מעצבת סיפורים "ברשתות החברתיות אני נותנת ערך מוסף ללקוח": מעצבת מותג התכשיטים דבורה שטראוס בראיון מיוחד

יוצרת מותג תכשיטי הזהב מספרת על הטעות הראשונה שעשתה בתחום, עד כמה עמוס יום העבודה שלה, וגם, למה תכשיט לא הופך את האישה ליפה יותר

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/07/22 16:53 ח בתמוז התשפב

"ברשתות החברתיות אני נותנת ערך מוסף ללקוח": מעצבת מותג התכשיטים דבורה שטראוס בראיון מיוחד
צילום: טל סיון-צפורי

הכירו את דבורה שטראוס, יוצרת ומעצבת תכשיטי זהב וטבעות אירוסין עם אבני חן ויהלומים. היא נשואה פלוס ילד ובעלת תואר בעיצוב תכשיטים בשנקר. לפני שנתיים היא הקימה את העסק, שמאפשר להגיע לפגישות במשרדים בבורסה ברמת גן או להזמין מהאתר אונליין.

פריט חובה שיש לך בארון? 

אני אוהבת ללבוש בגדים שנוחים ונעימים לי בלי להתחכם, ג'ינס טוב עם טי שירט לבנה זה דבר שתמיד יהיה לי בארון, בתכשיטים זה יהיה שרשרת זהב קלאסית, על זמנית עם הטבעות הקבועות שלי.

הבגד שלעולם לא תלבשי?

בגדים שהטקסטורה והבד לא נעימים לי, מבחינתי בגד צריך לשדר את מי שאני, הוא פריט פונקציונאלי שעוזר לי להרגיש טבעי ונוח. 

צילום: טל סיון-צפורין

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום?

אני חושבת שאחת הטעיות בתחילת הדרך היו הדגש והזמן שהקדשתי על תכנים שאינם בעלי ערך לקהל שלי. צריך לדעת לנהל את ההשקעה בתוכן בצורה שעוזרת ומטיבה ללקוחות ולא בתור פלטפורמת שיווק, בשביל זה יש תוכן ממומן.

כיום ברשתות החברתיות אני שמה דגש בעיקר על תוכן וערך מוסף ללקוח כמו הבנה מה זה זהב, איך מייצרים תכשיטים בפועל, איך בוחרים אבנים וגם הסברים על היסטוריה של התכשיטים ותקופות של תכשיטים. לתת תוכן איכותי ומעניין שווה הרבה יותר מאשר לצלם עוד ועוד תכשיטים מוכנים שיוצאים למשלוח. הלקוח מרוויח מהידע ואני מרוויחה אינטרקציה טובה עם הקהל.

מה את אוהבת בעצמך, מראה ואופי?

באופן כללי אני מאמינה שיופי צריך להתחיל מבפנים החוצה. אישה שעובדת על הביטחון שלה וסומכת על עצמה, מקרינה החוצה את האמת שלה והאמת היא הכי יפה. בתור מוכרת תכשיטים חשוב לי גם לומר, תכשיט הוא לא זה שיהפוך אישה ליותר או פחות יפה, תכשיט צריך לשמח אותך, לרגש אותך וכאשר את שמחה את פשוט מקרינה החוצה אופטימיות ויופי.

מבחינת אופי אני חושבת שניחנתי בשקדנות, ירידה לפרטים, ומשיכה אמיתית וכנה לעולם העיצוב. אני באמת מאמינה שהיכולת לשבת, להתמיד, להשקיע ולהתאמן הם הגורמים האישיותיים שהכי באים לידי ביטוי אצלי כמעצבת.

איך נראה יום העבודה שלך?

אחד הדברים החשובים לי כבעלת עסק הוא להצליח לנהל נכון את הזמן. מבחינתי ניהול זמן זאת משימה שצריך כל יום להתבונן בה ולראות מתי פעלתי נכון ומתי לא הייתי ממוקדת, כל סטייה מוציאה מריכוז ומשפיעה על אספקטים אחרים בעסק שהוזנחו או נטחנו יתר על המידה. יום העבודה שלי הוא במשרד בבורסה ברמת גן. שם אני מקבלת לקוחות, מנהלת את ייצור ההזמנות, עובדת מול ספקים ועובדת על תוכן ואסטרטגיה.

היום שלי מתחלק לשניים. בחלק הראשון אני מתמקדת בחשיבה קדימה: בעיצוב, השראות, לימוד והעמקה בתכנים הקשורים לעסק. ובחלק השני אני עובדת על הזמנות, בחירת אבנים, פגישות עם לקוחות ושירות לקוחות.

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו? 

אחד הדברים המאתגרים במכירת תכשיטי יוקרה הוא להצליח ליצור אמון אצל הלקוחות. בשביל רוב הלקוחות, תכשיט יהלום זה משהו מיוחד שלא קונים כל יום וחשוב להם מאוד שהמוצר יהיה טוב ואיכותי. ללקוחות חשוב להרגיש ביטחון ולדעת שהוא קונים את התכשיט במקום הנכון, שלא מרמים אותם, לדעת שגם בהמשך יתנו להם מענה וידאגו להם, ואם יהיו בעיות אז יהיה למי לפנות.

תהליך בניית האמון הוא תהליך שצריך לייצר עם כל לקוח מחדש. כמובן שהתהליך מתחיל עוד באתר וברשתות החברתיות, אבל בסופו של דבר כשלקוח מגיע לפגישה אנחנו לא מכירים, וכאן מתבסס תהליך האמון לעומק. את כל זה אני צריכה להעביר לכל לקוח חדש שנכנס, ועם כל אחד צריך לבנות את תהליך האמון מההתחלה.

איך בחרת את שם המותג? 

דבורה שטראוס, זהו שם הנעורים שלי והוא מייצג את המשפחה והערכים עליהם גדלתי, אחד הדברים ששאבתי מהבית זו היכולת להתבונן ולקבל השראה מהטבע ומיופי הבריאה.