מעצבת סיפורים "לא מוותרת על שמלה שחורה ואיכותית": יוצרת "לילך תהל עיצובים" בראיון מיוחד

מעצבת מותג הבגדים לאופנה צנועה מספרת על הטעות הראשונה שעשתה בתחום, עד כמה עמוס יום העבודה שלה, מה היא אוהבת בעצמה, ולמה היא אורזת לבדה את המשלוחים ללקוחות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 14/07/22 10:24 טו בתמוז התשפב

"לא מוותרת על שמלה שחורה ואיכותית": יוצרת "לילך תהל עיצובים" בראיון מיוחד
צילום: זהבית אשכנזי - איפור תהילה שיינברון

הכירו את לילך תהל, היא בת 45 ואמא למתן ואסף. לפני מספר שנים, כשחזרה בתשובה, גילתה "כמה קשה לאישה מסורתית לשמור על אופנה ושיקיות". אז היא החליטה לעצב לעצמה את המלתחה והלכה ללמוד תפירה בשנקר. את העסק, "לילך תהל עיצובים", היא הקימה לפני שנתיים וחצי והלקוחות יכולות לפגוש אותה בסטודיו בחולון, בירידים השונים ברחבי הארץ או לבצע משלוח עד הבית. 

פריט חובה שיש לך בארון?

שמלה שחורה, איכותית וטובה. אפשר לשלב אותה כמעט עם כל דבר, שמלה שחורה טובה לפגישות, ליציאות ואפילו לארועים.

הבגד שלעולם לא תלבשי?

אני אהיה הכי קלישאתית ואומר שנבר סיי נבר. אני מאוד אוהבת שילובים, טרנדים ואופנות חדשות. אבל אם יש משהו שהוא לגמרי מחוץ לתחום מבחינתי, אלו בגדים שלא תואמים את העולם הערכי שלי.

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום?

כשייצרתי את הקולקציה הראשונה שלי יצאתי מתוך נקודת הנחה שמה שאני אוהבת כולם יאהבו. היום בדיעבד אני מבינה שזו הייתה טעות, מעצב מביא את עצמו ואת האני מאמין שלו לקולקציה אבל יחד עם זאת חייב להיות קשוב לצרכים של הקהל אליו הוא מכוון. בקולקציות הבאות כבר הייתי מודעת למה שהקהל שלי אוהב וידעתי להיות הרבה יותר ממוקדת ומדויקת.

צילום: זהבית אשכנזי - איפור תהילה שיינברון -דוגמנית מיה משרקי

מה את אוהבת בעצמך, מראה ואופי?

אני מאוד אוהבת ושלמה עם עצמי ועם איך שאני נראית מבחינה חיצונית. אבל, מעבר לחיצוניות, יש לי אופי מאוד חברותי ונינוח, אני מתקשרת עם אחרים מעולה ואוהבת ליצור קשרים חברתיים. אני בן אדם אופטימי מטבעי וחיה בהודיה תמידית על כל מה שקורה. זה גורם לי להרגיש בת מזל ושיש עלי השגחה בכל זמן נתון.

איך נראה יום העבודה שלך?

מאוד תלוי בתקופה. בזמנים של קולקציה חדשה (שזה הזמן שאני הכי אוהבת) אני יושבת על שרטוט הדגמים, בוחרת בדים, יוצרת דגם ראשוני ואז בוחרת לו את סוג הבד שהכי יתאים לגזרה ולשימוש שלו. זו תקופה מאוד עמוסה ואינטנסיבית אבל הכי מעניינת ומרגשת בעבודה שלי.

ביום יום אני מתנהלת מול ספקים, ואנשי השיווק שלי, אני מכינה מלאי לחנויות שאני עובדת איתם, שולחת הזמנות, בודקת מלאים ואפילו אורזת את החבילות בעצמי, זו התרפיה שלי. אני אוהבת שכל לקוחה מקבלת את הבגד ארוז בצורה מוקפדת ואסתטית, שחווית הרכישה שלה תתחיל עוד לפני שהיא לובשת את הבגד עצמו.

צילום: זהבית אשכנזי - איפור תהילה שיינברון -דוגמנית מיה משרקי

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו?

כשמעצב מתחיל לעסוק בתחום הוא בדרך כלל בא עם המון מוטיבציה, אומנות והשראה שלא תמיד מותאמים באופן פרקטי לקהל היעד. יש הרבה דברים שחשוב לקחת בחשבון כשמעצבים בגד, הדבר שהיה הכי קשה לי כמעצבת בתחילת הדרך זה לשים את עצמי ואת העולם האישי שלי בצד ולהיות קשובה לקהל היעד שלי.

איך בחרת את שם המותג?

השם של המותג הוא שילוב של ש מי הפרטי ואת השם הנוסף, תהל, אותו הרב הוסיף לי כשחזרתי בתשובה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן