07 טז באלול התשפב

תופרת שמלות כלה ומשדכת בזמנה הפנוי: מעצבת סטודיו "שובל" בראיון מיוחד
צילום: ment, איפור ושיער: שולי שושן

הכירו את יעל מלכא, מעצבת שמלות כלה ממודיעין עילית. היא בת 38 ואמא מאושרת לחמישה בנים. את הסטודיו לעיצוב, "שובל", הקימה לפני 12 שנה ומאז חיה ונושמת בדים ואופנה. את ההשראה לעיצוב היא מקבלת מחופשות בטבע, ומעידה על עצמה שבנוסף לעיצוב שמלות כלה היא גם עוסקת בשידוכים, "יש בזה משהו קסום ומלא רגש, ואני אוהבת את מגוון הלקוחות שמגיעות אלי". 

פריט חובה שיש לך בארון?

עגילים ותיקים בצבע סגול. 

מה הבגד שלעולם לא תלבשי?

בגד בצבע כחול ובגד שלא מחמיא לגזרת הגוף שלי. 

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום?

הלקוחה הראשונה שנכנסה לסטודיו כשפתחתי הצליחה להוריד לי את הביטחון ולגרום לי לא לעבוד חודש אחרי, היא באמת הייתה נוראית. כיום, אולי בזכותה אני בטוחה בעצמי ובעסק שלי. 

המעצבת יעל

המעצבת יעל צילום: ללא

מה את אוהבת בעצמך, מראה אופי?

שאלה קצת מורכבת. ב"ה אני שלמה עם עצמי וזוכרת כל יום להודות לה' על המתנות שנתן לי. אני דינמית מאוד, חברותית ומבינה דבר מתוך דבר. מרשה לעצמי תמיד לבחור עם הלב. מתחברת מאוד ללקוחות, לסיפורים ולחלומות שלהן, וכך מצליחה להוציא אותן שמחות ומאושרות. באשר למראה החיצוני, אני חושבת שה' חנן אותי ביופי ובחן כמו כל אישה. בתור אישה מלאה, אני בוחרת להסתכל על המשקל בהומור (הילדים אומרים שיש להם הרבה אמא) והעיקר הבריאות בגוף ובנפש, הכי חשוב להיות שלמה ושמחה. 

איך נראה יום העבודה שלך?

תמיד מאתגר, מעניין ובעיקר שמח. הבוקר מתחיל בשליחת חמישה בנים לשיבות ולבתי הספר, ואז יש לי חצה שעה זמן עם עצמי לתפילה וקפה בגינה. אני גם משקה את הצמחים, זה עוזר לי להירגע ממרוץ הבוקר. בשעה 09:00 העובדות והכלה כבר מגיעות ואז זה הזמן שלה, עד שמגיעים לשמלה המושלמת והמחמיאה ביותר. בבקרים בדרך כלל בעיקר מבצעת תיקונים לשמלות קיימות ובערב מקבלת כלות חדשות.

צילום: איפור ושיער: דנה עטיה, דוגמנית: מיה. צילום: עצמי

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו?

שעות של עבודה על כל שמלת כלה, לא כולל תיקונים. כשבחורה מגיעה למדידות ופתאום מחליטה לשנות את הדוגמא או הגזרה היא לא יודעת כמה שעות עבודה ואנרגיה ירדו לטמיון. 

איך בחרת את שם המותג?

הקדשתי הרבה מחשבה כדי להבין מה בדיוק אני אוהבת בתחום ובשמלות כלה בפרט, עד שהבנתי שהשובל של הכלה מבחינתי זה חובה. (גם חלמתי לקרוא לבת שלי שובל אבל היא עוד לא נולדה).