25 שנה למותה של הנסיכה דיאנה: הסיפור של טבעת האירוסין המפורסמת בעולם

הכלה לשעבר של המלכה אליזבת' נהנתה מאהדה בלתי פוסקת של הקהל בעולם עד למותה הטראגי. עם ציון יום השנה למותה, מעצבת התכשיטים דבורה שטראוס חושפת את הסודות של טבעת האירוסין הכחולה שעברה בירושה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/22 11:13 ט באלול התשפב

25 שנה למותה של הנסיכה דיאנה: הסיפור של טבעת האירוסין המפורסמת בעולם
צילום: shutterstock

25 שנה בדיוק חלפו מאז מותה של ליידי דיאנה פרנסס ספנסר, נסיכת ויילס ואשתו לשעבר של יורש העצר הנסיך צ'ארלס. דיאנה, אמם של הנסיכים ויליאם והארי, נהרגה בתאונת דרכים בפריז בשנת 1997. היא נחשבת לאחת הדמויות האהובות ביותר של בית המלוכה הבריטי, ובתקשורת נהגו לכנות אותה ליידי די או מלכת הלבבות.

טבעת האירוסין עם האבן הכחולה של דיאנה עברה בירושה לבנה הבכור, שבתורו העניק אותה לבת זוגו קייט מידלטון. לציון יום השנה למותה, מעצבת התכשיטים דבורה שטראוס, שמייצרת ומעצבת תכשיטי וזהב וטבעות אירוסין, מגלה את הסיפור של טבעת האירוסין המפורסמת בעולם. 

1. דיאנה החליטה לבחור בעצמה את הטבעת, ובכך עוררה סערה מהרגע הראשון. הטבעת נבחרה מתוך קטלוג תכשיטים של חברת מפורסמת, garrard. כלומר, כל אחת יכולה להיות עם טבעת זהה לזו של הנסיכה, וזה שונה לחלוטין משאר תכשיטי הארמון שעוצבו במיוחד לאנשי המלוכה. המלכה אליזבת' לא אהבה את הרעיון. 

2. הבחירה העצמאית של דיאנה מוכיחה שהיא תמיד העדיפה לחיות עם העם, מה שגרם לכולם להתאהב בה ולכנות אותה בתואר "הנסיכה של העם". 

3. לעומת זאת, בטבעת של מייגן מרקל, הטעות לא חזרה על עצמה והמעצבים התחייבו שלא יחזרו על אותו עיצוב בשנים הקרובות.

בול עם דמויות של דיאנה וצ

בול עם דמויות של דיאנה וצ'ארלס מיום החתונה צילום: shutterstock

4. הטבעת של דיאנה הועברה לוויליאם בירושה והוא העניק אותה לקייט באירוסין. קייט בחרה ללבוש שמלה כחולה תואמת במעמד ההכרזה מול כלי התקשורת, ממש כמו דיאנה באותו מעמד בדיוק.

5. הטבעת משובצת באבן ספיר ציילונית ceylon בגוון מלכותי של כחול סגול עמוק וברק יוצא דופן. האבן שוקלת 12 קראט ומסביב מוקפת ב-14 יהלומים. 

6. במעמד הקנייה הטבעת עלתה לצ'ארלס 47 אלף לירות, סכום שהיה שווה ל-60,000 דולר והיום היא מוערכת סביב 400 אלף דולר, מה שמעיד שכבר לא מדובר בתכשיט עממי כל כך.