לקראת החגים בלי רמאות: 7 טיפים לקניית תכשיטי זהב

מומחי מכון התקנים מציגים מספר כללים חשובים לפני קניית תכשיטי זהב. חשבונית מהמוכר, ודאו את סימן טוהר הזהב ואל תשכחו לוודא שחומר הציפוי לא יפגע במתכת

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/22 14:33 יא באלול התשפב

בלי רמאות: 7 טיפים לקניית תכשיטי זהב
צילום: shutterstock

מספר שבועות נותרו עד שנציין את השנה החדשה סביב שולחן החג ונתחיל את סבב חגי תשרי. לקראת התקופה הקרובה יש כאלה שכבר התחילו את סבב הקניות לחגים, ואם גם אתם מתלהבים מתכשיטי זהב מיוחדים, שימו לב להמלצות הבאות. מומחי מכון התקנים הישראלי קיבצו מספר טיפים חשובים שיוכלו לסייע ברכישת תכשיטי זהב אמינים ותקניים. 

1. בעת רכישת תכשיט יש לוודא שהוא מסומן כדין:

סימן היצרן או היבואן (בדרך כלל יופיעו ראשי התיבות של שמו).

 סימן טוהר הזהב – בקרטים או באלפיות.

סימן האימות – מוטבע על התכשיט ע"י מכון התקנים, החותמת בצורת כינור דוד. סימון זה מבטיח את אמינות ונכונות סימן טוהר הזהב.

לשם כך יש להיעזר בזכוכית מגדלת (X10) שצריכה להיות מסופקת על ידי החנות ובלוח סימני האימות שצריך להיות מוצג בחנות התכשיטים במקום בולט. יש להימנע מלרכוש תכשיט שאינו מסומן כנדרש.

2. יש לדרוש ממוכר התכשיט חשבונית בה יפורט סוג התכשיט, משקלו ודרגת הטוהר שלו.

3. תכשיטים השוקלים פחות מ-2 גרם אינם מחויבים לשאת את סימן האימות של מכון התקנים אך חייבים לשאת את שם סימן היבואן/ יצרן ואת סימן טוהר הזהב.

צילום: shutterstock

4. כשרוכשים תכשיטי זהב לבן מצופים רודיום, חשוב שציפוי החומר יהיה על בסיס מקורי של זהב לבן ולא צהוב, אחרת ייתכן כי צבעו הלבן של התכשיט (ציפוי הרודיום) ירד ובמקומו יופיע הצבע הצהוב. יש לבקש מהמוכר שיציין על גבי החשבונית כי התכשיט הוא ציפוי רודיום על גבי זהב לבן.

5. כשמרחיבים טבעת, יש לוודא כי התוספת תהיה באותה דרגת טוהר של הטבעת.  כבר בעת הרכישה יש לתת תשומת לב לעובדה כי האצבעות מתרחבות בקיץ.

6. לאנשים שרגישים לנחושת – להימנע מרכישת זהב אדום. כדאי לקנות תכשיטים בעלי דרגות טוהר גבוהות. תכשיטי כסף בעלי דרגת טוהר של לפחות 925 ותכשיטי זהב של 18 קרט ומעלה.

7. לאנשים בעלי רגישות לניקל כדאי להימנע מרכישת תכשיטי זהב לבן המכילים את המתכת-ניקל.