מעצבת סיפורים "לא חשבתי שהעסק יגיע לממדים של היום": היוצרת של הדס תכשיטים בראיון מיוחד

מעצבת מותג התכשיטים, הדס קוקה פריזנט מספרת למה הכובע הוא פריט חובה אצלה בארון, מה היא אוהבת בעצמה וגם מה כל כך קשה בתחום הזה, "אין עבודה קלה, כל רכיב ששייך לעסק דורש המון השקעה ומחשבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/21 15:54 יב בטבת התשפב

"לא חשבתי שהעסק יגיע לממדים של היום": היוצרת של הדס תכשיטים בראיון מיוחד
צילום: איציק קנטי

הדס קוקה פריזנט, נשואה לאדיר, אמא לכרם (5) וליהל (2.5), מתגוררת בתקוע. בעלת המותג "הדס תכשיטים". יוצרת תכשיטים בעבודת יד, עם צבע, אופי ולב. הסטודיו נמצא במרכז האמנים בתקוע. 
וניתן לרכוש את מגוון הקולקציות באתר- הדס תכשיטים.

פריט חובה שיש לך בארון?

כובע. למה כובע? הוא הפך להיות סימן ההיכר שלי. כיסוי ראש זה נושא שאני בשיח איתו מאז שהתחתנתי, והכובע נותן מבחינתי מענה גמיש ונעים יותר. יש לי ארבעה כובעים, שאני חורשת עליהם. מרגישה שלא צריכה יותר, מינימליזם זה דבר טוב. ואלה שאצלי בארון הם מדויקים לי, מחמיאים במיוחד, ומשתלבים בקלות עם כל סטייל שלובשת.

הבגד שלעולם לא תלבשי?

אני אוהבת לתת ללבוש שלי להשתנות, כמו שגם אני משתנה. כרגע אני בתקופה שהארון שלי מינימליסטי ויחסית מונוכרומטי, וזה לא תמיד היה ככה. אז סקרנית לראות מה עוד אלבש, ויכול להיות שבגדים שעכשיו נראים לי כאלה שלא אוהב, יהפכו להיות כאלה שלגמרי מבטאים אותי.

צילום: איציק קנטי

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום?

היו טעויות בדרך, ועוד יהיו. זה חלק מהעניין. אבל אחת שהכי חקוקה לי היא מהפקה שעשיתי. כמו הרבה מעצבות בתחילת הדרך לא ידעתי איך "נכון" לבנות יום הפקה כזה, וחיפשתי איך לקצץ בעלויות. 

אז מי שדגמנה הייתה בחורה יפיפייה שראיתי סתם ככה ברחוב, אבל לא הייתה מודליסטית מקצועית. הצלם היה ללא ניסיון בצילום אופנה, וזה תחום צילום ששונה לגמרי מצילומי פרוטרט רגילים.
קבענו את הצילומים בחוץ, בשעת אחר צהריים, והשמש שקעה לנו מהר מדי.
התמונות בסוף היו יפות, אבל לא היה  מספיק דגש בצילום על התכשיטים: המיקוד לא היה נכון, התמונות  לא שיקפו את הצבעוניות של הפריטים .

מאז למדתי שעל ימי צילום אני לא חוסכת. אני משקיעה ימים בחיפוש אחרי מודליסטית מקצועית שמתחברת למראה שלה ושאוהבת את האנרגיה שהיא מביאה איתה לצילומים, עובדת עם צלם אופנה, עם סטייליסטית. אני מקדישה שלושה ימים מלאים לצילום של כל קולקציה. ההשקעה הזו הכרחית כדי שיראו טוב את הצבעים של התכשיטים, כדי שהברק של ציפוי הזהב יראה מושלם, ללא השתקפויות, שתחושת תלת הממד והחומריות של הרקמה והבדים יתבטאו בתמונה. ואת זה אי אפשר לעשות בלי עבודה סופר מקצועית שבה משתמשים ברפלקטורים, במדידת אור וים של סבלנות.
ההשקעה הזו הכרחית כי רוב הרכישות הן מהאתר ואני רוצה שכל אישה שרוכשת תוכל ממש להבין מה היא מקבלת.

מה את אוהבת בעצמך, מראה ואופי?

היום אני מרגישה שאני שמחה במראה שלי. מרגישה שהשנים עושות לי טוב. מקבלת באהבה את השינויים שהגוף עובר עם הריונות ולידות, וגיליתי את עולם הריצה, שיצר חיבור חדש ועמוק לגוף. באופי אני אוהבת את היצירתיות שלי, את הכנות וגם את הלהט שיש לי לעשות דברים שחולמת עליהם.

איך נראה יום העבודה שלך?

אני מתחילה את הבוקר שלי בסטודיו שבמרכז האומנים בתקוע. אני עובדת עם מלא רשימות כדי לסדר לי את הראש. מרכזת עבודה לפי דחיפות, ואז מחלקת עבודה ביני לבין העובדות בסטודיו. העבודה שלי קשורה בהרבה עניינים של ניהול, שיווק ותפעול שוטף. והיא מגוונת, למזלי. אחרת הייתי משתעממת.

יש תקופות מרוכזות שבהן אני יוצרת קולקציה חדשה, שאז הראש עסוק בלהמציא. משרבטת, מודדת, בונה תבניות מדויקות על המילימטרים לכל דגם. הרבה פעמים נראה שהרעיונות שלי לא פרקטיים, ואז אוהבת את האתגר בהמצאה של טכניקה שתאפשר ייצור של מה שמדמיינת, כמו שהיה למשל בקולקציה הרקומה שלי. בקולקציה הזו כל תכשיט נרקם ידנית על גבי מתכת, זה לוקח שעות, אבל זה רעיון שכל כך אהבתי, שלא ויתרתי עליו למרות שזה מורכב. מכאן הגיע גם המוטו שמלווה את התכשיטים- "לענוד אמנות". בבניית קולקציה אין שעות עבודה סדורות, כי הסיפור של ההשראה לא מסתדר לפי שעות עבודה.

צילום: איציק קנטי

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו?

אין עבודה קלה. באמת שכל רכיב ששייך לעסק דורש המון השקעה ומחשבה, החל מרמת עיצוב קופסאות התכשיטים (ספוילר למשהו שעוד לא ראיתן כמוהו שיגיע ממש בקרוב), דרך שיווק, בניית קהל לקוחות שנאמן לי לאורך שנים, תחזוקת אתר ועד התנהלות מול רשויות המיסים.

ויחד עם זה, אני מלאת תודה על האפשרות להתפרנס מיצירה, ועל הלקוחות שלי שבוחרות ביצירה שלי שתמלא אותן שמחה והתחדשות , מודה על האפשרות להחזיק עסק בצמיחה מתמדת, שמפרנס ותומך ביצירה נשית-ישראלית.

איך בחרת את שם המותג?

כשהתחלתי הייתי עסק קטן ולא חשבתי שהוא יגיע לממדים שהוא היום, ובחירת השם הייתה בלי הרבה מחשבה, פשוט קראתי לו על שמי, עם השנים המותג הפך למוכר וחשבתי שלא נכון לשנות את שמו, רוב האנשים חושבים ששם המשפחה שלי הוא תכשיטים:) מעניין אם הייתי מתחילה היום אם הייתי בוחרת שם אחר?!