מעצבת סיפורים "הצבע השחור מכביד לי על הלב": מעצבת מותג נפך תכשיטים בראיון מיוחד

יוצרת מותג התכשיטים מספרת על האיזון העדין שנדרש ממנה כדי להגיע לתמחור הוגן, על השינויים שהביאו החיים עם לידת הילדים, וגם, למה היא טעתה כשפתחה עסק כל כך מהר

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/05/22 10:35 כה באייר התשפב

"הצבע השחור מכביד לי על הלב": מעצבת מותג נפך תכשיטים בראיון מיוחד
צילום: מרק ארונהיים

הכירו את אביגיל ברכה מרחובות, היא נשואה ואמא לשלושה. תכשיטנית וצורפת. בשנת 2019 הקימה את העסק "נפך תכשיטים" לייצור ומכירת תכשיטי כסף וגולדפילד בשילוב אבני חן טבעיות.

פריט חובה שיש לך בארון?

נעליים עם פרינטים. שמלות עם פרינטים. מה שאפשר עם הדפסים שאני אוהבת.

הבגד שלעולם לא תלבשי?

אני כמעט ולא לובשת צבע שחור. אני יודעת שאני שוברת פה מוסכמויות רציניות אבל יש כל כך הרבה צבעים ודוגמאות יפים ושחור זה מכביד לי על הלב. בנוסף, במיוחד בקיץ אני חייבת ללבוש בגדים מבדים נעימים וטבעיים – פשתן, כותנה קלה וויסקוזה.

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום?

אני חושבת שפתחתי עסק מוקדם מדי, באופן רשמי. היו כאלה שאמרו לי קודם לחפש לקוחות, לראות מה מוכר, מה להכין, סקר שוק, תכנית עסקית וכדומה. אבל הסאחיות שבי ניצחה ופתחתי עסק במשרדי מע"מ ומס הכנסה כדי שאוכל להוציא קבלה כבר מהלקוחה הראשונה. אבל גם יצא מזה משהו טוב, בינתיים אני לומדת להתעסק בבירוקרטיה.

צילום: אביגיל ברכה

מה את אוהבת בעצמך, מראה ואופי?

אני אוהבת את מה שהמשפחה שלי מוציאה ממני. מאז שהתחתנתי ונולדו לנו ילדים אני מרגישה שאני אכפתית יותר, דואגת יותר, רגישה יותר לאנשים שסביבי. מבחינת מראה למדתי לקבל את עצמי ואני שמחה עם זה.

איך נראה יום העבודה שלך?

בגדול אני אמא במשרה מלאה. הילדים איתי בבית עד גני עירייה, אז זמני העבודה שלי משתנים. אם יש הזמנה חדשה זה תמיד בעדיפות ראשונה לארגן ולשלוח. בשאר הזמן צריך למצוא חומרי גלם איכותיים, לתכנן (או לא), ליצור, לשווק,לכתוב וכמובן ללמוד טכניקות חדשות, לעשות ניסיונות ולהשתפר.

צילום: אביגיל ברכה

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו?

לדעתי זה תמחור. גם שיווק זה קשה ודורש הרבה זמן ומחשבה אבל מי שרוצה יכול לעשות מיקור חוץ. בתמחור צריך לחשוב איך להתחשב לא רק בחומרים ובזמן העבודה על המוצר אלא גם בכל שאר הזמן שמשקיעים: חיפוש השראה, חיפוש חומרים, בירוקרטיה, שיווק וחשבונות אחרים שבסופו של דבר מאפשרים להביא ללקוח את המוצר המוגמר. עם כל זה צריך גם להגיע למחיר שאני מאמינה שלקוח יהיה מוכן לשלם. זה איזון עדין.

איך בחרת את שם המותג?

יש לי אובססיה (קלה) לאבני חן, אז רציתי משהו בהקשר הזה. נפך זו אבן החושן של שבט יהודה אך משמעות המילה היא גם צד, נדבך נוסף, גיוון. אני מאמינה שתכשיטים עוזרים לנו להביע ולהרגיש חלקים שונים מתוכנו. אחרי מחשבה רבה ובדיקת שמות שונים היה לי 'קליק' עם השם הזה.