מעצבת סיפורים "הודות לבעלי שם המשפחה שלי ממש כמו הבד": היוצרת ליאת קטיפה בראיון מיוחד

מעצבת מותג כיסויי הראש מספרת מה הבגד שלעולם לא תלבש, עד כמה עמוס יום העבודה שלה, וגם, על הלילה בו נאלצה לעבור על סחורה של מאות פריטים כדי לאתר טעות קריטית במוצר

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 21/07/22 09:11 כב בתמוז התשפב

"הודות לבעלי שם המשפחה שלי ממש כמו הבד": היוצרת ליאת קטיפה בראיון מיוחד
צילום: חן אלחדד

הכירו את ליאת קטיפה, בת 35, נשואה לנאור, אמא לשלושה ילדים מהממים וגרה בבאר יעקב. בשנת 2014 הקימה את המותג "ליאת קטיפה"- פטנטים לכיסויי ראש ומטפחות מעוצבות. בנוסף, היא בעלת עסק נוסף למיתוג עסקים ונראות ברשתות החברתיות.

מוצרי הדגל של המותג הם שלושה פטנטים רשומים המכונים "נפחים", או כמו שכולן מכירות בשם "בובו". הסוגים הייחודיים הקיימים הם: בובו נפח הווליום- נפח מלא וסגור. בובו נפח טיארה- חצי כיסוי ומתאים גם לכיסוי מלא. בובו נפח רויאל- מתאים לקשירות נמוכות. 

צילום: חן אלחדד

פריט חובה שיש לך בארון?

פריט אחד? זה ממש קשה. הכי חשוב שיהיה בובו. אין מצב שאני יוצאת בלעדיו, וגם חצאית ג'ינס. אני מכורה לג'ינס, זה פשוט מתאים להכל. 

הבגד שלעולם לא תלבשי?

שמלת אוברסייז. לגזרת הגוף שלי זה פשוט big no no. 

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום?

טעות ראשונה וקריטית ביותר. בייצור הראשון של פטנט נפח הווליום יצרנו למעלה מ-500 יחידות, הביקוש היה עצום. עוד לא הספקנו לפרסם וכבר נמכרה כמות מאוד גדולה של יחידות, תוך כדי גילינו שעשו טעות במתפרה והקטיפה נתפרה פשוט הפוך, מה שגרם לנפח להחליק. ישבנו שעות על גבי שעות אל תוך הלילה ועברנו נפח נפח כדי למצוא מה נתפר הפוך, מזכירה שמדובר בכמה מאות יחידות. עצרנו את המכירות באותו רגע ויידענו את הלקוחות. מאז, אין נפחד אחד שלא עובר בקרת איכות קפדנית עד הגעתו ללקוחה, וכמובן, לא שוכחים את כיוון הקטיפה. אין חכם כבעל ניסיון. 

מה את אוהבת בעצמך, מראה ואופי?

כיום אפשר להגיד שאני שלמה עם המראה החיצוני. כמובן זה לאחר עבודה עצמית במשך שנים כדי להגיע לתובנה הזו.

אני בעיקר מעדיפה את עצמי עם כיסוי ראש מאשר בלי,זה כבר חלק בלתי נפרד ממני ויש לציין שהוא יותר מתאים לי משיער פזור. מבחינת האופי, אני מאוד אמיתית וכנה. הגימטריה של השם שלי,441 שווה לאמת, ליאת. כנראה שזה חלק בלתי נפרד ממני. כל מי שמכירה אותי יודעת שהכל אצלי סובב סביב מידת האמת, לכן, אם יציעו לי לפרסם משהו שאני פחות מתחברת אליו, זה פשוט לא יקרה. 

איך נראה יום העבודה שלך?

מתעוררת מוקדם, תפילה והודיה לה' וממשיכה לארגון הילדים, כולם צריכים לצאת מתוקתקים מהבית. יוצאת למשרד שם מחכות לי לרוב פגישות מול הלקוחות והמון עבודת מיתוגים. בנוסף, אני מקדישה המון זמן לצילומים, לקשירת מטפחות, ותכנים שאני מעלה ברשתות החברתיות. מתפעלת את עמודי הפייסבוק והאינסטגרם והסטטוסים בוואטסאפ.

ישנו כמובן זמן בו אני יוצרת את הקולקציות החדשות, גזרות, דגמים, בחירת בדים ויוצאת ליום של בחירת בדים אחרי שקיבלתי השראות כמובן. מאז פטירתה של אימי זכרונה לברכה לפני כעשרה חודשים התחלתי לחלק אוכל ליולדות בארגון המדהים "שפרה ופועה" בבאר יעקב ביום ספיציפי בשבוע כמו שהיא נהגה לעשות. בין לבין אני גם הולכת לשיעורי פילאטיס וגם במהלך היום עונה ללקוחות שלי ברשתות החברתיות. כמובן שיש מענה מסודר גם בסטודיו בנושא רכישות וכו'. 

המעצבת ליאת קטיפה

המעצבת ליאת קטיפה צילום: צילום עצמי

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו?

עלויות ייצור. וואו. נושא כואב במיוחד. המותג שלי הוא ייצור כחול לבן. הכל נקנה ונתפר פה בארץ במתפרות בוטיק מאוד יקרות ועם בדים הכי איכותיים שיש. העלויות מאוד יקרות, מעבר לזה שכמעט אף מתפרה לא מוכנה להתעסק עם מוצר שמורכב מכל כך הרבה חלקים, בפרטי שאני פדנטית על כך פרט, הכל חייב להיות מושלם. 

איך בחרת את שם המותג?

המותג שלי התחיל בתחום האיפור (מאפרת לשעבר), ולכן השתמשתי בשמי המלא, ולאחר מכן העסק גלש גם למטפחות שהן העיקר. הכל פשוט קרה מאת ה', בלי מחשבה תחילה לגבי השם. איכשהו יצא, הודות לבעלי היקר, ששם המשפחה שלי הוא בעצם כמו הבד העיקרי שאיתו אני עובדת, קטיפה. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן