מעצבת סיפורים "כל טעות שעשיתי בנתה אותי ואת העסק": מעצבת "מטרוניתא" בראיון מיוחד

בעלת הסטודיו לבגדי נשים ביישוב עלי זהב מספרת מה הבגד שלעולם לא תלבש, על השינוי המשמעותי שעברה בשנים האחרונות, ואיך הלקוחות שלה יודעות להיכנס לבד לחנות גם כשהיא לא נמצאת

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/06/22 09:17 א בתמוז התשפב

"כל טעות שעשיתי בנתה אותי ואת העסק": מעצבת "מטרוניתא" בראיון מיוחד
צילום: בת שחר ניסן

הכירו את רז מגורי, בעלת תואר בשיווק ופרסום ואמא לשלושה ילדים, וחיה ונושמת אופנה. בעלת סטודיו בוטיק לבגדי נשים, כיסויי ראש ואקססוריז שמשלב בגדי מעצבות עם קולקציות קפסולה בעיצוב מיוחד. הסטודיו, שנמצא ביישוב עלי זהב, חוגג בקרוב 10 שנות פעילות. 

פריט חובה שיש לך בארון? 

אוברול בגזרה מחמיאה.

הבגד שלעולם לא תלבשי?

מכנסי פדלפון.

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום?

כל "טעות" שעשיתי בנתה אותי ואת העסק. אין טעות שעשיתי, ואני יכולה לשים עליה את האצבע, פשוט למדתי בדרך איך לעבוד נכון יותר ולהתפתח כל הזמן.

צילום: שמר טהורי

מה את אוהבת בעצמך, מראה ואופי?

אני אוהבת את החיוך שלי, מאור הפנים שמקבל כל אישה באשר היא בסטודיו, אישה שעברה יום לא פשוט עם הילדים בעבודה או עם הבעל, אישה אחרי לידה שלא אוהבת מה שהיא רואה במראה, אישה "שיודעת" מה נכון לה ובסטודיו היא מגלה את עצמה מחדש.

מבחינת נראות, עברתי שינוי משמעותי בארבע השנים האחרונות, מאישה ששקלה מעל 100 קילו לאישה שירדה כ-50 קילו. למדתי לאהוב חלקים חדשים בגוף שלי שגיליתי אותם מחדש. יש לציין שגם כאישה מלאה, ידעתי בדיוק מה מחמיא לי ותמיד התלבשתי לפי צו האופנה, ייצרתי לעצמי קולקציות שלמות וגרמתי לכל אישה להרגיש בנוח באשר היא. כיום אני אוהבת את המותן שלי ואני משתדלת להדגיש אותה בכל הופעה שלי.

איך נראה יום העבודה שלך?

אני קמה בבוקר, עושה ספורט עד השעה 10:30 ולאחר מכן מתפנה לרשתות החברתיות, לאריזות המשלוחים ונכנסת לסטודיו לקבל נשים מהממות מכל רחבי הארץ עד לשעה בה הילדים חוזרים מהמסגרות. בצהריים, החוגים, השיעורים, זמן האיכות עם הילדים, לא מאפשר לי לקבל נשים בסטודיו ככה שיש הסדר ידוע, ניתן להיכנס לבד ולצלם לי במה היא מעוניינת או להתייעץ בוואצאפ ואני זמינה ולאחר מכן לשלם בטלפון בערב. בערב אחרי השכבת הילדים אני יוצאת שוב לסטודיו עד אחרונת הלקוחות.

צילום: טל מרנץ

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו? 

שיווק. כל יום לנסות להמציא את עצמך מחדש. העולם שלנו עובר שינויים והתפתחות מטורפת על בסיס יומי מבחינת הרשתות החברתיות וכל שנותר לי זה לעמוד בקצב ולהשתדל להביא את עצמי ואת האותנטיות שלי.

איך בחרת את שם המותג? 

המותג מטרוניתא התחיל כמותג מטפחות של אחותי הגדולה וחברתה. הן בעצם בחרו את השם.
פירוש השם מטרוניתא הוא "אישה נאה" בארמית. כשאני נכנסתי לעסק שלהן, תוך כדי התואר, עזרתי להן במכירות הביתיות ובשיווק. התחלתי בנפרד לעצב סרטים חגיגיים לאירועים והן לאט לאט החליטו מפאת חוסר זמן, ומעבר דירה לצפון שלא מתאים להן יותר להמשיך לתחזק את העסק. ואני סוג של ירשתי אותו. תוך כדי עיצוב הסרטים גיליתי כי אני מתאהבת בשיווק, בנשים, במכירות והחלטתי לפתוח בוטיק שישלב בתוכו בגדים, תכשיטים וכמובן כיסויי ראש. כשהעסק היה בחיתוליו, ידעתי שאשמור את השם, כי סוס מנצח לא מחליפים.