גילינו מי עיצבה את השמלה הצנועה של מיכל הרצוג

רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג השתתפה בפתיחת תערוכה חדשה לזכרו של מעצב האופנה אלבר אלבז הישראלי במוזיאון העיצוב חולון, "אופנה היא שפה בינלאומית. שפה שמתחדשת, שמתעדכנת, שמחברת בין בני אדם בכל קצוות העולם, שפה שמהווה גשר ומכנה משותף, ולרוב קשה להישאר אדיש בפניה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/22 13:56 יז באלול התשפב

גילינו מי עיצבה את השמלה הצנועה של מיכל הרצוג
מיכל הרצוג בשמלה יפהפייה, צילום: רפי דלויה

רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג השתתפה אמש (ב') בפתיחת תערוכה חדשה לזכרו של מעצב האופנה אלבר אלבז ז"ל במוזיאון העיצוב חולון, ובדבריה התייחסה לסיפורו היוצא דופן שעשוי להיות השראה ומופת לרבים. "זהו סיפור על כוחם של חלומות, על חשיבותה של התמדה ואמונה ביכולת, על עוצמתו האין-סופית של הכישרון. התערוכה שאת פתיחתה אנו מציינים היום, היא הזדמנות מצוינת להכיר מקרוב את השפעותיה של יצירתו הנפלאה, יצירה המהווה ביטוי מובהק לחלומותיו, יצירה אשר פירותיה הפכו במידה רבה, להנצחה הטובה ביותר לכישרונו הפורה".

מבדיקה שערכנו גילינו כי את שמלת המשי בגוון טרקוטה של מיכל הרצוג עיצבה מאיה נגרי, והצבע מסמל חיבור לאדמה. השמלה בעלת אלמנט הנקרא "godet" היוצר צללית חדשה ואולטרה מודרנית בעלת משחקי נפחיות ופרופורציות. 

עוד הוסיפה רעיית הנשיא, "אופנה היא שפה בינלאומית. שפה שמתחדשת, שמתעדכנת, שמחברת בין בני אדם בכל קצוות העולם, שפה שמהווה גשר ומכנה משותף, ולרוב קשה להישאר אדיש בפניה. להיות מעצב או מעצבת אופנה, משמעו לתת חופש לכישרון שלך, לחלומות שלך, ולעיתים – גם לפנטזיות הכמוסות ביותר, וכמובן לשקף את כל אלו בבדים ובבגדים שיוצאים תחת ידיך. המעצבות והמעצבים הישראלים אשר פירות יצירתם מלבישים נשים וגברים בארץ ומחוצה לה, מהווים שגרירים של כבוד לכישרון ישראלי יוצא דופן ליצירתיות ולמקוריות". אלבז הלך לעולמו בשנה שעברה לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 59 בלבד. 

צילום: רפי דלויה